ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رفتن به موزه؛ سرنوشت شورولت کوروتی با 1.250.000 کیلومتر کارکرد

سال پیش بود که انتشار خبری مبنی بر ثبت رکورد 700,000 مایل کارکرد (معادل تقریبا 1.125 میلیون کیلومتر) توسط شورولت کوروت C5 سر و صدای زیادی به پا کرد. حال خبر می رسد که مالک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

سال پیش بود که انتشار خبری مبنی بر ثبت رکورد 700,000 مایل کارکرد (معادل تقریبا 1.125 میلیون کیلومتر) توسط شورولت کوروت C5 سر و صدای زیادی به پا کرد.

حال خبر می رسد که مالک کوروت مذکور پس از طی بیش از 73 هزار مایل دیگر (حدود 118 هزار کیلومتر) تصمیم گرفته خودروی خود را به موزه کوروت در بولینگ گرین ایالت کنتاکی اهدا کند.

آقای مارک بلک ول (Mark Blackwell) که در حومه جکسون ویل در فلوریدا زندگی می کند، سال 1999 این اتومبیل اسپرت را خریداری نموده و از آن تاریخ تاکنون همواره در رفت و آمدهای روزمره که بیشتر بین جورجیا و جنوب فلوریدا جریان داشته، از کوروت خود استفاده کرده است.

با کمی کمک گرفتن از علم مفید ریاضی می توان نتیجه گرفت که در طول 18 سال گذشته آقای بلک ول روزانه به طور میانگین 100 مایل (160 کیلومتر) با شورولت کوروت خود رانندگی نموده است.

نکته بسیار جالب توجه اینکه موتور 5.7 لیتری V8 و 345 اسب بخاری این خودروی اسپرت در طول حیات خود عملکردی کاملا مطمئن و بی دردسر داشته و فقط چند ماه پیش واشر سر سیلندر آن تعویض شده است.

کوروت C5 تنها خودرویی نیست که آقای بلک ول صدها هزار مایل مسافت را با آن پیموده؛ زیرا پیش از خرید این مدل، وی یک شورولت کوروت دیگر داشته و توانسته بود 342 هزار مایل (معادل 550 هزار کیلومتر) را با آن رانندگی کند.

رکوردی که مارک با کوروت C5 ثبت کرده حداقل از سه جهت بسیار حائز اهمیت است. نخست اینکه خودروهای آمریکایی معمولا در ارزیابی هایی که توسط موسساتی مثل جی دی پاور انجام می شوند، جایگاه چندان مناسبی کسب نمی کنند.

با این حال شورولت و بیوک که هر دو زیر مجموعه جنرال موتورز هستند، اکثرا در رده های بالایی جدول ایستاده و از لحاظ کیفی در رتبه های بهتری نسبت به رقبایی مثل فورد و کرایسلر قرار می گیرند. عملکرد کوروت آقای بلک ول می تواند تایید کننده این موضوع باشد.

مساله دوم اینکه اتومبیل های اسپرت همواره به استهلاک بالا شهرت داشته اند، اما ثبت چنین رکورد کم نظیری توسط شورولت کوروت C5 آن هم بدون نیاز به تعمیر اساسی موتور یا سایر اجزای فنی به نوعی با این موضوع مغایرت داشته و تا حدودی آن را رد می کند.

تصویری از میزان کارکرد کوروت C5 آقای بلک ول که سال گذشته منتشر شده بود

نوع استفاده از خودرو و طریقه نگهداری از آن سومین نکته ای است که می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. تصاویر کوروت C5 آقای بلک ول و شرایط کنونی موتور آن به خوبی نشان می دهند که علی رغم استفاده بلند مدت در رفت و آمدهای طولانی روزمره، وضعیت خودرو بسیار مطلوب بوده و در 18 سال گذشته همواره فردی منضبط پشت فرمان آن نشسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • star golden
    star golden | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    ما هم پراید تاکسی داریم بیا ببین 1 ملیون کیلومتر کار کردن ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی