ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز دوم طرح رجیستری از 14 آذرماه آغاز می‌شود

فاز اول طرح رجیستری در ایران بعد از سال‌ها تاخیر در 28 مهر ماه سال جاری اجرا شد و حالا بعد از گذشت بیش از یک ماه، با توجه به آزمون و خطاهای صورت گرفته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

فاز اول طرح رجیستری در ایران بعد از سال‌ها تاخیر در 28 مهر ماه سال جاری اجرا شد و حالا بعد از گذشت بیش از یک ماه، با توجه به آزمون و خطاهای صورت گرفته در این طرح و کسب تجربه‌های گوناگون در این راه، وزارت ارتباطات به طور رسمی خبر از آغاز فاز دوم طرح رجیستری از تاریخ 14 آذرماه داده است.

همان‌طور که حدس و گمان‌ها نشان می‌داد، فاز دوم در حال حاضر فعلا شامل تمام مدل‌های آیفون و آیپدها خواهد بود و قرار است سایر برندهای موبایل‌ و تبلت‌ها به تدریج زیر پوشش طرح رجیستری قرار بگیرند تا این طرح به هدف نهایی خود برسد.

با اجرای این طرح، هیچ مشکلی برای موبایل‌ها و تبلت‌های روشن و فعال کنونی پیش نمی‌آید. ولی با قرار گرفتن موبایل‌ها و تبلت‌های مختلف در زیر پرچم طرح رجیستری در آینده‌ای نه چندان دور، تنها کالاهایی که از مبادی قانونی و رسمی کشور وارد شده می‌توانند خدمات مخابراتی و اپراتورها را دریافت کنند.

گفتنیست بنا به گفته روابط عمومی سازمان گمرک ایران به دیجیاتو، آوردن یک دستگاه موبایل از هر نوع و مدلی برای مسافرینی که از خارج کشور به داخل می‌آیند، بلامانع است. البته شخص مسافر باید عوارض و گمرک جنس خود را در بدو ورود به کشور فعال کند تا در آینده به مشکل برنخورد. همچنین برای افراد به اصطلاح مسافر گذری، طرحی با نام ماه خاکستری وجود دارد که بنا بر آن هر موبایلی که وارد کشور می‌شود تا 30 روز می‌تواند خدمات موبایلی و مخابراتی دریافت کند.

طرح رجیستری فراز و نشیب‌های زیادی را تا به امروز متحمل شده و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری به مرحله نهایی خود برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • olioliver
    olioliver | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    ?

  • morteza
    morteza | ۷ آذر ۱۳۹۶

    یعنی کسی نیست این طرح رو یجوری دور بزنه و نزاره این مسئولین دزد بیشتر از این بخورن؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی