ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و رودستر و نسخه فیس لیفت i8 را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی کرد

هر ساله اواخر ماه نوامبر و اوایل ماه دسامبر نمایشگاه خودروی لس آنجلس در کانون توجه نشریات و رسانه های فعال در حوزه حمل و نقل قرار می گیرد. این نمایشگاه سابقه ای بیش از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

هر ساله اواخر ماه نوامبر و اوایل ماه دسامبر نمایشگاه خودروی لس آنجلس در کانون توجه نشریات و رسانه های فعال در حوزه حمل و نقل قرار می گیرد. این نمایشگاه سابقه ای بیش از یک قرن داشته و از اعتبار بالایی در آمریکایی شمالی برخوردار است.

همانند سال های گذشته برخی از خودروسازان، این نمایشگاه را برای معرفی محصولات جدید یا بروز شده خود انتخاب کرده اند؛ به همین جهت می توان گفت رقابت جالبی در رونمایی از مدل های مختلف بین شرکت های مطرح شکل گرفته است.

ب ام و یکی از این خودروسازان است که با چند نماینده از جمله نسخه فیس لیفت و رودستر i8 در نمایشگاه لس آنجلس حضور دارد. عرضه i8 رودستر به واسطه نمایش مدل های مفهومی در نمایشگاه های پیشین، از چند سال قبل مشخص شده بود و می دانستیم که سرانجام  نسخه روباز i8 روزی راهی خیابان ها خواهد شد.

i8 رودستر اگر چه به لحاظ ظاهری تفاوت هایی با مدل کوپه دارد، اما از لحاظ فنی کاملا مشابه آن بوده و این دو از یک پیشرانه هیبریدی مشترک بهره می برند. این پیشرانه پیش از این نیروبخش i8 کوپه بود، اما با ارتقای باتری اکنون خروجی موتور الکتریکی نیز اندکی بهبود یافته و با 12 واحد افزایش به 143 اسب بخار رسیده است.

با این حال قدرت موتور 1.5 لیتری سه سیلندر و توربوشارژ موجود در عدد 231 باقیمانده، البته طبق ادعای باواریایی ها صدای تولیدی توسط این موتور بهتر شده و از میزان آلایندگی آن کاسته شده است.

پیشرانه i8 و نسخه رودستر آن در مجموع 374 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور دارد. با تکیه بر این پیشرانه شتاب صفر تا صد i8 کوپه مثل سابق 4.4 ثانیه اعلام شده، با این حال نسخه رودستر کمی کند تر بوده و در زمان 4.6 ثانیه شتاب صفر تا صد را محقق می کند. نهایت سرعت هر دو مدل نیز طبق روال مرسوم آلمانی ها در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

نکته جالب اینکه کوپه و رودستر i8 در هر صد کیلومتر ترکیبی به ترتیب 1.9 و 2.1 لیتر سوخت مصرف می کنند که در نوع خود ارقام فوق العاده ای هستند.

با توجه به افزایش ظرفیت باتری ها،مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی ارتقا پیدا کرده و اکنون i8 می تواند بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا تا 55 کیلومتر را بدون آلایندگی مطلق پشت سر بگذارد که که این میزان در مقایسه با قبل از بهبود حدودا 50 درصدی حکایت دارد. این رقم برای نسخه رودستر که 60 کیلوگرم سنگین تر است، 53 کیلومتر اعلام شده؛ در حالت تمام الکتریکی این دو باواریایی سبز می توانند به حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت دست یابند.

در نمای خارجی i8 کوپه متحمل تغییرات اندکی نسبت به قبل شده، اما در داخل کابین دامنه تغییرات زیادتر بوده و مواردی مثل فرمان، روکش صندلی ها و تزئینات و همچنین نمایشگر 8.8 اینچی جدید هستند.

طبق برنامه ریزی ها، فروش i8 کوپه فیس لیفت و نسخه جدید رودستر از بهار 2018 آغاز خواهد شد. برای خرید i8 کوپه فیس لیفت باید 112,730 پوند (معادل حدودا 151 هزار دلار) کنار گذاشت که این رقم حدود پنج درصد نسبت به قبل افزایش داشته است، مدل رودستر نیز در ازای  124,730 پوند (معادل تقریبا 167 هزار دلار) به خریداران تحویل داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۹ آذر ۱۳۹۶

    خیلی قشنگ تر شده ?.ما دلمون ب ماشین های ایرانی خوشه, ولی خب کاریشم نمیشه کرد چون ظلم رو پذیرفتیم.

  • HOOMAN_96
    HOOMAN_96 | ۹ آذر ۱۳۹۶

    چقدر زیبان?دنیای رو لبه ی تکنولوژی حرکت میکنه ما رو لبه داس?

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۹ آذر ۱۳۹۶

      کاش داس بود رو لبه ی?????

مطالب پیشنهادی