ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل تازه بنتلی کانتیننتال GT3؛ اسب مسابقه جنتلمن ها

بنتلی امروزه بیشتر به خاطر خودروهای بسیار لوکس و اشرافی خود شناخته می شود، اما نگاهی به تاریخچه آن انگلیسی نشان می دهد که این کمپانی انگلیسی سابقه زیادی در مسابقات اتومبیلرانی داشته و عناوین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بنتلی امروزه بیشتر به خاطر خودروهای بسیار لوکس و اشرافی خود شناخته می شود، اما نگاهی به تاریخچه آن انگلیسی نشان می دهد که این کمپانی انگلیسی سابقه زیادی در مسابقات اتومبیلرانی داشته و عناوین قهرمانی متعددی  - مخصوصا در رقابت های 24 ساعته لمان - در کارنامه آن دیده می شود.

این خودروساز قدیمی اخیرا نسل دوم از کانتیننتال GT3 را برای پیست و مسابقات اتومبیلرانی معرفی کرده است. در مقایسه با نسخه استاندارد، کانتیننتال GT3 هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی متحمل تغییرات بسیار زیادی شده و مهندسین بنتلی گویی آن را تا دندان مسلح کرده اند!

از لحاظ نمای ظاهری کانتیننتال GT3 را می توان یک مبارز زیبارو توصیف کرد. حالت کمین زده، دیفیوزرهای جلو و عقب، شکاف های متعدد روی بدنه و از همه مهم تر بال غول پیکر عقب این خودرو را آماده تهاجم و فتح پیست های مختلف نشان می دهد.

در بخش فنی به جای موتور 6 لیتری دوازده سیلندر W شکل، GT3 در زیر کاپوت فیبر کربنی از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو بهره می برد.

این موتور با همکاری کمپانی معروف کازورث (Cosworth) توسعه یافته و می تواند 550 اسب بخار قدرت تولید کند؛ اگر چه این رقم در مقایسه با خروجی 616 اسب بخاری نسخه استاندارد کمتر شده، اما به دلیل استفاده از مواد کامپوزیت وزن GT3 نیز با 944 کیلوگرم کاهش به حدود 1300 کیلوگرم رسیده که این مساله در نوع خود کم نظیر است.

آقای برایان گاش مدیر بخش موتور اسپورت بنتلی درباره این خودرو گفته:

تمامی قسمت ها و سیستم های این اتومبیل به منظور دستیابی به عملکردی بهتر مورد بازنگری قرار گرفته و آزمایش های اولیه بسیار رضایت بخش و امیدوار کننده هستند.

گفتنی است بخش موتور اسپورت بنتلی تایید کرده که دو دستگاه از کانتیننتال GT3 در رقابت های Blancpain GT حاضر خواهند شد. طبق برنامه ریزی ها این اتومبیل زیبا سال آینده در مسابقات Intercontinental GT Challenge نیز حضور پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sd
    sd | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    کپی از بنز

مطالب پیشنهادی