ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بیست خودرو جان سخت جهان با کارکردی بیش از 1.6 میلیون کیلومتر

هنگامى كه يک خودرو براى مدت زمان طولانى كار مى كند، ممكن است شما احساس كنيد كه صاحب يك گنجينه ى بسيار گرانبها هستيد. پرداخت اقساط ماهيانه براى خودرو به تاريخ مى پيوندد، هزينه بيمه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲ آذر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

هنگامى که یک خودرو براى مدت زمان طولانى کار مى کند، ممکن است شما احساس کنید که صاحب یک گنجینه ى بسیار گرانبها هستید. پرداخت اقساط ماهیانه براى خودرو به تاریخ مى پیوندد، هزینه بیمه نیز به حدى کم مى شود که به نظر نمى آید.

تا زمانى که هزینه نگه دارى یک خودرو کم باشد، شما فقط مجبور به پرداخت هزینه سوخت هستید. این پول هاى صرفه جویى شده، مبلغ لازم براى خرید خودرو بعدى شما را تأمین مى کند.
با این حال وضعیتى وجود دارد که فکر مى کنید خودروى شما براى همیشه کار خواهد کرد. هنگامى که کیلومترشمار خودروى شما به عدد ٢٠٠ هزار مایل (320 هزار کیلومتر) برسد. ممکن است شما براى بیشتر کردن این عدد حریص شوید. شاید به نظر احمقانه باشد، اما ممکن است کیلومتر شمار خودرو شما به عدد یک میلیون مایل (معادل 1.6 میلیون کیلومتر) هم برسد.

در واقع رسیدن به این عدد به اندازه ای که شما فکر مى کنید عجیب نیست. در ادامه ى این نوشته به بررسى ٢٠ خودرویى مى پردازیم که در کلوب ١ میلیون مایلى ها قرار دارند.
٢٠- پورشه 356C مدل ١٩۶۴گاى نیومارک از اهالى کالیفرنیا پورشه ى 356C مدل سال ١٩۶۴ خود را به عنوان هدیه فارغ التحصیلى در اواسط دهه ۶٠ از پدر خود دریافت کرد.

بعد از ۵٠ سال نیومارک همچنان با خودرو خود که در کلوب یک میلیون مایلى ها قرار دارد رانندگى مى کند. راز موفقیت او واضح است، در این ۵ دهه، او بعد از هر ٣٠٠٠ مایل رانندگى خودورى خود را براى انجام بازدیدهاى لازم به تعمیرگاه مى برد.

١٩-تویوتا Tundra مدل ٢٠٠٧شاید به نظر برسد براى خودرویى که تولید سال ٢٠٠٧ است رسیدن به ١ میلیون مایل زود باشد. یک نفر با نام ویس شپارد در لوئیزیانا، توانسته است در مدت زمان ٩ سال با طى کردن مسافت خانه خود تا ایالت داکوتاى شمالى به این عدد غیر ممکن دست یابد.

همچنین او سفرهاى زیادى به ویرجینیا نیز داشته است در نتیجه به طور میانگین ١٢۵ هزار مایل در سال رانندگى کرده است. زمانى که تویوتا متوجه این ماجرا شد به او پیشنهاد یک خودروى جدید در عوض Tundra او داد.
١٨-هوندا سیویک مدل ٢٠٠۶ما فکر مى کنیم که حداکثر کارکرد هوندا سیویک مى تواند ٣٠٠ هزار مایل باشد. اما پائول حبیب در مدت زمان ۵ سال با هونداى سیویک LX خود ٧۵٠ هزار مایل رانندگى کرد.

چند سال بعد این مرد هندى از عددى ١ میلیون مایل گذشت و همچنان در حال افزایش این عدد است. در میانه ى این راه حبیب مجبور به تعویض موتور این خودرو شده است.
١٧- ولوو240 مدل سال ١٩٨٧ولوو در طى سالها به عنوان خودروسازى مشهور است که خودروهایش براى همیشه دوام مى آورند، ظاهراً اعضاى کلوب داراندگان ولوو نیز این موضوع را تأیید کرد اند.

یکى از اهالى مریلند به نام سلدن کوپر، در سال ٢٠١٢ به کلوب ١ میلیون مایلى ها پیوست. کوپر مى گوید:" قبل از این خودرو یک ولوو 164-E مدل ١٩٧۵ داشتم. زمانى که این خودرو را خریدم حدود ٢۵٠ هزار مایل را طى کرده بود."
١۶-دوج رام مدل ١٩٩۶در طول سال ها، برخى از وانت هاى دیترویت انعطاف پذیرى زیادى از خود نشان داده اند. یکى از آنها دوج رام ٢۵٠٠ مدل ١٩٩۶ متعلق به دن ادلمن است.

او بیشتر تعمیرات خودرو را خودش انجام مى دهد و موتور خودرو را مانند کف دستش مى شناسد. بنابراین تخصص و تجربه او یکى از عوامل رسیدن کیلومتر شمار خودروى او به عدد ١ میلیون مایل است.
١۵-ولوو 740GLE مدل ١٩٨٨‏Vic Dres ساکن Grover Beach در ساحل مرکزى کالیفرنیا است، او ولوو 740GLE خود را به هدف رسیدن به کیلومتر ١ میلیون مایل خریدارى کرد.

در سال ٢٠١۴ Dres به این عدد دست یافت ولى همچنان در حال افزایش این عدد است. او اعلام کرده است که هیچ راز موفقیتى ندارد. به غیر از تعویض منظم روغن، فیلتر هوا، شلنگ ها و تسمه ها. او با موتور فابریک خودرو به این عدد دست یافته است.
١۴-ساب 900SPG مدل ١٩٨٩پیتر گیلبرت با ساب 900SPG مدل ١٩٨٩ خود، ١٠٠١٣٨۵ مایل رانندگى کرده است. او به این عدد در سال ٢٠٠۶ دست یافت و بلافاصله خودروى خود را به موزه خودرو در Wisconsin اهدا کرد. تنها حدود ٧۵٠٠ دستگاه خودرو از این مدل براى آمریکا تولید شد.
١٣-مرسدس بنز 280SE مدل ١٩٧٠چه واژه اى براى توصیف مرسدس هاى کوپه ى دهه ى ٧٠ مناسب تر است؟ "باشکوه" و "مجلل" اولین کلمه هایى هستند که به ذهن مى آیند. اما هرکس براى توصیف این دوره ى کلاسیک بنز واژه ى مخصوصى دارد.

ممکن است شما کلمه ى "ضد گلوله" را براى این خودرو در نظر بگیرید. مالک این خودرو، Orange County ساکن Luzstella Koschel توانسته است با این خودرو ١/٠١ میلیون مایل را طى کند.

او به این عدد در سال ٢٠٠۵ دست یافت. کمپانى سازنده خودرو را از خودرو خریداراى کرد و در حال حاضر در موزه نگه دارى مى کند.
١٢- هوندا آکورد مدل ١٩٩۴در اوایل دهه ٩٠ میلادى نام آکورد EX 94 یک نام خاص بود. مالک این خودرو یک نقشه بردار است. این خودروى کلاسیک در مدت زمان ٨ سال ١/٠٨ میلیون مایل را طى کرده است. موتور فابریک این خودرو در ۴٠٠ هزار مایل از کار افتاد، اما جایگزین آن ٧٠٠ هزار مایل را طى کرد.
١١-هوندا آکورد مدل ١٩٩١یک خودرو که کیلومتر شمار آن به عدد ١ میلیون مایل مى رسد ممکن است چند بار دست به دست شده باشد. این آکورد نیز از این قضیه مستثنا نیست. این خودرو نسل چهارم آکوردها است. این خودرو مسافت ١/١۶ میلیون مایل را طى کرده است.
١٠-فورد F-250 مدل ٢٠٠۶وانت هاى بزرگ در کلوب ١ میلیون مایلى ها یک زیر گروه قابل توجهى هستند. در این مورد فورد F-250 سال ٢٠٠۶ در مدت زمان حدود ۴ سال ١ میلیون مایل را طى کرده است.

فیل مارسلا از فلوریدا صاحب این خودرو است و به طور میانگین سالانه ٢٠٠ هزار مایل با آن رانندگى کرده است. موتور فابریک این خودرو بعد از ۴٠٠ هزار مایل از بین رفته است، اما موتور جایگزین ٨٠٠ هزار مایل را طى کرده است و اجازه داده است که کیلومتر شمار این خودرو در مدت زمان ۵ سال به عدد ١/٢ میلیون مایل برسد.

در آخرین بررسى ها موتور این خودرو کاملاً سالم است و انتظار مى رود که کیلومتر شمار این خودرو به عدد ٢ میلیون مایل نیز برسد.
٩-شورولت سیلورادو 3500فورد و رام خودروهایى هستند که به خاطر مسافت هاى زیادى که طى کرده اند بسیار معروف هستند، براى این مورد شورولت را نیز مى توان نام برد.

Hugh و Taamy Pennington صاحبان سیلورادو 3500HD هستند، آنها این خودرو را بعد از طوفان کاترینا خریدارى کردند و در مدت زمان ۶ سال کیلومتر شمار آن به عدد ١/٢٢ میلیون مایل رسیده است.

راز موفقیت آنها خیلی پیچیده نیست. آنها بعد از هر ۵ هزار مایل روغن موتور را تعویض کرده اند، همچنین زمانى که خودرو بر اثر حرکت در جاده هاى برفى و تا جاده هاى نمکى کثیف شده است، آن را به خوبى شسته اند.
٨-مرسدس بنز 250SE مدل ١٩۶۶مرسدس هاى کوپه ى دهه ى ۶٠ و یا ٧٠ میلادى خودروهاى بسیار خاصى هستند. در سال ٢٠١۴ صاحب بنز 250SE مدل ١٩۶۶توانست کیلومتر شمار این خودرو را به عدد ١/٢٨ میلیون مایل رسانده است.

کیلومتر شمار این خودرو قبل از فروش توسط صاحب اولیه ى آن، عدد ٨٧٧ هزار مایل را نشان میداده است. وارث این شخص ٣۵٠ هزار مایل دیگر با این خودرو رانندگى کرده است و سپس خودرو را به صاحب فعلى آن فروخته است.
٧-شورولت سیلورادو مدل ١٩٩١شغل فرانک الیور این است که هر روز استیک و غذاهاى دریایى را از Wisconsion به شیکاگو برساند. به همین منظور او در سال ١٩٩۶ یک شورولت سیلورادو مدل ١٩٩١ را با کارکرد ۴١ هزار مایل خریدارى کرد.

در سال ٢٠٠٨ میزان کارکرد خودروى او به یک میلیون مایل رسید. چند سال بعد، کیلومتر شمار خودروى او به ١/٢٩ میلیون کیلومتر رسید. هنوز موتور فابریک کارخانه بر روى این خودرو قرار دارد.
۶-لینکولن Town Car مدل ١٩٨٣Chet Belisle اهل کانزاس است که علاقه ى زیادى به رانندگى در سطح شهر دارد. در سال ٢٠٠٩ کارکرد خودروى او در حدود ١/٣ میلیون مایل شد.

جالب است که موتور این خودرو همان موتور فابریک کارخانه است. Belisle در طول این سالها وسواس خاصى در مورد نگه دارى این خودرو داشته است.
۵-فولکس واگن بیتل مدل ١٩۶٣اگر یک چیز وجود داشته باشد که در همه ى خودروهاى کلوب ١ میلیون مایلى برابر باشد، کیفیت ساخت آن ها است. اما در اینجا یک استثنا وجود دارد، Albert Klein ساکن کالیفرنیا، فولکس بیتل خود را در سال ١٩۶٣ به قیمت ١٩٠٠ دلار خرید. این خودرو مجهز به صندلى هاى اسپورت چرم مصنوعى است و مسلما براى کارکرد زیاد و طولانى مدت طراحى نشده است.

بر اساس اطلاعاتى که در اختیار است، تا سال ١٩٨٧ موتور این خودرو ٧ بار تعویض شده است. این خودرو تا قبل از اینکه بازنشسته شود ١/۶١ مایل را طى کرده بود.
۴-پلیموت Fury مدل ١٩۶٣براى رسیدن عدد کیلومتر شمار به ١/۶٢ میلیون مایل، علاوه بر اینکه باید مراقب ویژه اى از خودروى خود بکنید باید خوش شانس نیز باشید.

Joseph Vaillancourt، راننده ى تاکسى اهل مونترال مالک این خودرو است. این خودرو زمانى که فقط چند هزار مایل تا شکستن رکورد جهان احتیاج داشت، توسط یک کامیون که چراغ قرمز را رد کرد بود آسیب جدی دید و نتوانست رکورد خود را بهبود ببخشد.
٣-ولوو 245 GL مدل ١٩٧٩کیلومتر شمار ولووGL 245 مدل سال ١٩٧٩ در سال ٢٠١۴ به عدد ١/۶٣ میلیون مایل رسید. S.E Makinen اهل فنلاند راننده ى این خودرو است، این خودرو براى یک کمپانى بوده است.

بر اساس مقاله اى که از زبان فنلاندى ترجمه است مدیر Makinen اعلام کرده است که با این خودرو بسیار با دقت و خوب رانندگى شده است. همچنین تمام بازدید ها و تست هاى خودرو به موقع انجام شده اند.
٢- مرسدس بنز 240D مدل ١٩٧۶رسیدن به کارکرد ١ میلیون مایل براى یک خودرو مسئله ى بسیار بزرگى است، اما رسیدن به ٢ میلیون مایل از موارد بسیار نادر است. Gregorios Sachinidis یک راننده ى تاکسى اهل یونان است که در بین سال هاى ١٩٨١ تا ٢٠٠۴، ٢/٨۵ میلیون مایل با این خودرو رانندگى کرده است.

زمانى که بنز متوجه شد این خودرو رکورد کارکرد یک خودروى برند بنز را شکسته است، این خودرو را در عوض یک بنز کلاس C از مالک آن خریدارى کرد. بنز این خودرو را در موزه ى خود به نمایش گذاشته است.
١-ولووP1800 مدل ١٩۶۶در بین خودروهایى که در کلوب میلیون مایلى ها قرار دارند این خودرو حتى ٢ میلیون مایل را نیز طى کرده است و کیلومتر آن کارکرد ٣ میلیون مایل را نشان مى هد. این خودرو متعلق به Irv Fordon اهل لانگ آیلند است. خودروى او به این رکورد ٣/٠۴ میلیون مایل در سال ٢٠١۴ رسید.
توصیه هاى او مانند بقیه ى است: روغن خودرو را عوض کنید، خودرو را مرتب تمیز کنید و بشویید و از قطعات اصلى استفاده کنید. همچنین در مصاحبه اى او اعلام کرد که حتما از بنزین با کیفیت استفاده کنید. در آخر اعلام کرد که به توصیه هاى ذکر شده در دفترچه ى راهنماى خودرو توجه کنید و به آنها اعتماد کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ali zade
    ali zade | ۳ آذر ۱۳۹۶

    نکتش جالبه که حتی یه دونه ماشیناز کره هم نیست ، اونوقت یه سری اینجا خودشون و میکشن که بگن کره خیلی خوبه ، مخالفشونم حرف بزنی رگشون باد میکنه و میخوان بکشنت

    • آریا
      آریا | ۳ آذر ۱۳۹۶

      خب کره تازه 15 ساله ماشین خوب میسازه. قبل از اون همین پراید رو تولید میکردن

  • فردین
    فردین | ۳ آذر ۱۳۹۶

    مورد شماره ۲ تو ۲۳ سال ٬ ۲.۸۵ میلیون مایل رفته!!!
    تقریبا روزی ۳۴۰ مایل!!!

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳ آذر ۱۳۹۶

    پژو ی ما ۱۵۰هزارتا رفته،یکساله واشر سر سیلندرشو عوض کردیم،ولی الان یجوری شده ک یا باید موتورشو عوض کرد یا ماشینو اوراق کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی