ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج کتابخوان خوب فارسی برای اندروید، iOS و ویندوز

می دانیم، هیچ چیز نمی تواند با لذت ورق زدن کتاب های کاغذی برابری کند. اما مطالعه در موبایل و تبلت هم می تواند مزایای خاص خودش را داشته باشد. به لطف اپلیکیشن های کتابخوان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

می دانیم، هیچ چیز نمی تواند با لذت ورق زدن کتاب های کاغذی برابری کند. اما مطالعه در موبایل و تبلت هم می تواند مزایای خاص خودش را داشته باشد. به لطف اپلیکیشن های کتابخوان که از فرمت تغییرپذیر epub پشتیبانی می کنند می توانید فونت و پس زمینه را تغییر بدهید، سریع تر از کتاب های واقعی در آن ها به جستجو پرداخته و حتی لذت کتابخوانی را به طور شنیداری تجربه کنید.

در جعبه ابزار امروز به همین کتابخوان ها پرداخته ایم، بهترین کتابخوان های فارسی که همین حالا در پلتفرم های iOS و اندروید حضور دارند و هر یک به نحوی برای تسهیل مطالعه در گجت ها و البته ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوشیده اند.

فیدیبو 

با عرضه قانونی کتاب های بیش از 300 ناشر معتبر، فیدیبو بزرگ ترین کتابخانه الکترونیکی ایرانی است که می توانید در موبایل هایتان به همراه داشته باشید. فیدیبو در تمام پلتفرم های موبایل و ویندوز حضور دارد، و خوشبختانه هر چه در آن ذخیره کرده باشید میان این پلتفرم ها همگام سازی می شوند.

فیدیبو امکاناتی مثل هایلایت و حاشیه‌نویسی‌‌، تغییر فونت، رنگ پس زمینه، نور صفحه، اندازه حروف و فاصله خطوط را برای کتاب های epub در اختیارتان قرار می دهد. یکی دیگر از مزایای فیدیبو هم ارائه کتاب های صوتی است که گویندگان حرفه ای آن ها را خوانده و عمدتا کیفیت خوب و قابل قبولی دارند.

نکته ای که فیدیبو را در میان رقبایش متمایز کرده، به‌روزرسانی های مستمر آن هستند که هر دفعه قابلیت های مفیدی را به اپلیکیشن اضافه می کنند. مثلا با دریافت آخرین آپدیت اپلیکیشن می توانید آخرین موقعیت مطالعه تان را در دیوایس های مختلف همگام‌ سازی کنید؛ یک قابلیت بسیار مفید برای کتاب خوان های حرفه ای که از هیچ فرصتی برای مطالعه دریغ نمی کنند.

دانلود فیدیبو 

فراکتاب

فراکتاب در مقایسه با بقیه اپلیکیشن های این فهرست، یک برگ برنده بزرگ دارد: پسوند اختصاصی ava. به لطف این فرمت که به طور رسمی پتنت شده، فراکتاب می تواند صدا و تصویر را با نوشته های کتاب ها همگام کند.

این خصوصیت می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. مثلا وقتی به قسمت هیجان انگیز یک کتاب می رسید، موزیک پس زمینه ای پخش شود تا آدرنالین خون تان به سقف بچسبد. البته این خصوصیت فراکتاب فعلا برای کتاب های صوتی-متنی کاربرد بیشتری داشته است.

فراکتاب هم درست مثل فیدیبو، یکی از قدرتمندترین کتابخوان ها را داراست، هر چند آرشیو کتاب های آن به بزرگی و گستردگی رقیب قدیمی اش نیست. اما لذت خواندن همزمان متن و شنیدن صدا تجربه ای است که فقط در فراکتاب می توانید تجربه اش کنید.

اندروید، iOS و وب پلتفرم هایی هستند که می توانید در آن ها به فراکتاب دسترسی داشته باشید.

دانلود فرا کتاب 

کتاپ

کتاپ هنوز از نظر فنی به بلوغ کافی نرسیده، و از آنجا که مدت زیادی از انتشارش نگذشته نباشد انتظار آرشیو پر و پیمانی از کتاب ها را در آن داشته باشید. اما یک مزیت آن را شایسته حضور در این مطلب می کند، و آن هم روش متفاوتی است که برای عرضه کتاب در پیش گرفته: «امانت» گرفتن کتاب.

بر خلاف اپلیکیشن های این فهرست، در کتاپ لازم نیست که کتاب های پولی را با پرداخت الکترونیکی بخرید. اگر سیم کارت تان ایرانسل باشد، می توانید با پرداخت روزانه ۳۰۰ تومان از اعتبار ایرانسلی تمام کتاب های اپ را امانت بگیرید.

این مزیت برای مواقعی کاربرد دارد که به دنبال یک جمله خاص از کتابی می گردید و فقط هم به آن جمله احتیاج دارید. با کتاپ، برای رسیدن به آن جمله لازم نیست پول کتاب کامل را بپردازید، بلکه می توانید آن را فقط یک روز قرض بگیرید.

دانلود کتاپ 

کتابراه

کتابراه خصوصیت چندان ویژه ای نسبت به بقیه کتاب خوان های این لیست ندارد. اما تنظیمات خوب و تنوع بالای کتاب ها عواملی هستند که آن را به یکی از کتاب خوان های برتر فارسی تبدیل می کنند.

کتابراه هم مثل فراکتاب و فیدیبو، از کتاب های صوتی پشتیبانی می کند و برای مطالعه کتاب های متنی هم گزینه های متعددی ارائه کرده؛ از طریق فونت و سایز نوشته ها گرفته تا تعویض رنگ پس زمینه و تنظیمات کامل برای چینش پاراگراف ها.

نکته خوب این که به تمام کتاب ها می توانید از پلتفرم های اندروید، iOS و ویندوز دسترسی داشته باشید. با این که به‌روزرسانی کتابراه دیر به دیر انجام شده و قابلیت هایش در برابر سایر رقبا ابتدایی به نظر می رسند، اما تنوع موضوعی بالای کتاب ها و ارائه کتاب های صوتی انحصاری دلایلی هستند که دانلود و تجربه آن را به شما توصیه می کنیم.

دانلود کتابراه 

طاقچه 

روزنامه، کتاب، مجله و کتاب های صوتی چیزهایی هستند که در اپلیکیشن طاقچه به شما ارائه شده اند. طاقچه برای پلتفرم های iOS و اندروید منتشر شده و کلیه کتاب های دانلودی را میان این دو پلتفرم همگام سازی می کند تا همه جا به آن ها دسترسی پیدا کنید.

مثل دیگر اپلیکیشن های این فهرست، در طاقچه هم می توانید رنگ پس زمینه و فونت نوشته و سایز آن را به دلخواه تغییر دهید. طاقچه شبکه اجتماعی داخلی مختص به خودش را هم دارد که می توانید از طریق منوی کتابگردی وارد آن شوید.

یکی از خصوصیات دوست داشتنی این قسمت ‏اشتراک‌ گذاری بریده کتاب هاست. می توانید دیالوگ خاصی از یک کتاب را با هزاران نفر دیگر به اشتراک بگذارید که هم در مورد آن بحث کنید و هم به طور غیر مستقیم، آن را به دیگران پیشنهاد کرده باشید.

دانلود طاقچه 

شما چه کتاب خوان های دیگری می شناسید که ارزش تجربه و استفاده را داشته باشند؟ آیا در موبایل و تبلت کتاب می خوانید یا همچنان تمایل بیشتری به خواندن کتاب های کاغذی دارید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شاید خواندن این مطالب برایتان جالب باشد:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • digi borj
    digi borj | ۶ آذر ۱۳۹۶

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون
    من بطور اتفاقی در پلی استور با اپلیکیشن بوکت آشنا شدم، به جرات بهترین کتابخوان در میان اپ های حاضره. نکته مثبتش هم اینه ک فقط کتب دانشگاهی داره و امکان کرایه کتاب هم امکان پذیره. البته گویا تو کافه بازار نیومده هنوز

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۶ آذر ۱۳۹۶

    دولوپرای فیدیبو خیلی تنبلن!!!!
    از قابلیت های "کتابخوان" بودن، فقط یه صفحه و متن کتابو تو خودش جا داده! بیشتر شبیه نوت پده تا کتابخوان ?

مطالب پیشنهادی