ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روابط عمومی گمرک: واردات مسافری آیفون X مانعی ندارد

بعد از آغاز طرح رجیستری هر دستگاه موبایلی که وارد ایران شود باید با پرداخت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض در سیستم گمرک اعلام و ثبت شود تا نسبت به رجیستر شدن آن ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

بعد از آغاز طرح رجیستری هر دستگاه موبایلی که وارد ایران شود باید با پرداخت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض در سیستم گمرک اعلام و ثبت شود تا نسبت به رجیستر شدن آن اقدامی صورت گیرد. در حقیقت اگر این ثبت در همان بدو ورود کالای موبایل به کشور انجام نگیرد، موبایل مذکور بعد از 30 روز دیگر از اپراتورها خدمات دریافت نمی‌کند.

خبری که اما دست به دست بین رسانه‌ها می‌چرخد حاکی از ممنوع شدن ورود آیفون X به ایران از سوی مسافرین است. خبری که با تحقیقات تیم دیجیاتو مشخص شد صرفا یک بازی با کلمات در رسانه‌ است و صحت ندارد.

در قدم اول در گفتگو با روابط عمومی ستاد قاچاق کالا و ارز، وی از ارائه بیانیه یا خبری از سوی این ستاد مبنی بر ممنوع بودن ورود آیفون X اپل برای مسافرین اظهار بی‌اطلاعی کرد. سپس با «احمدخانی»، مدیرکل روابط عمومی گمرک کشور گفتگو کردیم که او هم از شیطنت رسانه‌ها درباره نشر این خبر گلایه کرد. او به دیجیاتو گفت:

«بخش‌نامه‌ای هم در این مورد منتشر شده که در آن درباره ممنوعیت ورود مدل آیفون X از سوی مسافرین حرفی به میان نیامده است. در گمرک ما به مدل‌ها کاری نداریم و طبق دستوری که داده شده هر مسافر، صرفا 1 دستگاه موبایل آکبند بدون اخذ مجوز ثبت سفارش اجازه وارد کردن به کشور را دارد که البته برای اجرای عدالت و عدم تضعیف حقوق واردکنندگان تجاری، دو برابر حقوقی ورودی گمرک کالا از مسافر دریافت می‌شود.»

هر مسافر تنها یک دستگاه موبایل می‌تواند با شرایط گمرک به کشور وارد کند

وی خاطر نشان کرد که گمرک کشور تمام شرایط را بررسی کرده و برای همه موارد تمهیداتی تدارک دیده است. او با ذکر مثالی بیشتر مسئله را شفاف می‌کند:شاید فردی موبایلی را خریده باشد و به ایران به منظور کادو و هدیه آورده باشد و مدلی که خریداری شده ناگهان به طرح رجیستری راه پیدا کند. در این حالت او اطمینان خاطر داد که هر موبایلی که با پرداخت عوارضش وارد کشور شد، کد شناسه IMEI آن به بانک اطلاعاتی همتا به منظور قرار گیری در لیست موبایل‌های قانونی وارد شده فرستاده می‌شود و مشکلی در دریافت خدمات اپراتوری نخواهد داشت.

احمدخانی تاکید می‌کند تنها راه ارتباطی رسمی و موثق گمرک با مردم کانال خبری این سازمان است که همه موارد در آن به طور مفصل گزارش داده می‌شود. وی خاطر نشان کرد که دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده از طریق وبگاه رسمی گمرک در دسترس مشتریان قرار گرفته و مشتریان با استعلام کد شناسه بین المللی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • olioliver
    olioliver | ۳ آذر ۱۳۹۶

    در این مورد واسه کشورمون متاسفم

  • amink69
    amink69 | ۲ آذر ۱۳۹۶

    آقا تو رو خدا یکی به من بگه چقدر در میاد ؟!
    2 برابر سود بازرگانی چقدره ؟
    چند درصد قیمت کالا یا چی هستش ؟
    فرمولش چیه ؟
    میان بی سرو ته توضیح میدن یکی هم نیست بپرسه خب جدولش چیه ؟!
    نرخ نامه اش چیه ؟!

    الان 2 برابر سود بازرگانی ایفون 8 پلاس 64 چنده ؟
    ایکس چی ؟
    جریان چی چیه ؟!
    چرا شفاف توضیح نمیدن !

  • pine
    pine | ۱ آذر ۱۳۹۶

    اینکه کسی برا خودش گوشی میاره بی عدالتی در حق وارد کنندس؟که باید یک چهارم پول گوشیشو گمرگ و مالیات بده.دزدی شاخ و دم نداره که.
    اگر درد.درد رجیستر شدنه یه رقمی داره که برا هر گوشی ثابته.دیگه به مدل و قیمتش ربطی نداره

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱ آذر ۱۳۹۶

    واقعا ممنون از شما انقدر به فکر مردم هستین یه دفعه سکته نکنید انقدر زحمت می کشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی