ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در فیفا 18 گل های بیشتری به ثمر برسانیم

اساس ورزش فوتبال روی زدن گل چیده شده و همیشه تیم هایی که بازی های تهاجمی تر و نمایش های پر گل تری را در فوتبال از خود به جای می گذارند، طرفداران بیشتری در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

اساس ورزش فوتبال روی زدن گل چیده شده و همیشه تیم هایی که بازی های تهاجمی تر و نمایش های پر گل تری را در فوتبال از خود به جای می گذارند، طرفداران بیشتری در این رشته ورزشی دارند.

سری فیفا یکی از بهترین نمونه های شبیه سازی فوتبال در دنیای بازی های ویدیویی است و سازندگان این سری طی سال های اخیر سعی کرده اند تا لذت گل زنی در فوتبال را، با دقت هر چه تمام تر در قسمت های مختلف سری بازی فیفا شبیه سازی کنند.

فیفا 18 که آخرین تلاش این بازی سازان محسوب می شود نیز توانسته تا در بسیاری از بخش ها، نظر علاقه مندان به ورزش فوتبال و این سری بازی را به خود جلب کند و گل زدن نیز از جمله همین بخش ها به حساب می آید.

فیفا 18 از آن دست بازی های است که برای رسیدن به سطحی قابل قبول در آن نیاز به تلاش و تمرین در میان مدت داشته و بهتر است که پیش زمینه ای از قسمت های قبلی این مجموعه هم داشته باشید.

در این مقاله سعی می کنیم تا جای ممکن، به طی شدن این روند توسط شما سرعت بخشیده و بهترین روش هایی که می توانند تا شما را در این بازی به گل برسانند، بازگو کنیم.

بهترین چینش

همانطور که می دانید، ترکیب هایی که بر اساس سیستم چهار – سه – سه چیده می شوند، اغلب امکانات بیشتری را در فاز تهاجمی برای تیم به ارمغان می آورند.

این سبک به دلیل حضور تعداد زیادی مهره هجومی، ضعف هایی در بخش دفاعی خواهد داشت و به همین دلیل نیازمند بازیکنان سرعتی خوبی است که بتوانند این ضعف ها را پوشش دهند.

وینگرهایی که در کناره مهاجم هدف شما بازی می کنند، حتماً باید سرعتی ترین افراد موجود در تیم شما باشند. موضوع سرعت در وینگرها از اهمیت بالاتری نسبت به تمام کنندگی برخوردار است.

سعی کنید تا در این ترکیب، متوجه تفاوت استفاده از وینگرها و هافبک های کناری را به طور کامل درک کنید. در فوتبال و همانطور در فیفا 18، وینگرها برای وظایف همچون ضد حمله های انفجاری، نفوذ از جناحین و نفوذ به سمت دروازه برای رساندن توپ کاربرد دارند و استفاده از سانترهای بلند و توپ های در عمق، از کارایی بازیکنان حاضر در این پست خواهند کاست.

سعی کنید تا مهاجم نوک خود را تا  حد ممکن در بازی سازی شرکت نداده و آن را به میانه های میدان نیاورید. بهتر است تا این بازیکن در جلوی دروازه و محوطه جریمه، منتظر توپ های ارسالی از سمت وینگرها یا هافبک ها باشد. در بازیکنان این پست، استقامت اهمیت چندانی نداشته اما بازیکن شما باید تمام کنندگی خوب و شتاب فوق العاده ای برای زدن گل های زیاد داشته باشد.

همچنین نفوذ به وسیله دفاع های کناری نیز از راه های گل زنی در ترکیب چهار – سه – سه محسوب می شود. بهتر است تا وظایفی مانند سانتر توپ از کنارها و یا ضد حمله هایی که از زمین خودی آغاز می شوند را تا جای ممکن به دفاع های کناری پر سرعت خود منتقل کنید. دفاع های کناری برای نفوذ در عرض زمین ساخته نشده اند و بهتر است تا از نفوذ با آن ها حتی تا نقطه کرنر، ترسی نداشته باشید.

قدرت سر زنی بالای وینگرها و مهاجم نوک در کنار دقت ارسال پاس در بازیکنان این پست می تواند از جمله دلایل اصلی برای زدن گل های زیاد در فیفا 18 باشد.

هافبک های تهاجمی قدرتمند نیز می توانند تا کار شما را برای زدن گل های بیشتر در بازی آسان کنند. در کل بهتر است تا جای ممکن، به وظایف بازیکنان خود در پست های خود واقف باشید.

همچنین حضور هافبک های دفاعی یا میانی که قابلیت قطع توپ حریف و ایجاد ضد حمله را برای شما داشته باشند، تاثیر زیادی روی خلق موقعیت های بیشتر برای گلزنی خواهد گذاشت.

این موضوع صحیح است که خود بازی تا حد زیادی بازیکنان را به پست هایی که برای آن ها در ترکیب در نظر گرفته شده، باز می گرداند. اما جا به جا کردن زیاد بازیکن ها به پست ها و منطقه هایی که نباید در آن حاضر باشند، جدا از این که با خالی کردن زمین موقعیت را برای نفوذ رقیب فراهم کرده، باعث خستگی بازیکنان شما و کاهش عملکرد آن ها نیز خواهد شد.

بهترین تاکتیک های تهاجمی

در ابتدا بهتر است بدانید که در هنگام ساخت یک ترکیب تهاجمی برای تیم خود، بهتر است تا در بخش تنظیمات تیم، تاکتیک High Pressure را انتخاب کرده باشید. در صورت انتخاب این حالت، شما به پیاده سازی تاکتیک های هجومی بیشتری دسترسی خواهید داشت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

برای مثال، بهتر است تا در هنگام چینش ترکیب خود قبل از شروع مسابقه، تمام عنصرهای هجومی خود را به ماندن در پست خود الزام کنید. این قابلیت در تب Instructions به هنگام چینش ترکیب، در دسترس خواهد بود.

همچنین هافبک تهاجمی حاضر در ترکیب شما بهتر است تا جای ممکن، از حضور در نقش یک بازی ساز و حضور در میانه زمین معاف شده و خلق حملات پیاپی بپردازد.

همچنین بهتر است تا در صورت داشتن هافبک های کناری توانا، در بخش Instructions، دفاع های کناری خود را به حالت اوورلپ در آورید. این تغییر باعث می شود تا بازیکنان این پست تا جای ممکن در خلق حملات و سپس برگشت به دفاع، شرکت داشته باشند.

همچنین بهتر است تا برای هاقبک های خود، وظیفه aggressive interceptions را فعال کنید. در این حالت هاقبک های وسط و دفاعی شما تا حد ممکن در حملات شرکت نکرده و همین موضوع باعث می شود تا به علت ضد حملاتی که شما با تعداد زیادی بازیکن می زنید، در دفاع دچار مشکل نشده و از روی زده حمله، تا حد امکان گل دریافت نکنید.

یکی دیگر از ترفندهایی که در چینش ترکیب هجومی حسابی به کار شما خواهند آمد، به منتقل کردن بازیکنان وینگر به سمت مرکزی بر می گردد. در این حالت، وینگرها (که می توانند در اصل فورواردهای شما باشند)، باعث بوجود آمدن حملاتی از جانب شما با تعداد بیشتری عنصر هجومی خواهند شد.

این عمل باعث کارایی بیشتر تیم در حمله شده و از تبدیل شدن وینگرهای شما به هافبک های کناری که در این نوع ترکیب به دلیل حضور دفاع های کناری به آن ها نیاز ندارید، جلوگیری می کند.

توانایی های فردی

جدا از تغییراتی که در بخش تاکتیکی به کمک شما خواهند آمد، قابلیت استفاده از توانایی های فردی بازیکنانتان نیز اثر زیادی روی تعداد گل های به ثمر رسیده از سمت شما خواهد گذاشت.

برای مثال، راه های مختلفی برای عبور از بازیکنان وجود دارد که باعث می شود تا تیم حریف در بلوکه کردن توپ های شما دچار مشکل شده و در نتیجه حملات بیشتری از سمت شما اتفاق بیافتد.

همچنین نحوه استفاده از دکمه سرعت نیز در شکل گیری حملات و به خصوص ضد حملات، تاثیر زیادی خواهد داشت. نکاتی مانند این موضوع که بهترین زمان برای انداختن توپ به جلوی پای بازیکنتان در چه شرایطی بوده و مهارت در رساندن توپ در کوتاه ترین زمان ممکن به نطقه مورد نظر، تاثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد گذاشت.

پنالی زدن در فیفا 18 نیز تغییراتی نسبت به نسخه قبلی از این مجموعه داشته و تا حدود زیادی آسان تر شده اما هنوز برای زدن ضربات بدون مشکل، نیاز به تمرین و تکرار دارد.

پنالتی در موقعیت های حساس به خوبی به کار شما آمده و به دلیل استفاده از تعداد زیادی عناصر هجومی در خط حمله حریف بهتر است که آمادگی زدن پنالتی با نهایت دقت را داشته باشید.

نحوه پاسکاری، دریبل زدن و انواع شوت ها که در موقعیت های مختلف باید زده شوند، موضوعاتی هستند که در مقالات دیگر به صورت مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

نکته اصلی در رابطه با ساخت یک ترکیب هجومی برای زدن گل های بیشتر، به تمرین و تکرار فراوان بر می گردد. این تمرین و تکرار در مراحل مختلفی خود را به شما نشان خواهند داد.

برای مثال، هر چقدر هم که عملکرد شما در بخش تهاجمی با نکاتی که در متن بالا به آن ها اشاره کردیم بهتر شود، به همان میزان نیاز به عملکرد قابل قبول در دفاع خواهید داشت. به علت ترکیب هجومی شما، از توان دفاعی تیم شما کاسته شده و در دفاع کردن باید دقت زیادی داشته باشید.

فیفا 18 عنوانی است با صدها حالت بازی که می تواند برای ساعت ها شما را سرگرم کند. اکثر تغییراتی که بخش ورزشی الکترونیک آرتز در ساخت این بازی نسبت به نسخه قبلی آن اعمال کرده، در بازی جواب داده و در نهایت باعث لذت بردن بیشتر شما از این عنوان خواهند شد.

بهتر است تا با صرف کمی وقت مانند خواندن مقالاتی از این دست و تمرین و تکرار در بازی های دوستانه و انجام تمریناتی که خود سازندگان بازی برای شما ترتیب داده اند، مهارت خود را در بازی افزایش داده تا نهایت لذت را از تجربه کردن آن ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • assa65
    assa65 | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    سلام
    با تشکر از مقاله خوبتون
    دوتا ایراد به نظرم وجود داشت
    اول اینکه خیلی خیلی کلی توضیح داده شد، که خوب مسلما هرکس مقداری فوتبال بلد باشه اینا رو هم بلده
    دوم هم اینکه واژه "ضد حمله" رو در اکثر موارد "زد حمله" نوشتین ?
    بازم ممنون از دیجیاتو که همیشه همه خبرهاش رو میخونم

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    گل زدن مسئله ای نیست، بالاخره تو هر بازی یکی دو گل رو میتونی بزنی، بحث دفاعشه.
    طرف میدووه میره جلو درو میکنه گل میزنه هیچ غلطی نمیتونی بکنی:|
    مخصوصا بازیکنای سریع جهان که دیگه وقتی توپو بگیرن و یه جای خالی پیدا کنن فاتحت خوندست...

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    استراتژی مو بر اساس بازی طرف مقابل میسازم و اغلب برنده میشم
    کاش یه حالت خیلی سخت هم داشت
    چون من با هوش مصنوعی خود فیفا بازی میکنم روی سخت ترین درجه ولی همش میبرم ازش

  • محمدرضا زارع
    محمدرضا زارع | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    گل زدن باز راحتتر هست، توپ گیری و دفاع تو فیفا خیلی سخته

مطالب پیشنهادی