ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ثبت یک طوفان سهمگین در جو سیاره مشتری توسط ماهواره ناسا

گرچه جو بزرگترین سیاره منظومه شمسی هرگز روی آرامش به خود ندیده است، اما به تازگی ماهواره «جونو» (Juno) متعلق به ناسا یک طوفان سهمگین را در نیمکره شمالی سیاره مشتری به ثبت رسانده که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

گرچه جو بزرگترین سیاره منظومه شمسی هرگز روی آرامش به خود ندیده است، اما به تازگی ماهواره «جونو» (Juno) متعلق به ناسا یک طوفان سهمگین را در نیمکره شمالی سیاره مشتری به ثبت رسانده که حتی نسبت به طوفان های معمول در آنجا هم عظیم و ترسناک به نظر می رسد.

جونو نخستین تصاویر از طوفان مورد اشاره را در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) و از فاصله ۱۰۱۰۸ کیلومتری از بالای ابرهای جو آن به ثبت رسانده است. ناسا می گوید که ابرهای تیره از لحاظ ارتفاعی نسبت به ابرهای روشن به سطح مشتری نزدیک تر هستند.

محققین این مرکز همچنین باور دارند که به احتمال زیاد ابرهای روشن ترکیبی از کریستال های یخ آمونیاک و آب هستند. این مسئله می تواند برای دانشمندان یک خبر خوشحال کننده باشد.

فضاپیمای جونو در سال ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد و ۵ سال بعد به مدار مشتری رسید و از آن زمان تا کنون به مطالعه جو این سیاره و ارسال تصاویر از آن به زمین مشغول است. این مطالعات کمک زیادی به درک بهتر ساختارهای درونی تر سیاره مورد بحث و نحوه عملکرد گازها در فضای اطراف آن می کند.

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از طوفان بزرگ مورد اشاره تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی