ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره اسپیس اکس فالکون 9 ناسا
علمی

ناسا برای اولین بار از راکت بازیابی شده اسپیس اکس استفاده خواهد کرد

تا امروز اسپیس اکس بارها ثابت کرده که می توان ماموریت های فضایی را با اطمینان کامل به راکت های چند بار مصرف فالکون 9 سپرد. به نظر می رسد این روند امیدبخش بالاخره ناسا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

تا امروز اسپیس اکس بارها ثابت کرده که می توان ماموریت های فضایی را با اطمینان کامل به راکت های چند بار مصرف فالکون 9 سپرد. به نظر می رسد این روند امیدبخش بالاخره ناسا را مجاب کرده تا برای اولین بار برای یکی از ماموریت های فضایی خود از راکت های بازیابی شده اسپیس اکس استفاده نماید.

ماموریت مورد بحث قرار است در ماه دسامبر به انجام برسد و طی آن یک فروند فالکون 9 بازیابی شده محموله ای تدارکاتی را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رساند.

کمپانی های فضایی مختلفی در طی یک سال گذشته، ارسال ماهواره های خود به فضا را به موشک های چند بار مصرف اسپیس اکس سپرده اند که جز یکی از آنها (ماهواره فیسبوک) بقیه با موفقیت کامل به انجام رسیده اند. حال ناسا نیز می خواهد به جمع مشتریان کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک بپیوندد.

اگر اسپیس اکس بتواند این ماموریت بسیار مهم را با موفقیت به انجام برساند، علاوه بر این که یک مشتری پر و پا قرص و پول ساز را به دست می آورد، اعتبار خود را به عنوان نیز یک آژانس حمل و نقل فضایی به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد.

از آن طرف نیز ناسا می تواند به لطف این قرارداد ماموریت های فضایی خود را با هزینه ای به مراتب کمتر به انجام برساند، چرا که از هر راکت فالکون 9 می توان در چند ماموریت استفاده نمود. این خود می تواند مقدمه ای باشد بر توسعه توریسم فضایی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی