ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این ربات اوریگامی تا 1000 برابر وزن خود را جابجا می کند

ربات های انعطاف پذیر امکان شبیه سازی حرکات موجودات زنده را فراهم می کنند؛ ولی یکی از مشکلاتی که همواره با آن مواجه بوده اند، این است که هرچه بیشتر انعطاف پذیر باشند، استقامت شان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

ربات های انعطاف پذیر امکان شبیه سازی حرکات موجودات زنده را فراهم می کنند؛ ولی یکی از مشکلاتی که همواره با آن مواجه بوده اند، این است که هرچه بیشتر انعطاف پذیر باشند، استقامت شان کمتر می شود و بدین ترتیب کارایی شان کاهش می یابد. حالا محققان دانشگاه هاروارد و آزمایشگاه علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی دانشگاه MIT ربات منعطفی تولید کرده اند که می تواند تا 1000 برابر وزن خود را جابجا کند.

در طراحی ربات جدید از هنر اوریگامی الهام گرفته شده

ربات جدید که در واقع یک عضله مصنوعی است، بر اساس اوریگامی (هنر ژاپنی کاغذ و تا) ساخته شده. این عضله مصنوعی تنها 2.6 گرم وزن دارد و می تواند اجسام 3 کیلوگرمی را جابجا کند. ربات یاد شده، از اسکلت داخلی پلاستیکی تشکیل شده که هوا یا آب آن را احاطه می کنند. پوسته بیرونی آن نیز یک محفظه آب بندی شده است که از خروج آب یا هوا جلوگیری می کند. برای حرکت نیز هیچ نیازی به نیروی انسانی نیست.

در آزمایشی که محققان روی این ربات انجام دادند، ربات پس از بیرون کشیدن یک گُل از خاک، توانست تا 9 برابر نسبت به اندازه اصلی منقبض شود. با توجه به اینکه عضله مصنوعی یاد شده می تواند از پلیمرهای مبتنی بر آب ساخته شود، کمترین اثر مخرب بر محیط زیست را دارد. دانشمندان امیدوارند در آینده بتوان از این ربات در تحقیقات اعماق آب، برخی جراحی ها و نیز ساختمان های تبدیل پذیر استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۸ آذر ۱۳۹۶

    ارتباطش با اوریگامی رو نفهمیدم

مطالب پیشنهادی