ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین اپلیکیشن های گلکسی نوت 8 که بلافاصله پس از خرید دستگاه باید نصب کنید

اگر گلکسی نوت ۸ خریده اید به شما تبریک می گوییم، اکنون بهترین موبایل مجهز به قلم در دنیای اندروید را در اختیار دارید. فبلت جدید سامسونگ قابلیت های متنوعی دارد که پیشتر در بررسی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

اگر گلکسی نوت ۸ خریده اید به شما تبریک می گوییم، اکنون بهترین موبایل مجهز به قلم در دنیای اندروید را در اختیار دارید. فبلت جدید سامسونگ قابلیت های متنوعی دارد که پیشتر در بررسی کامل دستگاه به آنها پرداختیم، اما با نصب اپلیکیشن های بیشتر می توانید باز هم فراتر رفته و از نهایت کارایی قلم دقیق و باکیفیت S-Pen بهره مند شوید. در ادامه می خواهیم نگاهی داشته باشیم به اولین اپلیکیشن هایی که باید پس از راه اندازی نوت ۸ روی دستگاه نصب کنید. با دیجیاتو همراه باشید.

Pen Up

کتاب رنگ آمیزی برای کودکان بسیار جذاب است، اما کم نیستند بزرگسالانی که مخفیانه به رنگ کردن چنین کتاب هایی علاقه داشته باشند. این علاقه آنقدر فراگیر است که باعث شده سامسونگ وارد عمل شود و یک اپلیکیشن رایگان اختصاصی برای رنگ آمیزی عرضه کند. Pen Up در حقیقت برای کاربران S-Pen ساخته شده است، شبکه اجتماعی که در آن می توانید نمونه های آماده را رنگ آمیزی و با دیگران اشتراک گذاری نمایید. در این اپلیکیشن گزینه های متنوعی برای رنگ کردن وجود دارد و حتی بخشی هم برای آموزش استفاده از قلم در نظر گرفته شده است. قلم را در دست گرفته و اپلیکیشن را اجرا کنید، بدون توجه به سن و سال شما تضمین می کنیم ساعت های مفرحی در پیش خواهید داشت.

Google Handwriting Input

اگر مطلب ترفندهای نوت ۸ را مطالعه کرده باشید با این قابلیت آشنا هستید. این ویژگی به صورت پیشفرض در کیبورد گوگل وجود دارد اما گذشته از روشی که در آن مطلب توضیح دادیم به شکل اپلیکیشن جداگانه هم قابل دانلود است. پس از دانلود این اپلیکیشن علامت کره زمین را در پایین کیبورد لمس کنید تا دکمه ها از نظر پنهان شوند. حالا یک فضای خالی به جای آنها در اختیار دارید که وقتی روی آن شروع به نوشتن کنید، دستگاه با سرعت دستخط شما را تشخیص داده و آن را به متن تایپ شده تبدیل می کند. این ویژگی از هر دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی می کند و با استفاده از آن می توانید با همان سرعتی که روی کاغذ می نویسید، متن مورد نظر خود را به شکل تایپ شده در اختیار داشته باشید.

Scribble Racer 2 - S Pen

قلم S-Pen همانقدر که برای نوشتن یا نقاشی کاربرد دارد، می تواند اجرای بازی ها را هم جذاب تر کند. نوک روان این قلم دقت بالایی دارد و کنترل زیادی در اختیار شما قرار می دهد، خصوصاً در بازی Scribble Racer 2 که باید با کمترین لغزش، در مسیرهای باریک و پیچ در پیچ حرکت کنید. قلم را در دست گرفته و مسیر را دنبال کنید، از برخورد با موانع اجتناب و سکه ها را جمع آوری کنید، احتمالاً خودتان هم از میزان موفقیتتان در این بازی تعجب خواهید کرد. جای تعجب ندارد که شرکت سازنده هم با توجه به لذت انجام این بازی با قلم، یک نسخه بهینه سازی شده برای S-Pen را از آن عرضه کرده کرده است.

  • سازنده: Pixelclash
  • حجم: ۴۲.۴ مگابایت
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون برنامه ای)
  • دانلود از گوگل پلی

Fruit Ninja

در بازی فروت نینجا باید از انگشت خود مثل شمشیر برای نصف کردن میوه ها استفاده کنید و این کار لذت زیادی دارد، حالا حساب کنید اگر یک قلم نوک تیز و دقیق در اختیار داشته باشید به مراتب بیشتر از قبل می توانید در نقش یک نینجای چالاک و چابک فرو روید. سالها از عرضه فروت نینجا می گذرد و احتمالاً آخرین باری که این بازی را نصب کرده بودید به مدتها پیش مربوط می شود، اما قلم نوت ۸ جان تازه ای در کالبد این بازی می دمد و توصیه می کنیم یکبار دیگر آن را به شیوه جدید تجربه کنید.

  • سازنده: Halfbrick Studios
  • حجم: ۹۶.۷ مگابایت
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون برنامه ای)
  • دانلود از گوگل پلی

SignEasy

کافی است یکبار موقع دریافت محصولات خریداری شده از فروشگاه های اینترنتی، امضا کردن با انگشت روی نمایشگر موبایل را تجربه کرده باشید. تقریباً غیر ممکن است بتوانید امضای خود را همانگونه که هست پیاده کنید، مگر اینکه موبایل شما به قلم S-Pen مجهز باشد. در این صورت توصیه می کنیم اپلیکیشن SignEasy را دانلود کنید. البته در نوت ۸ به شکل پیشفرض امکان امضا کردن روی فایل های PDF وجود دارد، اما SignEasy امکانات بیشتری در این زمینه فراهم می کند. در این نرم افزار می توانید اسناد مورد نظر خود را مستقیماً از سرویس هایی مثل ایمیل، دراپ باکس، گوگل درایو یا Evernote بارگیری کرده و امضا بزنید. این اسناد سپس برای دسترسی راحت و سریع، در حافظه اپلیکیشن ذخیره و آرشیو می شوند.

Adobe Illustrator Draw

وقتی صحبت از طراحی دیجیتالی باشد، نام ادوبی را نمی توان فراموش کرد، غول نرم افزاری که در دنیای موبایل هم مثل کامپیوترهای دسکتاپ حضور پررنگی دارد. انتخاب اپلیکیشن از مجموعه متنوعی که این شرکت برای اندروید عرضه کرده دشوار است. برای مثال Photoshop Express قابلیت های متنوعی برای ویرایش عکس دارد و نهایت استفاده از دوربین باکیفیت نوت ۸ را برای شما امکان پذیر می کند. اما وجود قلم S-Pen، اپلیکیشن Adobe Illustrator Draw را به اولین گزینه ای تبدیل می کند که باید روی فبلت جذاب سامسونگ نصب کنید. با داشتن این اپلیکیشن می توانید هرجایی که هستید حتی در تاکسی یا مترو، با قلم دقیق و باکیفیت نوت ۸ فایل های vector طراحی کنید و با نسخه دسکتاپ فتوشاپ یا ایلوستریتور اشتراک گذاری نمایید.

با Illustrator Draw می توانید لایه های مختلفی ایجاد کرده و هر یک از آنها را به شکل جداگانه مدیریت کنید، با گزینه هایی مثل rename، duplicate، merge و غیره که در دنیای موبایل قابل توجه به حساب می آید. اما شگفت انگیز تر از همه اینکه در این نرم افزار می توانید تا ۶۴ برابر روی تصویر vector بزرگنمایی کنید و ریز ترین جزئیات را دقیقاً همان طور که می خواهید طراحی نمایید. ناگفته نماند که اگر کاربر Adobe CC باشید، قابلیت های بیشتری هم در این نرم افزار در اختیار دارید، از جمله دسترسی به کتابخانه Creative Cloud و امکان همگام سازی خودکار فایل بین پلتفرم های مختلف.

  • سازنده: Adobe
  • حجم: ۴۷.۶ مگابایت
  • قیمت: رایگان (با برخی امکانات اضافه برای کاربران دارای حساب Adobe CC)
  • دانلود از گوگل پلی

SketchBook

AutoDesk یکی از معتبرترین تولید کنندگان نرم افزارهای طراحی با کامپیوتر است و نوت ۸ هم بهترین قلم دنیای اندروید را برای طراحی در اختیار کاربران قرار می دهد؛ پس کافی است این دو را با یکدیگر ترکیب کنید تا به خلق نتایج جذابی منجر شود. اتودسک برای دنیای موبایل نرم افزار SketchBook را منتشر کرده که ابزارهای متنوعی برای طراحی دارد. در این اپلیکیشن می توانید از بین انواع قلم مو، مداد، ماژیک و حتی خودکار در رنگ و اندازه های مختلف انتخاب کنید تا S Pen به خوبی عملکرد آنها را روی نمایشگر با کیفیت دستگاه شبیه سازی کند. این اپلیکیشن مثل نرم افزارهای حرفه ای گرافیک از لایه بندی های مختلف پشتیبانی می کند اما به شکل محدودتر (حداکثر ۳ لایه). اسکچبوک ضمناً به شما امکان می دهد از مراحل تکمیل شدن طراحی خود ویدیوی تایم لپس بسازید.

SketchBook به شکل عمومی جذاب ترین اپلیکیشن اتودسک به حساب می آید و برای تمام کاربران نوت ۸ قابل استفاده خواهد بود، اما اگر در حوزه مهندسی و مدلسازی دو یا سه بعدی فعال هستید توصیه می کنیم برای بهره مند شدن از نهایت کارایی فبلت قدرتمند سامسونگ، به دیگر اپلیکیشن های این شرکت معتبر نیز نگاهی داشته باشید.

  • سازنده: AutoDesk
  • حجم: ۷۴.۵ مگابایت
  • دانلود از گوگل پلی
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون برنامه ای)

Bamboo Paper

اگر رابط کاربری اپلیکیشن های قبلی برای شما بیش از حد پیچیده به نظر می رسد، Bamboo Paper را مد نظر داشته باشید. این اپلیکیشن قابلیت های اساسی مورد نیاز برای طراحی مثل قلم های مختلف و رنگ های متنوع را در یک رابط کاربری کاملاً ساده و مینیمال در اختیار شما قرار می دهد. کافی است اندازه و نوع قلم و رنگ مد نظر خود را انتخاب کرده و به طراحی کردن با S-Pen مشغول شوید. شرکت Wacom سالها در زمینه تولید تبلت و قلم های مخصوص طراحی سابقه دارد، پس شک نکنید اپلیکیشن این شرکت هم برای لذت بردن از قلم باکیفیت S-Pen یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

Squid

برای اسکویید تفاوتی نمی کند که با قلم می نویسید یا نوک انگشت، اما قابلیت های جذابی دارد که در نرم افزارهای دیگر پیدا نمی شود. این نرم افزار نوت برداری یک کاغذ ادامه دار در اختیار شما قرار می دهد که هرچه روی آن بنویسید تمام نمی شود، اما جالب تر اینکه پس از نوشتن، می توانید متن خود را انتخاب کنید و اندازه یا نوع قلم را تغییر دهید! بله حتی پس نوشته شدن متن. در این نرم افزار می توانید متن یا نقاشی خود را بین صفحات مختلف کپی/پیست کنید، از نوشته ها خروجی PDF بگیرید یا حتی موقع برقراری کنفرانس ویدویی اسکویید را با استفاده از Miracast یا Chromecast به تخته وایت بورد تبدیل نمایید. ناگفته نماند که اسکویید فایل ها را با فرمت وکتور ایجاد می کند، در نتیجه بزرگنمایی کردن آنها به هیچ عنوان افت کیفیت در پی ندارد.

  • سازنده: Steadfast Innovation
  • حجم: ۲۲.۶ مگابایت
  • دانلود از گوگل پلی
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون برنامه ای)

MediBang Paint

همه گزینه های بالا حرفه ای و رایگان هستند، اما برخی از قابلیت هایشان به شکل درون برنامه ای فروخته می شود. اگر یک گزینه با امکانات کاملاً رایگان می خواهید، MediBang Paint برای شما ساخته شده است. قابلیت های این نرم افزار آنقدر متنوع هستند که باعث شده رابط کاربری اپلیکیشن تا حدی شلوغ به نظر برسد، بر همین اساس توصیه می کنیم اولین بار که MediBang Paint را اجرا کردید، با راهنمای گام به گام که شرکت سازنده در ابتدای راه اندازی تدارک دیده همراه شوید تا اصول اولیه استفاده از امکانات نرم افزار را به شما آموزش دهد.

در این نرم افزار بیشتر از ۱۰۰ قلم و ابزار دیگر و بالغ بر ۸۵۰ تصویر پس زمینه برای انتخاب وجود دارد که خلاقیت شما را شکوفا کرده و ساعت ها سرگرمی به ارمغان می آورند. در این نرم افزار تقریباً همه امکاناتی که لازم دارید گنجانده شده است، از جمله پشتیبانی از لایه های مختلف، همگام سازی با فضای ابری و موارد دیگری که البته برای استفاده برخی از آنها باید یک حساب رایگان روی MediBang ایجاد کنید. یک مزیت دیگر هم اینکه MediBang Paint تنها ۸ مگابایت حجم دارد و روی حافظه دستگاه شما نسبت به رقبا فضای به مراتب کمتری اشغال می کند.

  • سازنده: MediBang
  • حجم: ۸.۴ مگابایت
  • دانلود از گوگل پلی
  • رایگان (برای برخی قابلیت ها نیاز به ساخت حساب رایگان MediBan)

How to Draw

حالا که اپلیکیشن های متنوعی برای طراحی معرفی کردیم بد نیست با یک گزینه برای یادگیری طراحی هم آشنا شویم. اپلیکیشن How to Draw مثل یک معلم نقاشی قدم به قدم برای آموزش طراحی با شما همراه می شود و برای استفاده از آن لازم نیست اطلاعات یا پیش زمینه خاصی داشته باشید. در این اپلیکیشن دسته بندی های متنوعی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کشیدن سوژه های مختلف از شخصیت های کارتونی گرفته تا حیوانات، خودرو و موارد دیگر را مرحله به مرحله به شکل کاملاً ساده یاد بگیرید. اپلیکیشن How to Draw به لطف قلم ظریف و دقیق S-Pen در مدت کوتاهی شما را با کمی تمرین به یک نقاش مستعد تبدیل می کند، کافی است اپلیکیشن را دانلود کنید و به طراحی مشغول شوید.

  • سازنده: Artfonica
  • حجم: ۲۱.۷ مگابایت
  • قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون برنامه ای)
  • دانلود از گوگل پلی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    سلام ممنون بسیار مفید بود

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۳ آذر ۱۳۹۶

    خود
    Snote
    قابلیت هاش با افزونه هاش صد برابر میشه ای کاش اونا رو هم میگفتین

  • m.sarv
    m.sarv | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    بهترین اپ نقاشی به نظر من اینفینیتی پینتره

    • David_Tokaii
      David_Tokaii | ۲۹ دی ۱۳۹۶

      واقعا همینطوره مخصوصا اگه معمار باشید که میشه اسکچ های فوق العاده ای ترسیم کرد با پینتر?

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    وقتی دارید آپ معرفی میکنید بهتره محیط اپ رو به نمایش بزارید که واسه همه اپ ها این کارو کردین و خیلی عالی ولی اپ SignEasy از این قاعده مستثنی مونده و یه عکس تزیینی تا کاربردی

  • Mahtab Jahandar
    Mahtab Jahandar | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    من اوایل آذر باید بخرمش دستتون دردنکنه گفتید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی