ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دنباله داری که اخیراً وارد منظومه شمسی شده، شکل استوانه ای عجیبی دارد

اوایل آبان بود که خبر شناسایی نخستین دنباله دار با منشأ بین ستاره ای منتشر شد و حالا دانشمندان با رصد این جرم آسمانی و ثبت داده های مربوطه، اطلاعات جالبی را از «C/2017 U1» ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اوایل آبان بود که خبر شناسایی نخستین دنباله دار با منشأ بین ستاره ای منتشر شد و حالا دانشمندان با رصد این جرم آسمانی و ثبت داده های مربوطه، اطلاعات جالبی را از «C/2017 U1» به دست آورده اند.

بر اساس اظهارات پژوهشگران، دنباله دار مورد بحث که «Oumuamua» نام گرفته است، 400 متر طول دارد که این عدد تقریباً ده برابر قطر آن بوده و باعث شده این جرم آسمانی مانند یک استوانه نامنظم و عجیب به نظر برسد.

ویژگی جالب توجه دیگری که Oumuamua را از سایر دنباله دارهای منظومه شمسی متمایز می کند، رنگ متمایل به قرمز آن بوده که به دلیل تابش های کیهانی در طول میلیون ها سال به وجود آمده است.

دنباله دار مذکور همچنین سطحی صیقلی و عاری از هرگونه غبار داشته که نشان می دهد Oumuamua از سنگ و فلز تشکیل شده و اثری از آب و یخ در آن وجود ندارد.

دنباله دار Oumuamua با سرعت 64 هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کند

لازم به ذکر است که نخستین ویژگی قابل توجه Oumuamua سرعت بسیار بالا (64 هزار کیلومتر در ساعت) و در نتیجه مدار عجیب هایپربولیک آن بود که نشان می دهد دنباله دار یاد شده از کمند ستاره ای در مجاورت منظومه شمسی رها شده و در مسیرهای شناخته شده تحت تأثیر گرانش خورشید قرار نمی گیرد.

گفتنی است طبق اطلاعات موجود، در هر لحظه بیش از 10 هزار جرم خارجی در منظومه شمسی حضور دارند؛ این اجرام برای عبور از منظومه شمسی به صورت تقریبی 10 سال زمان احتیاج خواهند داشت که فرصت مناسبی را برای مطالعه در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    ورود و خرجش به یک سال زمینی هم نکشید?چه سرعتی!

  • z12
    z12 | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    فکن ? یه صفینه فضایی که خودشو به شکل سنگ درآورده و برای تحقق از زمین اومده ?
    ✋? یه فیلم تا سال دیگه واسش میسازن

مطالب پیشنهادی