ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مناقشه دوباره میان اپل و FBI؛ آیا اینبار کوپرتینویی ها تسلیم می شوند؟

حدودا اوایل این ماه بود که اپل برای قفل گشایی آیفون متعلق به پاتریک کلی (مهاجمی که در یکی از کلیساهای تگزاس به سمت مردم تیراندازی کرده بود) با FBI وارد مذاکره شد. آن مهاجم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

حدودا اوایل این ماه بود که اپل برای قفل گشایی آیفون متعلق به پاتریک کلی (مهاجمی که در یکی از کلیساهای تگزاس به سمت مردم تیراندازی کرده بود) با FBI وارد مذاکره شد.

آن مهاجم در ادامه حمله، جان خود را با شلیک یک تیر گرفت و بعد از این اتفاق اپل به FBI اعلام کرد که همچنان می تواند از اثرانگشتش برای قفل گشایی آیفون متعلق به او استفاده نماید.

امروز مقامات رسمی تگزاس نوعی ضمانت تحقیقاتی (نوعی دستور قضایی که مجوز های لازم برای انجام تحقیقات را به سازمان های دولتی آمریکا می دهد) را تسلیم اپل کردند تا فایل های مورد نیاز موجود در موبایل های این فرد را در اختیارشان قرار دهد. اضافه کنیم که بعد از این حادثه علاوه بر آیفون یک موبایل دیگر نیز در کنار جسد پاتریک کلی کشف شد.

گفتنی است در مواردی که ضمانت تحقیقات صادر می شود سیاست اپل ارائه اطلاعات موجود در iCloud به نهادهای مجری قانون است. اما در مورد مساله کلی قفلی که وی روی اطلاعات ذخیره شده در آیفونش قرار داده نیز مشکل دیگری است. احتمالا به خاطر دارید که سال قبل یکی از قضات فدرال به اپل دستور داد تا آیفون 5c متعلق به سید فاروق (قاتل حادثه تیراندازی سن برناردینو) را در اختیارش قرار دهد.

در آن زمان تنها راه برای قفل گشایی دستگاه این بود که اپل سیستم عامل جدیدی به نام Govt. OS را بسازد که البته از انجام این کار خودداری کرد چراکه با این اقدام امنیت تک تک کاربران آیفون در سراسر دنیا را به خطر می انداخت. عاقبت اما آنطور که خبرها نشان می داد پلیس فدرال آمریکا با پرداخت مبلغی به یک شرکت امنیتی دستگاه را قفل گشایی کرد و سازمان مذکور نیز به هیچ اطلاعات کاربردی و مفیدی درون آن دست نیافت.

در پرونده جدید اما، طبق مستندات دادگاه، کلی یک دستگاه آیفون SE و یک موبایل غیرهوشمند LG 328BG را در احتیار داشته. البته FBI این مساله را تایید نکرده و کریستوفر کمب (یکی از مقامات دخیل در این پرونده) گفته:

من نخواهم گفت که موبایل این فرد چه بوده زیرا نمی خواهم که مجرمین را راهنمایی کنم از چه موبایلی استفاده نمایند.

در هر حال اینکه اپل طبق مفاد ضمانت تحقیقاتی عمل می کند یا باز هم قرار است شاهد تکرار مناقشه سال گذشته آن با FBI باشیم مساله ایست که جز با گذر زمان روشن نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی