ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوبل جهان اسلام با حمایت همراه اول برگزار می‌شود

مراسم جایزه مصطفی (ص) با ورود مهمانان و دانشمندان خارج از کشور، از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه ۹۶ با بیش از ۲۰ برنامه شامل بازدیدهای فرهنگی، علمی و تاریخی، نشست­ ها و سخنرانی ­های علمی با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

مراسم جایزه مصطفی (ص) با ورود مهمانان و دانشمندان خارج از کشور، از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه ۹۶ با بیش از ۲۰ برنامه شامل بازدیدهای فرهنگی، علمی و تاریخی، نشست­ ها و سخنرانی ­های علمی با حمایت همراه اول برگزار می‌گردد. جایزه مصطفی، یک رویداد دوسالانه علمی است که در آن برجسته‌ترین فعالیت های دانشمندان مسلمان در زمینه دانش، علم و فناوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به منتخب آنها جایزه پانصدهزار دلار جایزه نقدی اعطا می‌شود.

متصدی اصلی «جایزه مصطفی» پارک فناوری پردیس است ولی در حقیقت این جایزه از حمایت بسیاری سازمان‌های دولتی و مقامات حال و گذشته‌ کشورمان برخوردار است؛ اما این جایزه ماهیتی غیردولتی دارد و محل تأمین مبلغ جایزه نیز کمک‌های مردمی و بخش خصوصی در قالب وقف است.
همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه در خاورمیانه، بواسطه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود همواره حامی توسعه دانش و فناوری بوده است و حمایت از جایزه مصطفی (ص) نیز در همین چارچوب است.

جایزه مصطفی تنها رویداد مهمی نیست که مورد حمایت همراه اول قرار گرفته است. با نگاهی به فهرست بلند حمایت‌های همراه اول از تیم‌های وزرشی، مسابقات بین‌المللی ورزشی، استارت‌آپ‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان، امور خیریه، مسابقات علمی و آکادمیک و رویدادهای فرهنگی و هنری می توان این نکته را دریافت که این اپراتور حمایت‌های خود را در موارد مختلف به جا آورده است.

رشته‌ها و زمینه‌های جایزه مصطفی

  • ۱. جایزه مصطفی برای علوم و فناوری های ارتباطات و اطلاعات
  • ۲. جایزه مصطفی برای علوم و فناوری های زیستی و پزشکی
  • ۳. جایزه مصطفی برای علوم و فناوری های نانو
  • ۴. جایزه مصطفی برای حوزه‌های عمومی.

در ۳ حوزه اول باید دانشمند واجد شرایط، تابعیت یکی از ۵۷ کشور اسلامی را داشته باشد اما در حوزه چهارم دانشمند برتر باید مسلمان باشد و داشتن تابعیت این کشورها ضرورتی ندارد. می توان با اطمینان گفت مهمترین هدف جایزه مصطفی، تشویق دانشمندان مسلمان به فعالیت بیشتر در سطوح بالای پژوهشی است.

به دلایل مختلف، در سده‌های اخیر، مسلمانان با وجود جمعیت بالا، پیشینه درخشان و توانایی بالای فردی و اجتماعی، از فتح قله‌های علم و فناوری عقب مانده‌اند. جایزه مصطفی تلاشی ارزشمند برای قدردانی از دانشمندانی است که دستاوردهای معتبری در دانش و فناوری دارند. از همین‌رو جایزه مصطفی نه تنها به نوبل اسلامی مشهور شده است که بدون شک ارزشمندترین جایزه علمی دنیای اسلام است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان، در نخستین دوره این رویداد گفته بود: «برگزاری این جایزه برای رشد علمی کشور‌های اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد. جایزه مصطفی (ص) در پی ارتقای حوزه علمی جهان اسلام است و امیدوارم همه کشور‌های اسلامی با کمک یکدیگر شرایطی را فراهم آورند که این هدف به‌سرعت، جامه عمل بپوشد و ما شاهد جایگاه بالای علمی مسلمانان و بازگشت به دوران طلایی علمی باشیم.»

ریزجزییات رویدادها و برنامه‌های گوناگون این مراسم در عکس زیر برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Mehdi
    Mehdi | ۶ آذر ۱۳۹۶

    رشته‌ها و زمینه‌ها:
    بمب گذاری
    زیر گرفتن مردم با کامیون
    ازدواج با کودکان
    دروغ و تقیه
    ریاکاری
    ...

  • محمدرضا ترابی
    محمدرضا ترابی | ۶ آذر ۱۳۹۶

    ?????????

  • emad.atf
    emad.atf | ۶ آذر ۱۳۹۶

    کوچ کردم به سرزمین سکوت
    با گذرنامه ای که رو جلدش
    جای ایران نوشته بود لی لی پوت...

  • mohsen
    mohsen | ۵ آذر ۱۳۹۶

    موضوع مقاله چییه و ملت میان راجه به چی بحث میکنن
    اسلام خوبه یا بد اینجا مگه جاشه ناموساً. سایت گفت و گوی ادیان که نیست !!!
    ی سری شدن ترول اینجا . درباره مقاله نظری داری بده .?

  • Zillion
    Zillion | ۵ آذر ۱۳۹۶

    هرکشوری با صرف پول می تواند جایزه ای مثل نوبل ابداع کند ولی موضوع اصلی داوری است، داوری بزرگترین های علوم مختلف است که به جایزه اعتبار می بخشد. این بزرگان را هرکسی در اختیار ندارد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی