ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه شبکه 5g کوالکام
تکنولوژی

نخستین تست موفق انتقال دیتای 5G NR دنیا به دست کوالکام و ZTE

کوالکام موفق شد با همکاری یک موبایل ساز (ZTE) و یک اپراتور موبایل (چاینا موبایل) نخستین تست سیستم انتقال دیتا (IoDT) را بر مبنای رادیوی جدید نسل پنجم (5G NR) به انجام برساند. این تست ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کوالکام موفق شد با همکاری یک موبایل ساز (ZTE) و یک اپراتور موبایل (چاینا موبایل) نخستین تست سیستم انتقال دیتا (IoDT) را بر مبنای رادیوی جدید نسل پنجم (5G NR) به انجام برساند. این تست که مطابق استاندارد «3GPP R15» به انجام رسیده به خوبی از پهنای باند ۱۰۰ مگاهرزت پشتیبانی کرده است.

طبق اعلام کوالکام این اتصال ۳.۵ گیگاهرتزی در مرکز نوآوری های شبکه 5G اپراتور چاینا موبایل و به کمک نمونه اولیه ایستگاه ارسال و دریافت 5G NR شرکت ZTE، بر مبنای رابط اتصالی جدید کوالکام انجام گرفته است.

این یک قدم بزرگ در مسیر توسعه شبکه پر سرعت نسل پنجم به حساب می آید و دو کمپانی کوالکام و ZTE را در موقعیت ممتازی نسبت به سایر رقبا در این عرصه قرار می دهد. به طور حتم اپراتور چاینا موبایل و به طور کل کشور چین نیز می توانند در آماده سازی زمینه ها و ارائه تجاری این سرویس به عنوان اولین ها در دنیا شناخته شوند.

کوالکام وعده داده که نسل بعدی شبکه های مخابراتی از پهنای باندی بسیار چشمگیر برخوردار خواهند بود و علاوه بر ارائه سرعت های بسیار بالا در انتقال دیتا، دارای تاخیرهایی بسیار ناچیز خواهد بود. به طور حتم تکنولوژی مذکور می تواند زمینه ساز پیشرفت های واقعاً وسعی در زمینه هوشمند سازی دنیای اطرافمان باشد. شاید به عنوان یکی از ملموس ترین تکنولوژی هایی که برای نهایی شدن نیاز به بستر شبکه 5G دارند بتوان خودروهای بدون راننده را مثال زد.

البته باید در نظر داشت که استاندارد «3GPP R15» به عنوان پایه انجام این تست هنوز مراحل نهایی تدوین خود را طی می کند، بنابراین به احتمال زیاد پس از نهایی شدن کوالکام و شرکایش لازم است تا تغییراتی را در پلتفرم در دست توسعه خود ایجاد نمایند.

مسئله مهم بعدی تغییراتی است که می بایست برای پشتیبانی از تکنولوژی 5G در شبکه های مخابراتی فعلی ایجاد شود. گرچه به دلیل عدم نهایی شدن استانداردها هنوز نمی توان میزان تغییرات لازم را با دقت تخمین زد، اما به طور حتم میزان آن در حدی خواهد بود که فراگیر شدن این تکنولوژی را تا حدود قابل توجهی کُند کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    zte ??? موبایل ساز
    zte یکی از بزرگترین تجهیزات مخابراتی و ارتباطیه

    • Alireza Abazari
      Alireza Abazari | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

      تو نت بزن گوشیم تولید میکنه تحقیق کن بعد ایراد بگیر برندش گوشیای اقتصادی زیاد میزنه

    • پویا ..
      پویا .. | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

      در کنار به قول دیجاتو موبایل ساز بودنش یکی از بهترین ارائه دهنده های تجهیزات مخابراتی در دنیا هست ..

مطالب پیشنهادی