ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هوندا برای رفع مشکل مربوط به ایربگ های ساخت تاکاتا دست به دامان فیسبوک شد

چند سالی می شود که حواشی مربوط به ایربگ ها ساخت تاکاتا گریبان گیر بسیاری از شرکت های خودروساز در نقاط مختلف جهان از جمله ایالات متحده شده است. اگر چه تاکنون فراخوان های زیادی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

چند سالی می شود که حواشی مربوط به ایربگ ها ساخت تاکاتا گریبان گیر بسیاری از شرکت های خودروساز در نقاط مختلف جهان از جمله ایالات متحده شده است.

اگر چه تاکنون فراخوان های زیادی در این رابطه صادر گردیده، اما هنوز تعداد زیادی از وسایل نقلیه ای که دارای نقص در ایربگ هستند، در خیابان ها تردد می کنند.

هوندا یکی از شرکت هایی است که به دلیل استفاده از ایربگ های تاکاتا تا به حال چندین فراخوان داده است، با این حال ظاهرا مشکلات مربوطه کماکان به قوت خود باقی مانده و بسیاری از مشتریان از نقص ایربگ خودروی خود بی خبر هستند.

این کمپانی ژاپنی دوشنبه پیش اعلام کرد که برای جایگزینی ایربگ های تاکاتا، از قابلیت "مخاطبین دلخواه" فیسبوک (Facebook Custom Audiences) کمک خواهد گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی که هوندا در این باره منتشر کرده، آمده:

برای دسترسی به مشتریانی که خودروی دارای نقش در ایربگ است، آدرس های ایمیل ثبت شده با VIN (شماره شناسایی خودرو) و نام کاربری اعضای فیسبوک تطبیق داده می شوند. زمانی که هر کدام از این مشتریان به فیسبوک رجوع کنند، پیامی به آنها نمایش داده می شود.

علاوه بر این هوندا با انتشار ویدیویی در ایالات متحده از دارندگان خودروهای خود خواسته که با چک کردن وسیله نقلیه، در صورت نیاز نسبت به رفع عیب مذکور در نمایندگی ها اقدام کنند.

سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) از خودروسازان مختلف درخواست کرده که برای شناسایی مدل های مشمول فراخوان از اطلاعات موجود در سامانه های دولتی استفاده نموده و از طریق ارسال نامه، مالکین را خبردار کنند. دارندگان وسایل نقلیه نیز می توانند با مراجعه به سایت این سازمان و وارد کردن شماره شناسایی خودروی خود از وضعیت ایربگ آن اطلاع پیدا کنند.

مساله نسبتا عجیب اینکه در بسیاری از موارد نامه ها به آدرس های قدیمی مالکین ارسال شده و یا توسط دریافت کنندگان چک نمی شوند. به همین جهت تعداد خودروهایی که دارای نقص در ایربگ هستند، زیاد بوده و از عمر برخی از آنها بیش از 10 سال می گذرد.

آنطور که مقامات هوندا اعلام کرده اند، 71 درصد از خودروهای مشمول فراخوان ایربگ های تاکاتا تعمیر شده، اما هنوز حدود 4.7 میلیون ایربگ بر روی محصولات هوندا نیاز به جایگزینی دارند.

بر اساس گزارش های مختلف، ایربگ های تاکاتا گهگاه بدون دلیل باز شده و خرده های فلزی از آنها به اطراف پرتاب می شود که این مساله تاکنون مصدومیت و مرگ به ترتیب 180 و 18 نفر را به دنبال داشته است. نکته عجیب آنکه از میان 18 نفر جانباخته، 17 نفر در خودروهای هوندا جان خود را از دست داده اند.

طبق پیش بینی ها هنوز حدود 10 میلیون خودرو در ایالات متحده با ایربگ های مشکل دار تاکاتا در حال تردد هستند. مجموع ایربگ هایی که در این خودروها نیاز به تعمیر دارند، 18.5 میلیون عدد برآورد شده است.

ناگفته نماند به غیر از هوندا، تاکاتا تامین کننده اصلی ایربگ خودروسازان بزرگ دیگری مثل ب ام و، جنرال موتورز، فولکس واگن و حتی تسلا بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی