ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل به وجود حفره های امنیتی در محصولات خود اذعان کرد

از مدت ها قبل تحلیلگران امنیتی نسبت به آسیب پذیری محصولات اینتل هشدار داده بودند و حالا این شرکت با پذیرش مشکلات امنیتی راه حل هایی را برای مقابله با آن ها ارائه کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

از مدت ها قبل تحلیلگران امنیتی نسبت به آسیب پذیری محصولات اینتل هشدار داده بودند و حالا این شرکت با پذیرش مشکلات امنیتی راه حل هایی را برای مقابله با آن ها ارائه کرده است.

گفتنی است باگ های امنیتی در پلتفرم های Management Engine، Server Platform Services و Trusted Execution Engine مشاهده شده که در بسیاری از محصولات این کمپانی پیاده سازی شده اند.

در این میان قابلیت Management Engine ابزارهای زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد با این وجود نیازمند دسترسی سطح پایین است و همین مساله آن را به هدف وسوسه کننده ای برای هکرها تبدیل می کند. حفره های امنیتی موجود در این پلتفرم امکان کنترل کامل سیستم و دسترسی به محتوا از راه دور را برای هکرها فراهم می کند و پس از اعلام این مشکلات از سوی گروه های امنیتی مختلف کمپانی سازنده مجبور به واکنش در این زمینه شده است.

اینتل روز دوشنبه با تائید وجود حفره های امنیتی در ابزار مدیریتی Management Engine، ابزار مدیریت سرور Server Platform Services و پلتفرم امنیتی Trusted Execution Engine بروزرسانی هایی را برای رفع این مشکلات ارائه کرده است.

گفتنی است محصولات آسیب پذیر شامل چیپست های نسل هفت (کیبی لیک)، نسل هشتم (کیبی لیک R)، سری Xeon W و Xeon Scalable است. علاوه بر این چیپست های با توان مصرفی کمتر از قبیل Apollo Lake Atom، پنتیوم، Celeron N و J نیز تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته اند.

بر این اساس نسخه های 11.0.x.x, 11.5.x.x, 11.6.x.x, 11.7.x.x, 11.10.x.x, و 11.20.x.x  پلتفرم Manageability Engine شامل حفره های امنیت زیر است:نسخه های 8.x, 9.x,  و 10.x این پلتفرم نیز با دو مشکل آخری مواجه هستند.

از طرف دیگر Server Platform Service 4.0.x.x و Execution Engine نسخه 3.0.x.x نیز با مشکلات زیر دست و پنجه نرم می کند:

شایان ذکر است که این کمپانی علاوه بر ارائه بروزرسانی، برنامه ای به نام «Detection Tool» را نیز توسعه داده که امکان بررسی آسیب پذیری سیستم را برای کاربران لینوکس و ویندوز فراهم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۳ آذر ۱۳۹۶

    شرکت اینتل آ گاهانه این حفره ها رو قرار داده

  • esio
    esio | ۱ آذر ۱۳۹۶

    واقعا برای این شرکت احمق متاسفم. دسترسی این برنامه که خودش یه جورایی سیستم عامل حساب میشه از خود ویندوز هم بیش تره. شرکت های مادربرد هم که خیلی لطف کنند تا دو سال اونم با تاخیر آپدیت ها رو قرار میدن. سایت خود اینتل هم به اندازه آدم های روی زمین ورژن های مختلف میذاره و برای کاربرای آشنا با کامپیوتر هم کار باهاش مشکله.

مطالب پیشنهادی