ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتور تشخیص صدای گوگل به کمک پزشکان می آید

پزشکان برای ساعات طولانی کار می کنند و زمان زیادی از کار را هم به ثبت معاینات شان اختصاص می دهند. تحقیقات اخیر نشان داده که پزشکان هر روز به طور متوسط 6 ساعت از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

پزشکان برای ساعات طولانی کار می کنند و زمان زیادی از کار را هم به ثبت معاینات شان اختصاص می دهند. تحقیقات اخیر نشان داده که پزشکان هر روز به طور متوسط 6 ساعت از 11 ساعت کاری خود را صرف نوشتن یادداشت هایشان می کنند. اما سوال اینجاست که چگونه می توان زمان صرف شده برای ثبت این یادداشت ها را به حداقل رساند؟

گوگل تصور می کند که موتور تشخیص صدایش بتواند چاره این کار باشد. غول موتورهای جستجو اخیرا در پروژه ای علمی با دانشگاه استنفورد وارد همکاری شده که هدف از آن استفاده از موتور تشخیص صدای گوگل برای ثبت صحبت های پزشک و بیمار طی جلسات معاینه است.

سیستم فعلی گوگل هنوز در تشخیص صداها به میزان 18.3 درصد خطا دارد

ظاهرا موتور تشخیص صدای گوگل برای این پروژه ارتقاء یافته تا به غیر از صدای افراد، بتواند موضوع صحبت آن ها را هم تشخیص بدهد. به لطف این کار پزشک می تواند بدون نگرانی بابت نوشتن انجام این کار را به موتور تشخیص صدای گوگل بسپارد.

البته سیستم فعلی گوگل هنوز عالی و بی نقص عمل نمی کند و در تشخیص صداها به میزان 18.3 درصد خطا دارد. اما دانشمندان عقیده دارند که این میزان خطا آنقدر زیاد نیست که نشود در عمل از آن استفاده کرد.

اما در کنار دقت تشخیص صدا، مسئله حفظ حریم شخصی بیمار هم در استفاده از این سیستم بسیار اهمیت دارد. گوگل به کاربران اطمینان خاطر داده که در استفاده از این سیستم اطلاعات خصوصی بیمار و نسخه های تجویز شده به هیچ عنوان فاش نشده و در امنیت کامل ذخیره خواهند شد.

با تمام این اوصاف، شکی نیست که سیستم تشخیص صدای گوگل می تواند زحمت پزشکان را برای نوشتن نسخه و ثبت اطلاعات بیمار به میزان قابل توجهی کم تر کند تا بتوانند بیش از متمرکز شدن روی نوشتن، با بیمار صحبت کرده و در نهایت تشخیص بهتری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی