ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر می گوید حذف نشان تایید هویت، با بررسی رفتارهای آفلاین کاربران انجام می شود

مدتی پیش بود که توییتر اعلام کرد روند حذف نشان تایید هویت برخی اکانت ها را آغاز می کند و تیک آبی این اکانت ها را بر می دارد. این موضوع سبب شد تا سوالاتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

مدتی پیش بود که توییتر اعلام کرد روند حذف نشان تایید هویت برخی اکانت ها را آغاز می کند و تیک آبی این اکانت ها را بر می دارد. این موضوع سبب شد تا سوالاتی درباره سیاست های توییتر شکل بگیرد. سوال اصلی این بود که چرا توییتر به جای حذف نشان تایید هویت، اکانت را به حالت تعلیق در نمی آورد یا آن را بن نمی کند. حالا این کمپانی می گوید که پاسخ این سوال، به رفتارهای آفلاین ارتباط دارد.

ذهنیت توییتر چنین چیزی است: اگر یک کاربر قوانین توییتر را داخل توییتر زیر پا بگذارد -مثلا با ارسال یک توییت- آن کاربر مثل همیشه تعلیق یا بن می شود. اما برنامه ای که توییتر حالا دنبال می کند، زیر نظر داشتن رفتارهای آفلاین یک کاربر را نیز شامل می شود تا مشخص گردد که وی از قوانین پیروی می کند یا خیر. اگر اینطور نباشد، کاربران ممکن است نشان تایید هویت را از دست بدهند.

بنابراین به طور فرضی اگر یک نفر هیچ توییتی به جز تصاویر گربه ارسال نکند اما در زندگی شخصی مشغول اداره یک سازمان نئونازی باشد، همچنان قادر به ارسال توییت است، اما نشان تایید هویتش را از دست می دهد. جمله کلیدی قوانین های به رزورسانی شده توییتر این است: «دلایل حذف [نشان تایید هویت] ممکن است بازتاب رفتارهای داخل و خارج از توییتر باشد.» به عنوان مثال این کمپانی اخیراً با در نظرگیری فعالیت های آفلاین، نشان تایید هویت برخی از فعالان سیاست های راست تندرو را حذف کرده و تمام اکانت های باقی مانده را نیز بررسی می کند.

البته هنوز سوالات بی پاسخ زیادی باقی مانده. به عنوان مثال رفتارهای آفلاین کاربران چگونه رصد می شود؟ آیا صرفاً به گزارش سایر کاربران اتکا می شود یا افراد به صورت مداوم زیر نظر هستند؟ آیا این کار با تیم فعلی توییتر انجام می شود یا نیاز به گسترش تیم امنیت و اعتماد کمپانی وجود دارد؟ در حال حاضر توییتر به هیچ یک از این سوالات پاسخ نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzinati
    Farzinati | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    کل روز ازت جاسوسی میکنه که آخر یه تیک ازت بگیره؟؟خب همون اول بگیر و جاسوسی نکن

  • | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    حریم شخصی هم که کشک

مطالب پیشنهادی