ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

خویشاوندان باستانی ما دیرتر از آنچه تصور می شد منقرض شده اند

بر اساس پژوهشی که به تازگی در ژورنال «Heliyon» منتشر شده، برخی نئاندرتال ها (که به نوعی خویشاوندان انسان امروزی هستند) حداقل 3 هزار سال بیشتر از سایر همنوعان خود در دیگر نقاط دنیا زنده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بر اساس پژوهشی که به تازگی در ژورنال «Heliyon» منتشر شده، برخی نئاندرتال ها (که به نوعی خویشاوندان انسان امروزی هستند) حداقل 3 هزار سال بیشتر از سایر همنوعان خود در دیگر نقاط دنیا زنده مانده اند.

نئاندرتال های اسپانیایی 3 هزار سال دیرتر از سایر همنوعان خود منقرض شده اند

طبق یافته های پژوهش مورد بحث که جمع آوری داده های مربوط به آن 10 سال طول کشیده، نئاندرتال های ساکن مناطق اسپانیای کنونی (آیبریای جنوبی) نزدیک به 37 هزار سال پیش منقرض شده اند که در مقایسه با تاریخ انقراض احتمالی سایر نئاندرتال ها در مناطق دیگر که بین 40 تا 42 هزار سال پیش تخمین زده می شود، چند هزار سال بیشتر بوده است.

به عقیده دانشمندان (که تاریخ انقراض نئاندرتال های اسپانیایی را بر اساس ابزارهای سنگی کشف شده در مناطق باستان شناسی تخمین زده اند) فرورفتگی زمین در محدوده رود «اِبرو» احتمالاً عامل طبیعی جلوگیری از مهاجرت بوده که باعث شده نئاندرتال های نواحی مورد اشاره مدت زمان بیشتری در مقابل انقراض دوام بیاورند.

گفتنی است بنا به اظهارات «جائو زیلهائو» نویسنده اصلی مقاله، با وجود پیشرفت های قابل توجه در زمینه شناخت روند تکامل انسان، مشکل اصلی باستان شناسان تلاش برای اکتشاف در محل هاییست که قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته اند.

زیلهائو می گوید بخش قابل توجهی از دانش ما در ارتباط با نئاندرتال ها مربوط به اکتشافات در فرانسه، آلمان و اروپای مرکزی است که این نواحی در عصر یخبندان چندان پرجمعیت نبودند، و بهتر است سایر نقاط زمین نیز برای کشف حلقه های گم شده زنجیره تکامل مورد بررسی قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Nima Mazaheri
    Nima Mazaheri | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    اگر کمی مطالعه کنید جوابتون رو پیدا می کنید، به طور خلاصه بگم که تکامل بر مبنای انتخاب طبیعی (Natural selection) است، یعنی با توجه به شرایطی که توی اون نسل انسان رشد کرده تکامل پیدا کردیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی