ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا به دنبال سرمایه ای 5.3 میلیارد دلاری برای باقی ماندن در بورس توکیو

به نظر می رسد کمپانی توشیبا به دنبال تزریق سرمایه ای چند میلیارد دلاری است تا بتواند کماکان در بورس توکیو باقی بماند. منابع نزدیک به این کمپانی به خبرگزاری رویترز گفته اند که توشیبا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

به نظر می رسد کمپانی توشیبا به دنبال تزریق سرمایه ای چند میلیارد دلاری است تا بتواند کماکان در بورس توکیو باقی بماند. منابع نزدیک به این کمپانی به خبرگزاری رویترز گفته اند که توشیبا برای برگزاری جلسه هیئت مدیره برنامه ریزی کرده تا چراغ سبز آنها برای جذب سرمایه 5.3 میلیارد دلاری از شرکت های خارجی را دریافت کند. کمپانی ژاپنی می خواهد از ابقای خود به عنوان یک شرکت سهامی عام مطمئن شود؛ حتی اگر فروش احتمالی واحد چیپ هایش با موفقیت پیش نرود.

پس از ورشکستگی واحد هسته ای وستینگهاوس و رسوایی های مالی، توشیبا نیاز دارد تا پایان ماه مارس، 750 میلیارد ین (یا 6.7 میلیارد دلار) درآمدزایی کند تا همچنان در بورس توکیو باقی بماند. این کمپانی ژاپنی با فروش واحد نیمه هادی NAND خود با قیمت 18 میلیارد دلار موافقت کرده و برنامه دارد تا تجارت تلویزیون و سپس کامپیوترهای شخصی را نیز بفروشد تا پول نقد خود را افزایش دهد.

با ورشکستگی تجارت وستینگهاوس در اوایل 2017، توشیبا قادر به جبران ضررها نبود و وام های عقب افتاده، روی شانه های کمپانی سنگینی می گرد. رسوایی مالی سال 2015 که در آن مشخص شد توشیبا سود عملیاتی خود را تقریباً 1.2 میلیارد دلار بیشتر از رقم واقعی اعلام کرده و به استعفای مدیرعامل کمپانی انجامید نیز بر مشکلات دامن زدند.

در حالی که فروش واحد پرچمدار تولید چیپ، پول نقد به مراتب بیشتری از آن چه کمپانی به آن نیاز دارد تا برای دو سال پیاپی مجبور به اعلام ارزش دارایی منفی نشود را وارد جیب توشیبا می کند، موشکافی بیش از اندازه رگولاتوری های جهانی در قرارداد فروش این واحد ممکن است روند مبادلات را به تاخیر بیندازد و برای توشیبا دیر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    حالا وقتشه سامسونگ بیاد وسط و توشیبا کامل بخره، اپل هم میتوونه ولی خب اون تخصصا کاملا تو زمینه نیمه هادی ها نییس

مطالب پیشنهادی