ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بات نت «Necurs» در 6 ساعت 12.5 میلیون سیستم را هدف قرار داده است

متخصصان کمپانی امنیتی «Forcepoint» از انتشار دو میلیون ایمیل آلوده به باج افزار توسط بات نت معروف «Necurs» در هر ساعت خبر داده اند. این موسسه امنیتی مدعی شده که Necurs که یکی از برجسته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

متخصصان کمپانی امنیتی «Forcepoint» از انتشار دو میلیون ایمیل آلوده به باج افزار توسط بات نت معروف «Necurs» در هر ساعت خبر داده اند.

این موسسه امنیتی مدعی شده که Necurs که یکی از برجسته ترین سیستم های انتشار ایمیل های اسپم است در ساعت 7:30 دقیقه روز پنجشنبه راه اندازی شده و در عرض 6 ساعت 12.5 میلیون ایمیل آلوده را ارسال کرده است.

گفتنی است این بات نت پیش از این هم در انتشار تروجان های بانکی «Dridex» و «Trickbot» و باج افزارهای «Locky» و «Jaff» مورد استفاده قرار گرفته و حالا باج افزار «Scarab» را روی کامپیوترهای قربانیان نصب می کند.

نمودار ایمیل های ارسال شده

این ایمیل آلوده حاوی یک فایل زیپ است که به محض دانلود و استخراج فایل های قربانی را رمزنگاری کرده و به وی هشدار می دهد که در صورت عدم پرداخت باج، تمامی فایل های وی را پاکسازی خواهد کرد.

متنی که برای قربانی نمایش داده می شود

جالب این جاست که کاربر برای تعیین مبلغ باج باید با ایمیل اعلام شده تماس بگیرد و هرچه دیرتر اقدام کند مبلغ نیز بیشتر می شود. علاوه بر این قربانی برای اطمینان از بازگردانی فایل ها می تواند سه فایل را برای هکرها ارسال کنند تا به صورت رایگان رمز گشایی شوند.

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است، بنابرین برای اینکه قربانی چنین حملاتی نشوید بهتر است که آنتی ویروس خود را همیشه بروز نگاه داشته، از کلیک کردن روی لینک های مشکوک خودداری کرده و فایل های ناشناسی را که از طریق ایمیل برای شما ارسال می شوند، دانلود نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۷ آذر ۱۳۹۶

    مد شد این باج گیری ها بیشترش ویندوز الود میشه کلا ویندوز این مشکلاتش

مطالب پیشنهادی