ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مناقشه بر سر تصاویر منتشر شده از فرود آپولو ۱۷ روی ماه؛ آمریکا دروغ گفته است؟

5 دهه از زمانی که آمریکا ادعا کرد انسان روی ماه قدم گذاشته، می گذرد، ولی هنوز تئوری توطئه ای که از سوی برخی، مبنی بر دروغ محض بودن این ادعا مطرح شده، طرفداران خاص ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

5 دهه از زمانی که آمریکا ادعا کرد انسان روی ماه قدم گذاشته، می گذرد، ولی هنوز تئوری توطئه ای که از سوی برخی، مبنی بر دروغ محض بودن این ادعا مطرح شده، طرفداران خاص خود را دارد. بر اساس ادعای یکی از کاربران یوتیوب به نام «Streetcap1»، ویدیو ها و تصاویری که ادعا می شود در سال 1972 از آخرین  مأموریت سفر به ماه توسط آپولو 17 منتشر شده، به سادگی اثبات می کنند که تمام این سال ها آمریکا در مورد قدم گذاشتن انسان ها بر سطح ماه دروغ می گفته است.

بر اساس گفته این کاربر، تصویر فردی که در کلاه فضانوردی یکی از فضانوردان آپولو 17 دیده می شود، فاقد لباس مخصوص است و به نظر می رسد که شخص یاد شده، یک کت ساده پوشیده. البته مخالفان این تئوری همچنان معتقدند شخصی که در تصویر دیده می شود، لباس فضانوردی به تن دارد.

همچنین پرچم آمریکا که در تصویر دیده می شود، با باد تکان می خورد، در حالی که در ماه نباید شاهد چنین تکانی باشیم. از سوی دیگر مخالفان این تئوری اعلام می کنند که این مسئله به علت لرزش پایه آلومینیومی است که هنگام جای گذاری آن توسط فضانوردان ایجاد شده است.

همچنین پیشتر برخی از طرفداران این تئوری توطئه ادعا کرده بودند که سنگ هایی که توسط فضانوردان از سطح ماه جمع آوری شده بود، در واقع از قطب جنوب آورده شده بودند؛ البته در نهایت آزمایش ها خلاف این موضوع را نشان داد و این تئوری توطئه را باطل کرد. لازم به ذکر است که آپولو 17 اولین فضاپیمای سرنشین داری که به ماه رفت نبود؛ این افتخار سال ها پیش نصیب آپولو 11 و فضانوردان آن «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» در 20 جولای 1969 (29 تیر 1348) شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • Arian Ap
    Arian Ap | ۹ دی ۱۳۹۷

    همیشه شکایت داشتم از آدمای سطحی و یک بعدی و این جا چقدر زیاد دارم از اینا میبینم.که همشون بسنده کردن به حرفای بقیه.من کل فیلم سفر به ماه و کامل دیدم.به هیچ حرف بقیه هم کاری ندارم.هیچ توجیهی در مقابل زمانی یکی از فضا نوردا از کنار پرچم رد شد و پرچم شروع به تکون خوردن کرد وجود نداره.نمیدونم چرا چشاتون و بستین رو به حقایق.لا اقل برین خودتون یه بار فیلم و کامل ببینین.اما در مورد کسانیکه که زمین تخت گرایان و مسخره کردن ، من خودم اینقدر برام مزحک بود که کلی مسخره میکردم حرفشون و .اما ماه هاست دارم راجبش تحقیق میکنم.و جالبیش اینه که با اینکه خیلی مزحکه ولی خیلی حرفاشون منطقیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی