ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد بخش خدمات اپل به زودی از فروش آیفون پیشی می گیرد

همان طور که احتمالاً حدس می زنید، در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد اپل از فروش مدل های مختلف آیفون تأمین می شود که این مقدار در سه ماهه گذشته اندکی بیش از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

همان طور که احتمالاً حدس می زنید، در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد اپل از فروش مدل های مختلف آیفون تأمین می شود که این مقدار در سه ماهه گذشته اندکی بیش از نصف کل درآمد کمپانی بوده است.

البته فروش آیفون در دوره های قبلی حداقل 70 درصد کل درآمد را شامل می شد که با توجه به رشد دائمی مجموع درآمدهای اپل، نشان دهنده افزایش سهم سایر محصولات کمپانی نسبت به آیفون است.

بر اساس آمار موجود، خدمات اپل شامل مواردی مانند Apple Music ،Apple Pay ،iTunes ،App Store ،iCloud ،Apple Care در حال حاضر دومین بخش پر درآمد شرکت است که طی چهار سال اخیر با دو برابر شدن مبالغ حاصل از آن، در سال 2017 درآمد 30 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است.

درآمد اپل از بخش های مختلف به جز آیفون (ارقام به میلیارد دلار)

در واقع رشد درآمدهای حاصل از فروش سخت افزار، به دلیل بالا رفتن توانایی های محصولات و عدم احساس نیاز کاربران به تعویض زودهنگام گجت های خود با نمونه های جدیدتر، دچار کاهش سرعت قابل توجهی شده و شرکت نیز برای جبران این موضوع، به فکر افزایش درآمد بخش خدمات افتاده است.

اپل همیشه راه هایی را برای عرضه ویژگی های تازه در محصولات جدید خود پیدا می کند

بر اساس تحلیل های متخصصین حوزه، در حال حاضر ارزش سهام اپل نسبت به برند قدرتمند و محبوب آن در سطح پایینی قرار دارد و با توجه به ذهنیت مثبت کاربران از نام اپل، بخش خدمات می تواند با افزایش درآمدها کاستی موجود را جبران کند. البته گروه دیگری از تحلیلگران معتقدند که با توجه به روند تکنولوژی، عرضه سخت افزار نوآورانه هر سال دشوارتر می شود و در صورت پوشش درآمدهای حاصل از بخش سخت افزار با خدمات، کمپانی کم کم به سوی بی تحرکی و درجا زدن خواهد رفت.

لازم به ذکر است که در حال حاضر با توجه به شواهد، کفه ترازو به سمت گروه اول سنگینی می کند و ارائه خدمات با کیفیت و محتوای ارزشمند به احتمال بسیار زیاد فروش بالای سخت افزار را در آینده تضمین خواهد کرد.

در ضمن با توجه به تاریخچه محصولات اپل، این کمپانی همیشه راه هایی را برای عرضه ویژگی های تازه در محصولات جدید خود پیدا می کند که موضوع بهره گیری از واقعیت افزوده در پلتفرم موبایل یکی از تازه ترین نمونه هاست. در واقع تصور فروش بالای بازی ها و نرم افزارهای مبتنی بر این فناوری در اکوسیستم اپل چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • xiaomi
    xiaomi | ۷ آذر ۱۳۹۶

    خخخخخخ

مطالب پیشنهادی