ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی جامع بر بخش کریر فیفا 18

از میان تمامی بخش های فیفا شاید جذاب ترین آن ها برای کاربرانی که به صورت آفلاین مشغول به بازی هستند، بخش کریر باشد. کریر به دو بخش بازیکن و سرمربی تقسیم می شود که ...

حسین توکلی
نوشته شده توسط حسین توکلی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

از میان تمامی بخش های فیفا شاید جذاب ترین آن ها برای کاربرانی که به صورت آفلاین مشغول به بازی هستند، بخش کریر باشد. کریر به دو بخش بازیکن و سرمربی تقسیم می شود که هر کدام می تواند ماه ها شما را سرگرم کند.

آرزوی هر شخص فوتبال دوستی است که هدایت تیم مورد علاقه خود را بر عهده بگیرد ویا به عنوان یک استعداد نوظهور درخشان برای تیمش افتخار آفرینی کند؛ در این جاست که بخش کریر به رویاهای ما جامه عمل می پوشاند و این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد.

شروع یک راه پر فراز و نشیب

در ابتدای بخش کریر این تصمیم در اختیار شما قرار می گیرد که به عنوان بازیکن و یا سرمربی قدم در این راه طولانی بگذارید. نخست نگاهی به کریر بازیکن می پردازیم چرا که در انتهای راه می توانید به عنوان یک بازیکن اعلام بازنشستگی کنید و هدایت تیم خود را در اختیار بگیرید.

به عنوان بازیکن می توانید یک کاراکتر جدید بر حسب سلیقه شخصی خودتان خلق کنید و یا یکی از بازیکنان مشغول به بازی در یکی از باشگاه های موجود در خود بازی را انتخاب کنید و کنترل او را در اختیار بگیرید.

اگر به سراغ شخصی سازی بروید و یک استعداد نوین را خلق کنید، باید به این نکته توجه کنید که چه پستی را برای شخصیت خود انتخاب می کنید. برای مثال اگر بازیکن مورد نظرتان را در تیم رئال مادرید قرار دهید و پست مهاجم را انتخاب کنید، به دلیل تراکم بازیکنان سطح اول در این تیم به احتمال خیلی زیاد زمان کمی در اول راه برای بازی داده می شود.

در این مقطع زمانی است که باشگاه (بخوانید بازی) به شما پیشنهاد می دهد که به یکی از تیم های دسته دو لیگ های معتبر و یا به تیمی در لیگی سطح دوم به صورت قرضی راهی شوید.

این بهترین انتخاب از لحاظ منطقی برای پیشرفت بازیکن شماست. شما برای هر عملی که در بازی انجام می دهید پاسخی از طرف باشگاهتان دریافت می کنید. برای مثال در صورت درخشش در تیم سطح پایین تر به باشگاه خود فراخوانده می شوید، اما این بار با کوله بازی از تجربه و صد البته میانگین قدرت بالاتر از زمان شروع.

مکانیزم پیشرفت بازیکنتان بستگی به عملکرد شما در زمین دارد؛ هر پاس و سانتری که به مقصد می رسانیدو یا شوت و تکلی که می زنید باعث پیشرفت میانگین قدرت شما می شود.

برای این که به طور هدفمند عملکرد خود را برنامه ریزی کنید بازی لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را به تناسب با پست انتخابی تان در اختیار شما قرار می دهد. البته تعداد متعددی از این اهداف برای شما پاداشی به غیر از بالا بردن میانگین قدرت تان دارد؛ از جمله استوک های جدید، شادی های پس از گل متنوع، آپشن های شخصی سازی ظاهری و حتی انیمیشن های جدید برای زدن ضربات کاشته یا پنالتی.

این مکانیزم که به نظر ساده می رسد می تواند شما را ماه ها مشغول کند تا با استفاده از آن به قله های افتخار در هیبت یک بازیکن حرفه ای برسید.

نحوه کنترل بازی به دو دسته تقسیم می شود؛ اولین روش این است که تنها بازیکن خود را در زمین کنترل کنید که دوربین بازی به زاویه سوم شخص تغییر کرده و سبک بازی مقدار زیادی به یک عنوان اکشن نزدیک می شود.

یا می توانید هدایت تمامی بازیکنان را بر عهده بگیرید؛ اما فراموش نکنید که سرمربی شخص دیگری است و 11 مرد داخل میدان، ترکیب، نوع بازی و تعویض های بین بازی را او تعیین می کند.

در صورت تعویض بازیکن شما، می توانید به تماشای بازی هم تیمی هایتان بپردازید، یا به جای آن ها بازی کنید و یا شبیه سازی باقی بازی را به عهده کامپیوتر بگذارید.

برای این که بازی در طولانی مدت خسته کننده نشود و تنوع از بین نرود، بهتر از ترکیبی از این دو نوع گیم پلی را به کار بگیرید. هر چند هیجان و تمرکز بر روی اهداف شخصیتان در نوع اول بسیار بیشتر است و انتخاب معقول تری نسبت به هدایت 11 نفره می باشد.

مانند هر بازیکنی در دنیای واقعی در صورت درخشش در تیم باشگاهی، دعوتنامه ای از سوی تیم ملی کشورتان دریافت خواهید کرد که به اردوی تیم ملی ملحق شوید و در صورت صلاح دید مربی تیم به بازی کردن با لباس تیم ملی بپردازید. به همین دلیل بهتر است در هنگام ساخت بازیکن خود ملیّتی را برای او انتخاب کنید که در فیفا حضور داشته باشد. حتی اگر نام و ظاهر خودتان را پیاده سازی کردید بهتر است ملیت تیم ملی محبوب خود را انتخاب کنید و این طور در نظر بگیرید که بازیکنی دو تابعیتی هستید!

از استعدادی جوان تا رهبری مقتدر

پس از طی فصل های متمادی به عنوان بازیکن شما می توانید خود را بازنشسته کنید و سکان هدایت تیم باشگاهی خود را بر عهده بگیرید. البته می توانید از همان ابتدا این راه را برای بازی کردن بخش کریر انتخاب کنید که توضیحات پیش رو برای هر دو سناریو یکسان است.

زمانی که عنوان سرمربی و رئیس تیم اختیار باشگاهتان را در اختیار می گیرید، تمام تصمیمات را شما اتخاذ می کنید و از آن زمان تمام هزینه ها برای باشگاهتان می شود!

اگر باشگاهی که در آن به خدمت مشغول هستید تیم متمولی باشد، به طبع راه آسان تری برای خرید بازیکنان مورد نظر خود در پیش دارید. در قسمت تقویم شما می توانید بازی های پیش روی تان را در لیگ های مختلف ببینید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. به طور معمول شما می توانید در سه لیگ بازی کنید؛ لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان قاره مربوطه ی خود.

برای دستیابی به موفقیت و کسب مقام های مختلف دو ابزار در اختیار شماست، تیم اصلی و آکادمی بازیکنان پایه. برای راه اندازی آکادمی در قدم اول نیاز به استخدام مامور استعدادیابی دارید.

این مامور ها با قدرت های مختلفی برای به خدمت گرفتن در دسترس هستند که به تناسب با قدرت قضاوتشان، دستمزد بالاتری از شما دریافت خواهند کرد. پس از استخدام باید آن ها را به یکی از کشور های موجود در بازی بفرستید و خط مشی مشخصی برای آن ها تعیین کنید تا به بازیکنانی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.

پس از گذشت زمان آن ها به طور ماهیانه برای شما گزارشی ارسال می کنند که در آن لیست استعداد های جوان الصاق شده است و این نوبت شماست که از بین این لیست بازیکنانی که فکر می کنید بیشتر به کار شما می آیند و پیشرفتشان مناسب خواهد بود را انتخاب کنید.

در صورت تمرین دادن آن این بازیکنان می توانید آن ها را پرورش دهید و با توجه به سن های پایین آن ها، در طول یک یا دو فصل آن ها را در تیم اصلی به بازی بگیرید و یا از فروش آن ها سود خوبی به جیب بزنید. سیستم مشابهی برای پیدا کردن بازیکنان تراز اول و یا معمولی مشغول در سطح دنیا وجود دارد.

شما چند مامور استخدام می کنید، آن ها را به همراه لیست اهداف مورد نظرتان به کشور های مورد نظرتان می فرستید تا آن ها نزدیک ترین  و ایده آل ترین گزینه ها را برای شما انتخاب کنند.

همانند بخش کریر بازیکن، شما در قامت یک سرمربی نیز می توانید توجه تیم ملی کشورتان و یا در این مورد، دیگر تیم های ملی را جلب کرده و به عنوان رهبر یک تیم ملی به بازی های دوستانه و یا تورنومنت های معتبر رفته و سطح کاری خودتان را گسترش دهید. اگر به عنوان سرمربی یک تیم ملی برگزیده شوید، وظیفه انتخاب بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به گردن شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که در لیست غایبین ممکن است بازیکن های مستعدی حضور داشته باشند که با بازی دادند به آن ها توسط شما، در های پیشرفت به روی شان باز شود و حتی به گزینه جدیدی برای خرید تیم باشگاهی تان تبدیل شود.

آماده سازی

شما می توانید هر یک از مردان خود را در طول هفته های تعطیل و یا منتهی به مسابقه تمرین دهید و قدرت آن ها را افزایش دهید. 5 اسلات تمرین به صورت هفتگی برای شما تعیین شده که می توانید هر کدام از آن ها را برای یک بازیکن و یا هر تعداد از آن ها را در اختیار یک بازیکن واحد قرار دهید.

پس از انتخاب نوع تمرین، که بهترین آن ها را خود بازی به شما پیشنهاد می دهد، می توانید خودتان کنترل بازیکن را بر عهده بگیرید و تمرین ها را انجام دهید. البته این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود به دلیل این که آپشن انجام تمرین به صورت خودکار توسط خود بازی وجود دارد و انجام دستی آن ها وقت بسیار زیادی را از شما می گیرد.

تمرین دادن بازیکن های میان رده و یا آکادمی یک سرمایه گزاری بسیار پر بازده محسوب می شود. اما حتما توجه کنید که بازیکن مورد نظرتان ویژگی Promising Player را داشته باشد تا شتاب پیشرفتش صعودی و بالا باشد.

چرخه اقتصادی

بودجه ای متناسب با سطح مالی باشگاه در اختیار شما قرار می گیرد که به دو قسمت تقسیم می شود: بودجه نقل و انتقلات و بودجه ی پرداختی. شما می توانید به تناسب با نیاز های خود توازن این دو بودجه را تعیین کنید و از آن ها برای پرداخت هزینه ها و یا خرید بازیکنان مورد نظرتان استفاده کنید.

در فیفا 18 بخش جدیدی به حسابداری باشگاه اضافه شده است که سود حاصل از عملکرد های شما را گزارش می کند و حتی سران باشگاه اهدافی بر اساس آن ها برای شما تعیین خواهند کرد.

برای مثال قسمت جدید فروش پیراهن بازیکنان جذابیت های زیادی به همراه دارد و سود و درآمد اصلی باشگاه شما تلقی می شوند. اگر بازیکنی در مسابقات درخشش خوبی داشته باشد به تناسب فروش پیراهنش در خارج میدان بازی بالا می رود و این به معنی سود بیشتر برای باشگاه است.

در آخرین ورژن فیفا شاهد اضافه شدن آیتم های بصری برای قسمت نقل و انتقالات هستیم که بحث درباره مبادلات بازیکنان را سرعت بخشیده و در مجموع باعث بهبود این بخش از کریر شده است..

بحث مهم دیگر راجع به بخش مالی کریر، قرارداد بازیکنان فعلی شما است. هر بازیکنی به میزان معلومی با باشگاه قرارداد دارد و پس از پایان آن می تواند از باشگاه جدا شود.

البته اگر بخواهید بازیکن مورد نظر را در میان مردان خود داشته باشید می توانید با ارائه پیشنهادی جدید قرارداد او را تمدید کنید. اما نکته آزار دهنده جدیدی که در فیفا 18 پدید آمده است، وجود بند آزاد سازی است. در صورتی که بازیکنی بند آزاد سازی در قراردادش قید شده باشد، باشگاه دیگری می تواند بدون اطلاع شما مبلغ معین شده را پرداخت کند و با بازیکن به مزاکره بپردازد.

همین باعث می شود بعضی از بازیکنان کلیدی شما به طور ناخواسته به فروش برسند و شما باید دنبال جایگزین برای آن ها باشید. همانطور که قبلا گفته شد می توانید  به سراغ لیست پیشنهادی ایجنت ها رفته و از بین آن ها گزینه جدید خرید خود را انتخاب کنید و یا به صورت سرچ دستی بازیکن مورد نظر خود را از بین لیست بازیکنان موجود در بازی پیدا کنید.

خرید بازیکن به سه نوع قابل انجام است: خرید نقدی، معاوضه و یا خرید قرضی. در دو مورد اول باید با باشگاه مورد نظر به توافق برسید و مبلغ یا بازیکن درخواستی آن ها را تحویل دهید؛ اما در مورد سوم شما تنها دستمزد بازیکن را پرداخت خواهید کرد

کارنامه مدیریتی

میانگین عملکرد شما در باشگاه عنصری است که باعث ثبات تان می شود. در صورت دور شدن از اهداف تعیین شده و یا عدم جلب رضایت سران باشگاه، شما اخراج خواهید شد و باید به تیمی جدید کوچ کنید. البته شما هم به عنوان سرمربی می توانید از یک تیم استعفا داده و در بخش نیازمندی های بازی به یکی از تیم هایی که به دنبال مربی هستند بپیوندید و سکان دار آن ها شوید. اما زمانی که به صورت یکنواخت و با عملکردی مناسب در یک تیم جای پای خود را محکم بسازید، هم شانس دریافت جوایز شخصی در بازی بالاتر می رود و هم تجربه مدیریت باشگاه برای شما ملموس و یک پارچه می ماند.

کریر مود جزییات زیادی در بر دارد که کشف همه آن ها به مرور زمان صورت می گیرد و همین عملیات اکتشاف یکی از نکات جذاب این بخش قلمداد می شود. ولی تا جای ممکن سعی شد تا همه اجزا و بخش های این مود را پوشش دهیم، اگر نکته جدید و جالب و یا حتی آموزشی مد نظر شما است در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • 1234amir
    1234amir | ۳ تیر ۱۳۹۹

    سلام دوستان ‌‌چطور نسخه مود را حذف و نسخه اصلی را داشته باشم لطفا راهنمایی کنید. دوست دارم آنلاین بازی کنم بقیه بخش های دیگه برام مزخرف شده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی