ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه سایمون و گلکسی اس 8؛ حکایت 25 سال بهبود تلفن های هوشمند

شاید تصور کنید تلفن های هوشمند برای اولین بار در قرن 21 به بازار عرضه شدند؛ ولی در حقیقت در اوایل دهه 90 میلادی بود که این موبایل ها وارد بازار شدند. یکی از این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شاید تصور کنید تلفن های هوشمند برای اولین بار در قرن 21 به بازار عرضه شدند؛ ولی در حقیقت در اوایل دهه 90 میلادی بود که این موبایل ها وارد بازار شدند. یکی از این گجت ها Simon ساخت شرکت IBM بود که در سال 1992 معرفی شد. اکنون قصد داریم سایمون را با گلکسی اس 8 سامسونگ (بررسی دیجیاتو، بررسی ویدیویی دیجیاتو) مقایسه کنیم تا ببینیم در طول این 25 سال، تلفن های هوشمند تا چه حد تغییر کرده اند.

شاید با استانداردهای امروزی، سایمون از دید بسیاری از افراد، اصلاً تلفن هوشمند محسوب نشود، ولی در زمان خود اولین دستگاه دو منظوره محسوب می شد که هم یک تلفن همراه جهت برقراری تماس بود و هم می توانست به صورت کامل در نقش یک دستیار دیجیتالی ظاهر شود.

تلفن هوشمند IBM Simon

گلکسی اس 8 نسبت به سایمون 5 برابر باریک تر و وزن آن بیش از 300 درصد کمتر است. همچنین میزان تراکم پیکسل های پرچمدار سامسونگ 400 درصد بیش از تلفن هوشمند 25 سال پیش است.

میزان حافظه داخلی نیز در این سال ها از تنها 1 مگابایت در تلفن هوشمند قدیمی آی بی ام، با 64 هزار برابر افزایش به 64 گیگابایت در گلکسی اس 8 رسیده. رم نیز از 1 مگابایت در سایمون با افزایش 4000 برابری به 4 گیگابایت در پرچمدار کره ای ها افزایش یافته است. سرعت پردازش و نیز دانلود اطلاعات از اینترنت نیز به میزان باور نکردنی 500 هزار درصد بهبود یافته.

تفاوت های این دو به مشخصات فنی محدود نمی شود. در حالی که گلکسی اس 8 در پنج رنگ متفاوت به بازار عرضه می شود، سایمون تنها در یک رنگ وارد بازار شد. در عین حال قیمت، کاهش پیدا کرده؛ در حالی که سایمون با قیمت 1099 دلار (1435 دلار امروزی) عرضه می شد، گلکسی اس 8 با قیمت 750 دلار وارد بازار شده؛ البته فراموش نکنیم که برخی از موبایل های جدید از جمله آیفون 10 قیمتی 1000 دلاری و حتی بیشتر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۶ آذر ۱۳۹۶

    من با این پست کاری ندارم که حالا چی گفته، و یه نقد سازنده دارم با شما نویسنده محترم که عکس از دست سوژه با گوشی اس ۸ تو دستش گرفتی، خدایی به این عزیز که ساعت بند چرم تو دستش هست بگو بره یه بند چرم نو برای ساعتش بخره والا اصلا قیمت زیادی نداره خرید یه بند چرم نو برای ساعت، بند ساعتش خیلی فرسوده و نخ نما شده، یجوری کلاس ویترین سایت رو پایین میاره. حداقل برای کسی مثل من که دقت میکنم ظاهر خوشایندی نداره و آدم حس میکنه افراد دیجیاتو به ظاهر کاری خودشون اهمیت نمیدن. توی چندین و چند پست متعدد دست ایشون رو با همین بند فرسوده دیدم و اصلا جالب نیست این صحنه.

    • faraz mohamadi
      faraz mohamadi | ۹ آذر ۱۳۹۶

      چه نقد سازنده ای پشمام ریخت ....به بند ساعت چه کار داری آخه ...مثلا تو خیلی ریزبین هستی آفرین ایولا ...نقد سازنده جوک میگی !!

  • حجازی
    حجازی | ۶ آذر ۱۳۹۶

    واییییی. خدایی سایمون از این غولتره نسبت به زمانش. حساب کنید شرکاای آمریکایی چه نوآوریهایی داشتن.. یا فرانسویا قبل اینترنت. مینتل داشتن. اونوقت ما ادن سالها پیشرفترین چیز برامون مجله رنگی خارجی بود??اونم از نوع..... ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی