ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی بدون راننده شرکت GM
تکنولوژی

راه اندازی ناوگان تاکسی های بدون راننده شرکت GM در سال ۲۰۱۹

کمپانی GM اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ سرویس اشتراک خودرویی همانند اوبر را با ناوگانی از اتوموبیل های خودران راه اندازی نمایند. بدین ترتیب GM می تواند از رقیب اصلی خورد فورد چند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

کمپانی GM اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ سرویس اشتراک خودرویی همانند اوبر را با ناوگانی از اتوموبیل های خودران راه اندازی نمایند. بدین ترتیب GM می تواند از رقیب اصلی خورد فورد چند قدم جلوتر بیوفتد.

این خبر را یکی از مقامات ارشد کمپانی و در جریان دیدار با سرمایه گذاران اعلام نموده و وعده داده که تاکسی های بدون راننده GM تجربه ای عالی از مسافرت درون شهری را برای سرنشینان خود فراهم آورند.

لازم به ذکر است که چندی پیش این شرکت به خبرنگاران اجازه داده بود که سوار بر خودروهای تست «Chevy Bolts» در شهر سانفرانسیسکو به گشت و گذار بپردازند و از قابلیت های آنها مطلع شوند. خبرنگاران نیز اذعان داشتند که هوش مصنوعی خودروهای مذکور به خوبی از پس موقعیت های مختلف بر می آید.

به نظر می رسد در ماه های اخیر کمپانی های فعال در زمینه اتوموبیل های خودران برنامه های خود را برای تکمیل این پروژه ها تسریع بخشیده اند، چرا که مرحله توسعه و تست بیشتر سامانه ها در حال تکمیل است و هر شرکتی زودتر بتواند کارها را نهایی و محصول خود را آماده عرضه نماید، می تواند سهم خوبی از بازار را از آن خود نماید. لازم به یادآوری است که مینی ون های بدون راننده Waymo از همین حالا حرکت خود در خیابان ها و جاده های ایالت آریزونا را آغاز نموده اند.

گرچه زیرمجموعه آلفابت زودتر از بقیه وارد این حوزه شده و تکنولوژی های پیشرفته تری را نسبت به سایر رقبا در اختیار دارد،‌ اما شرکت GM نیز توانسته با خریداری چندین استارت آپ مختلف از جمله Strobe (مبتکر سنسورهای LIDAR)  به سرعت خود را وارد رقابت اصلی نماید.

کمپانی آمریکایی هنوز مشخص نکرده که کدام شهرها میزبان خودروهای Chevy Bolts بدون راننده خواهند بود، اما به احتمال زیاد سان فرانسیسکو یکی از گزینه های اصلی به شمار می آید، این شهر جایی است که تاکسی های رباتیک GM همین حالا نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تست های خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی