ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: تکمیل طرح رجیستری تا ۴۵ روز آینده

«محمدجواد آذری جهرمی»، امشب در رسانه ملی حاضر شد تا گزارشی را در مورد ۱۰۰ روز نخست فعالیتش به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم ارائه دهد؛ گزارشی که البته به یک جلسه پرسش و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۲

«محمدجواد آذری جهرمی»، امشب در رسانه ملی حاضر شد تا گزارشی را در مورد ۱۰۰ روز نخست فعالیتش به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم ارائه دهد؛ گزارشی که البته به یک جلسه پرسش و پاسخ تبدیل شد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، روند پیشرفت طرح رجیستری بود؛ طرحی که وزیر ارتباطات توصیه می‌کند تا موبایل‌هایی که در آینده زیر چتر آن قرار نمی‌گیرند را تهیه نکنید.

وزیر ارتباطات خبر داد که در حال حاضر شهروندان ایرانی مشغول بهره‌گیری از بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه موبایل هستند و این طرح به گونه‌ای طراحی شد تا با حداقل حاشیه همراه باشد. جهرمی گفت که از ۱۴ آذرماه، فاز دوم طرح رجیستری با تحت پوشش قرار دادن موبایل‌های برند اپل آغاز خواهد شد و به این دلیل فعلاً فقط یک محصول زیر چتر طرح رجیستری قرار می‌گیرد که چالشی برای مردم آغاز نشود: «آرام جلو رفتن طرح برای این بودن که برای زندگی و کار مردم مشکلی رخ ندهد زیرا نارضایتی مردم تبدیل به فرصتی می‌شود تا کسانی که با طرح مخالف هستند از آن استفاده کنند.»

با این حساب، از روز ۱۴ آذر ماه آیفون‌هایی که روشن می‌شوند و قرار است از اپراتورهای موبایل ایرانی سرویس بگیرند باید در شبکه گمرک ثبت شده باشند، هرچند همین دستگاه‌ها نیز می‌توانند تا ۳۰ روز بدون مشکل کار کنند؛ مقطعی زمانی که برای عدم از کار افتادن موبایل گردشگران خارجی در داخل ایران در نظر گرفته شده است.

اما خبر مهمی که وزیر ۳۶ ساله در مورد طرح رجیستری داد، زمان‌بندی برای فازهای بعدی طرح بود که البته همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما جهرمی عنوان کرد که کل برندهای موجود در بازار تلفن همراه ایران تا نهایتاً ۴۵ روز آینده مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

وزیر ارتباطات همچنین از خریداران موبایل‌های جدید پس از اجرای فازهای بعدی طرح رجیستری خواست تا موبایلی که رجیستر نشده را تهیه نکنند: «در مراکز خرید یک کد فعال سازی به موبایل الصاق شده که باید آن را بر روی دستگاه فعال کنند. بسته های آموزشی از طریق تلویزیون در حال پخش است که مردم چگونه اصالت دستگاه را تشخیص دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • iWant myNote
    iWant myNote | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    دیجیخونا اگه حوصله دارین تو مسابقه سامسونگ ایران و زومیت ثبت نام کنین هفته آخرشه. مسابقش سختی نیس جایزشم سه تا نوت 8 هست. ثبت نام کنین یهو دیدین یه نوت 8 برنده شدین! لینکشم https://goo.gl/H7iG3F

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۹ آذر ۱۳۹۶

    فکر کنم کره شمالی پناهندگی میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی