ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پتنتی را برای تنظیم خودکار در لپ تاپ ثبت کرده است

در دنیای دیجیتال امنیت همیشه از اهمیت بالایی برخودار بوده و کمپانی های مختلف با تمرکز بر این مساله سعی در جذب مشتریان بیشتر داشته اند. گوکل هم در همین راستا دو پتنت متمایز و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در دنیای دیجیتال امنیت همیشه از اهمیت بالایی برخودار بوده و کمپانی های مختلف با تمرکز بر این مساله سعی در جذب مشتریان بیشتر داشته اند. گوکل هم در همین راستا دو پتنت متمایز و تقریبا عجیب را ثبت کرده که ممکن است در آینده شاهد پیاده سازی آنها در کروم بوک باشیم.

در این پتنت جالب شاهد تعبیه یک تاچ پد روی در لپ تاپ هستیم که با لمس آن توسط کاربر در به صورت خودکار باز می شود. احتمالا برای جلوگیری از باز شدن اتفاقی کاربر باید این تاچ پد را به شکل خاصی لمس کرده یا روی آن الگویی مشخص ترسیم کند. علاوه بر این پس از باز شدن درب، دوربین یا دوربین های نصب شده بالای نمایشگر برای جلوگیری از دیده شدن صفحه نمایش توسط افراد دیگر، آن را مطابق با وضعیت صورت کاربر تنظیم می کنند.

این فرایند در طول استفاده از لپ تاپ ادامه داشته و با تغییر زاویه صورت وضعیت نمایشگر هم تغییر می کند.هنوز جزئیات این قابلیت ها اعلام نشده اما برخی کارشناسان به این نکته اشاره کرده اند که در صورت بهره گیری از قفل های فیزیکی و سیستم شناسایی اثر انگشت در تاچ پد مذکور، ممکن است در لپ تاپ تنها توسط کاربر مجاز قابل باز شدن باشد.

علاوه بر این اگر این سیستم  حتی در حالتی که لپ تاپ خاموش است امکان شناسایی کاربر را داشته باشد پس به احتمال قریب به یقین از پردازنده و منبع تغذیه جداگانه بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iWant myNote
    iWant myNote | ۷ آذر ۱۳۹۶

    زرشک

مطالب پیشنهادی