ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک یک بار دیگر خطرات بالقوه ربات ها را گوشزد کرد

از زمانی که بوستون داینامیکس ویدیوهایی از سگ رباتیک SpotMini و ربات دیگری به نام اطلس که مثل پارکور کارها پشتک می زند را منتشر کرد، بار دیگر به ما یادآوری شده که ربات ها ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

از زمانی که بوستون داینامیکس ویدیوهایی از سگ رباتیک SpotMini و ربات دیگری به نام اطلس که مثل پارکور کارها پشتک می زند را منتشر کرد، بار دیگر به ما یادآوری شده که ربات ها زودتر از آنچه انتظار داریم در حال پیشرفت هستند و احتمالاً خیلی زود به جزئی مهم در زندگی مردم تبدیل خواهند شد. با انتشار این ویدیوها، ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس یک بار دیگر لازم دیده تا خطر پیشرفت غیر قابل کنترل هوش مصنوعی و ربات ها را گوشزد کند.

وی به تازگی و پس از مشاهده ویدیوی پشتک زدن ربات بوستون داینامیکس در حساب توییتری خود نوشته است: «این چیزی نیست. تا چند سال دیگر، این ربات به قدری سریع حرکت می کند که برای مشاهده اش به یک بارقه نور نیاز دارید. خواب های خوش ببینید.»

ماسک علاوه بر پافشاری بر شناخت خطرات هوش مصنوعی و ربات ها، بارها از سیاست مداران خواسته تا پیش از آنکه دیر شود، روند رگولاتوری آنها را آغاز نمایند. نکته مهم اینست که به زعم ایلان ماسک، عصر ربات هایی که با سرعت نور حرکت می کنند چندان دور نیست.

از طرف دیگر، اشخاصی مانند رییس واحد مهندسی گوگل هم با بیان این موضوع که بشر تا سال 2030 به گونه ای هیبریدی از ربات و انسان تبدیل می شود، به نگرانی ها دامن می زند. در هر حال، به نظر می رسد که مدیرعامل تسلا به عنوان یکی از برترین فعالان حوزه تکنولوژی، نگرانی های درستی دارد که شاید اگر به آنها رسیدگی نشود، تا چند ده سال دیگر از تعللی که به خرج دادیم پشیمان خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۷ آذر ۱۳۹۶

    این ادم فقط فقط برای اینکه تو رسانه های دنیا اسمش بیاد چرت پرت تحویل مردم میده کلی ادم گردن کلفت تو این موضوع سر رشته دارند چرت پرت اینا نمیگند اون وقت این اقا مثل اقای دوربینی خودمون که تو ایران داریم همش یک نظر را میده پا فشاری میکنه که بر عکس نظر دنیا باشه که حرفش و اسمش تکرار تکرار بشه کارداشیان برای خودش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی