ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ربات کیوی؛ با موتور جستجوی تلگرام آشنا شوید

در حال حاضر دامنه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی روز به روز گسترده تر می شود و همین موضوع، امر پیدا کردن مطالب مهم را کمی سخت می کند. با این ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

در حال حاضر دامنه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی روز به روز گسترده تر می شود و همین موضوع، امر پیدا کردن مطالب مهم را کمی سخت می کند. با این حال، تمام شبکه های اجتماعی راه حلی متفاوت برای دسترسی به اطلاعات مختلف در اختیار کاربران می گذارند؛ از پیدایش موتورهای جستجوی متفاوت گرفته تا ترغیب کاربران به استفاده از هشتگ.

اما متاسفانه تلگرام هنوز نتوانسته راه حلی مناسب برای این موضوع ارائه دهد. با اینکه این شبکه اجتماعی از هشتگ ها پشتیبانی می کند اما متاسفانه جستجو مطالب از این طریق کاملا محدود است.

با این حال، با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. یکی از این ربات ها کیوی است که به لطف آن پای یک موتور جستجوی بسیار کارآمد به تلگرام باز شده.

همانطور که گفته شد، کیوی در اصل یک موتور جستجو است که همانند تمام سرچ انجین ها، از کاربر کلید واژه های خاص را می گیرد و مطالب مرتبط را تحویل او می دهد. برای دسترسی به این ربات یا بهتر بگوییم موتور جستجو، کافیست به این لینک بروید و کلید استارت را بفشارید.

همین کار ساده، موتور جستجوی کیوی را روی تلگرام شما فعال می کند و از آن پس می توانید با جستجوی عبارت های مختلف، به مطالب مرتبط با موضوع مورد نظرتان دست پیدا کنید. جالب این جاست که برای کیوی هیچ محدودیتی وجود ندارد و دست کاربر حین استفاده از آن کاملا باز است.

در کیوی بیشمار کانال تلگرامی ایندکس شده اند تا کاربر برای دسترسی به مطالب مختلف نیازی به عضو شدن در آن ها نداشته باشد. از این رو، تنها برای دسترسی به مطالب گوناگون، کافیست عبارت یا موضوع مورد نظرتان را در کیوی جستجو کنید.

حال به محض فشردن کلید اینتر، صفحه ای در مقابل تان ظاهر می شود که تعداد زیادی پست مختلف را در خود جای داده. تمام این مطالب با کلید واژه های انتخابی در ارتباط هستند و می توان با فشردن لینکی که در زیر هر پست قرار دارد، به آن ها دسترسی پیدا کرد.

البته نتایج جستجوی کیوی، یک مشکل ساده هم دارند. مشکل آنجاست که نتیاج جستجو، وابسته به زمان نیستند و ممکن است در برخی مواقع، مطالب به شدت قدیمی در صدر لیست ارائه شده قرار بگیرند. به خاطر همین موضوع، ممکن است جستجوی مطالب کمی زمان بر باشند و در برخی مواقع اصلا نتیجه قابل قبولی از کیوی دریافت نشود.

اما به هر حال همین که می توان مطالب را در تلگرام جستجو کرد، خود به تنهایی یک دست آورد بزرگ است که نباید نادیده گرفته شود. البته کیوی قادر به شناسایی خودکار کانال های تلگرامی نیست. بلکه خود کاربران باید برای ایندکس کردن کانال هایشان در کیوی اقدام کنند تا این موتور جستجو بتواند از مطالب آن ها نیز استفاده کند.

در پایان باید گفت که کیوی یکی از کارآمدترین ربات های تلگرامی است. با اینکه ایرادات کوچک و بزرگی دارد، اما امکانات قابل قبولی در اختیار کاربر قرار می دهد که استفاده از آن در عین مفید بودن جذاب نیز هست.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    کاش یه پست جامع درباره ساخت روبات تلگرام میزاشتن

مطالب پیشنهادی