ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با ساخت یک مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی، در رقابت باقی می ماند

سامسونگ که مدتی است از ترند هوش مصنوعی و دستیار صوتی جا مانده، در حال ساخت مرکزی تحقیقاتی برای توسعه هوش مصنوعی متمرکز بر مصرف کنندگان است. کمپانی کره ای در بیانیه ای نه چندان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

سامسونگ که مدتی است از ترند هوش مصنوعی و دستیار صوتی جا مانده، در حال ساخت مرکزی تحقیقاتی برای توسعه هوش مصنوعی متمرکز بر مصرف کنندگان است. کمپانی کره ای در بیانیه ای نه چندان واضح، این خبر را تایید کرده و می گوید که به تلاش برای دنبال کردن پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی در تجارت های موبایل و وسایل الکترونیکی مصرف کنندگان ادامه خواهد داد؛ هرچند که هنوز محل ساخت این مرکز تحقیقاتی مشخص نیست.

اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ نخستین گام بلند خود در حوزه هوش مصنوعی را با خرید آزمایشگاهی در کانادا که روی اتومبیل های خودران و تکنولوژی تشخیص چهره کار می کرد برداشت.

علاوه بر این موضوع، در بیانیه سامسونگ به تغییر نقش مدیر استراتژی های کمپانی هم اشاره شده که حالا وظایف بیشتری از جمله کشف فرصت های تجاری تازه را هم شامل می شود؛ تصمیمی که به گفته سامسونگ با هدف «پاسخدهی سریع به تغییرات بازار» اتخاذ شده است.

سامسونگ گاهی در بیانیه های خود اغراق می کند و پیش از آنکه خروجی محسوسی ارائه دهد، از برنامه های جاه طلبانه و بلند پروازانه ای صحبت می کند؛ به عنوان مثال هم می توان به اسمارت فون تاشو و مشکلات دستیار صوتی بیکسبی اشاره کرد. بنابراین هنوز باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چه برنامه هایی در زمینه هوش مصنوعی دارد و بالاخره می تواند برای خود جایی در کلوپ فعالان برتر این حوزه دست و پا کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی