ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در فیفا 18 گل های کمتری دریافت کنیم؟

چندسالی می شود که سازندگان سری بازی فیفا مانور زیادی روی ترفندهای دفاعی داده اند. کار به جایی رسیده که به راحتی می توان به این نتیجه رسید که راه های متنوع تری برای ساخت ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

چندسالی می شود که سازندگان سری بازی فیفا مانور زیادی روی ترفندهای دفاعی داده اند. کار به جایی رسیده که به راحتی می توان به این نتیجه رسید که راه های متنوع تری برای ساخت ساختار دفاعی قدرتمند نسبت به بخش حمله وجود دارد.

حال مدتی از عرضه جدیدترین عنوان از سری فیفا یعنی فیفا 18 گذشته و الکترونیک آرتز با عرضه آپدیت های گوناگون توانسته است تا مقدار زیادی از باگ ها و مشکلات بازی را به خصوص در بخش دفاعی رفع کند و همین موضوع فرصت مناسبی را پدید می آورد تا با قاطعیت در مورد بخش دفاعی بازی حرف بزنیم.

راه های مختلفی برای ساخت دفاعی قدرتمند در فیفا 18 وجود دارند که سعی داریم تا در مقالات مخلتفی به آن ها به طور کامل و دقیق بپردازیم. در ادامه این نکته را بررسی خواهیم کرد که چه المان هایی به صورت کلی تاثیرات مثبت روی عملکرد خط دفاعی شما گذاشته و چه چینش هایی باعث می شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، عملکرد بهتری را در خط دفاعی تیم خود مشاهده کنید.

چینش دفاعی

اولین نکته در ساخت یک تیم منظم و قدرتمند در فاز دفاعی به انتخاب چینش مناسب برای تیمتان بر می گردد. تمرکز ما روی انتخاب چینش مناسب دفاعی به نحوی است که جدا از قدرتمند شدن شما در این قسمت، قادر به زدن گل و پیروز شدن مسابقه نیز باشید.

اولین نکته مشخص در رابطه با این بخش، انتخاب ترکیبی است که در آن شما افراد زیادی را پست دفاعی دارید. ترکیب های چهار - دو - سه - یک و چهار - دو - دو اولین گزینه های استاندارد مورد نظر مناسب برای این قضیه هستند.

همچنین ترکیب چهار - دو - دو - دو نیز از گزینه های مناسب دیگر برای ساخت یک ترکیب دفاعی قدرتمند بوده که جدا از این که چهار مدافع را برای شما در دسترس قرار می دهد، دو هافبک دفاعی را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

این هافبک ها می توانند تا در صورت نیاز، به خطوط حمله شما نیز کمک کنند. شما می توانید تا دو هافبک دفاعی متخصص را در این بخش قرار داده و یا یکی از بازیکنان خود را به پست هافبک وسط تغییر دهید تا او در حملات تیم شما نیز شرکت کند. این موضوع بیشتر به این قضیه بستگی دارد که تا چه حدی به توانایی های خود در بلوکه کردن تو بازیکنان حریف اطمینان دارید.

استفاده از دوهافبک دفاعی تخصصی، توانایی دفاعی تیم شما را بالا برده و نفوذ از مرکز را برای حریف مقابلتان به شدت سخت خواهد کرد. بهتر است تا در این پست، به بازیکنانی دسترسی داشته باشید که توانایی مناسبی در فاز حمله هم داشته و در صورت نیاز به بخش حمله تیم شما نیز ملحق شوند.

به صورت کلی، استفاده از این حالت، وضعیت دفاعی تیم شما را در حالت مستحکم قرار داده و در صورت داشتن مهارت کافی، به وضعیت متوسطی در قسمت حمله تیم نیز خواهید رسید.

حالت چهار - سه - سه دفاعی نیز یکی دیگر از گزینه های شما برای ساخت ترکیب دفاعی قدرتمند خواهد بود. این چینش قدرت زیادی را در بخش میانی برای شما فراهم خواهد کرد و برای موفقیت در فاز دفاع نیز نیاز به تسلط به مکانیک های دفاعی حاضر در بازی دارید که در ادامه به طور مفصلی به آن ها خواهیم پرداخت.

یک نکته مهم در رابطه با چینش ترکیب به جا به جا نکردن بازیکنان شما از پست تخصصی که در آن قرار دارند بر می گردد. بسیاری از کاربران به هنگام تجربه هر نسخه از سری فیفا دچار این اشتباه می شوند که برای انجام حملات بیشتر یا به هر دلیلی دیگر، بازیکنان خود را به خصوص در خطوط دفاعی به مکان های دیگری انتقال می دهند و همین موضوع باعث ایجاد فضای خالی برای تیم مقابل شما خواهد شد.

برای داشتن ساختار دفاعی مستحکم باید تا جایی که می توانید از ریسک کردن به خصوص در بخش دفاع خودداری کرده باشید. به نوعی بهتر است تا به شعار «پیشگیری بهتر است درمان است» عمل کنید.

به این معنا که سعی کنید تا با عدم انجام ریسک و حفظ ساختار دفاعی خود، از خوردن گل جلوگیری کنید تا نیازی به حضور مهره های دفاعی خود در خط حمله برای زدن گل مساوی نداشته باشید.

یکی از نکات دیگر در رابطه با این موضوع به دریافت توپ توسط چند بازیکن به صورت همزمان بر می گردد. در زمانی که توپ در دست یکی از مهره های تیم مقابل شما است، فرستادن چند بازیکن از تیم شما به صورت پیاپی برای دریافت توپ، باعث ایجاد شکافی در خط دفاعی شما شده وبه احتمال زیاد موقعیت هایی نظیر تک به تک شدن با دروازه بان را برای بازیکنان حریف به ارمغان خواهد آورد.

بلوکه کردن دریبل های حریف

دریبل زدن همیشه یکی از راه های مناسب و سریع برای عبور از بازیکنان در ورزش فوتبال و همچنین در سری فیفا است. به لطف پیشرفت های چند نسخه اخیر این سری، روش های مختلف و متنوعی برای دریبل زدن در اختیار شما قرار خواهد گرفت که البته برای استفاده از آن ها نیاز به مهارت کافی خواهید داشت.

البته این امکانات فراوان زمانی که فردی با توانایی های بالایی در دریبل زدن مقابل شما قرار بگیرد یا با هوش مصنوعی قدرتمند بازی در حال بازی کردن باشید، مشکل زا خواهد بود.

دفاع کردن دریبل ها در فیفا 18 حتی نسبت به نسخه قبلی این سری نیز سخت تر شده است. با تغییراتی که توسط سازندگان بازی در فیفا 18 اعمال شده است، کوچک ترین جا به جایی بازیکنان در زمین مسابقه قابل شبیه سازی خواهد بود.

این موضوع به طور مشخص به این معنا است که دفاع کردن در مقابل دریبل زدن و سایر حرکات تکنیکی نیز سخت تر از گذشته خواهد شد. همچنین زدن دریبل های متنوع در فیفا 18 نسبت به گذشته ساده تر شده است و همین موضوع نیز ممکن است کار شما در فاز دفاعی را سخت تر از گذشته کند.

با آسان شدن دریبل زدن و عبور کردن از بازیکنان در فیفا 18، باید بدانید که دانستن این موضوع که چگونه باید در مقابل توپ های حریف های خود ایستادگی کنید، کمک شایانی به تعین برنده بازی ها خواهد کرد.

اگر شما در مقابل فردی قرار دارید که همیشه به جای دادن پاس های پیاپی، در حال دویدن با بازیکنان خود است، بهتر است تا این نکات مهم را به خاطر داشته باشید: در اولین قدم سعی کنید تا از بازیکنانی برای بلوکه کردن توپ استفاده کنید که در پشت سر بازیکن حریف قرار دارند و هافبک های دفاعی شما مناسب ترین گزینه برای این کار هستند.

به دلیل آن که دریبل زدن یک بازیکنی که در پشت سر شما قرار دارد کار سختی است و بازیکن شما نیز در این موقعیت بیشتر قابلیت تنه زدن به بازیکن حریف را خواهد داشت، این روش بهترین راه برای خنثی کردن دریبل های بازیکنان تکنیکی تیم حریف شما خواهد بود.

نکته دوم نیز به استفاده به مناسب و پیدا کردن تسلط کافی روی کنترلر شما بر می گردد. در صورت تسلط به چرخش و تغییر مسیر 360 درجه ای بازیکنان خود، قابلیت های بیشتری را برای دفاع کردن توپ و رساندن خودتان به منطقه مورد نظر خواهید داشت.

زدن ضربه سر نهایی

زدن ضربه سر نهایی به خصوص در موقعیت هایی مثل کرنر، ارسال توپ از سمت دروازه بان و سانترهای تیم حریف، بسیار برای جلوگیری از خوردن گل توسط تیم شما، ضروری خواهد بود.

یکی از نکاتی که همیشه توسط کاربران سری فیفا پرسیده می شود، به این موضوع بر می گردد که چه کلیدی برای زدن ضربه سر نهایی مناسب ترین گزینه است؟ متاسفانه جواب مشخصی برای این موضوع وجود نداشته و هر کدام از کلیدها به نظر تاثیر یکسانی را در دور کردن توپ و زدن ضربه سر نهایی خواهند داشت. البته نکاتی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن ها، شانس ما برای پیروزی نبردهای هوایی در این بازی بیشتر خواهد شد.

اگر توپ در محدوده خط دفاعی شما قرار دارد، زدن دکمه شوت همیشه بهترین گزینه خواهد بود. شوت کردن توپ حتی در صورتی که توپ به سر بازیکنان شما نیز نرسد، توپ را از محوطه دور کرده یا حداقل بازیکن تیم مقابل شما کمی شارژ شده و تسلط کمتری برای زدن ضربه سر نهایی خواهد داشت. دکمه سانتر به دلیل دقت کم خود بدترین گزینه برای دفاع توپ در محوطه جریمه خودی خواهد بود.

اگر شما در جلوی بازیکن حریف قرار دارید و توپی به سمت شما ارسال شده است، گزینه پاس بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود. این گزینه باعث خواهد شد که جدا از دریافت توپ توسط شما، توپ توسط شما دوباره در جریان بازی قرار گرفته و موقعیت بهتری برای کنترل توپ داشته باشید.

درصورتی که توپ ارسالی به سمت شما در حال حرکت است و شما اقدام به تعویض بازیکن خود کرده اید، دکمه پاس بهترین گزینه برای شما خواهد بود، جدا از آن که این گزینه در حالت استاندارد بازیکن شما را به توپ و حریف نزدیک می کند، موقعیت بهتری را برای کنترل توپ برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تکل زدن و فراتر از آن

تکل کردن همیشه یکی از گزینه های نهایی برای دفاع از دروازه شما خواهد بود. یکی از اشتباهاتی که به خصوص توسط افراد تازه کار به صورت مدوام در سری فیفا انجام می شود، به تکل های پیاپی بر می گردد. این تکل به جز آن که اگر حتی منجر به خطا نشوند، بازیکنان شما را از جریان بازی به طور کامل خارج خواهند کرد.

بهتر است تا زمانی که چاره ای ندارید، از زدن تکل های زمینی خودداری کنید. این کار نیز نیازمند زمان بندی دقیق بوده و صورت نداشتن مهارت کافی در زدن تکل ها، دچار مشکل خواهید شد.

تنه زدن های پیاپی نیز گزینه مناسبی برای دریافت توپ نخواهد بود. جدا از آن که استفاده پشت سر هم از این گزینه باعث خطا می شود، این نوع استفاده نیز در بسیاری موارد اثر زیادی در دریافت توپ به خصوص در مورد بازیکنان حرفه ای نخواهد داشت.

بهتر است تا قبل از تکل زدن به بازیکن حریف، از زمانبندی و مکان مناسب بازیکن خود مطلع باشید. اگر این کار به صورت درستی انجام نشود، بازیکن شما از مسیر توپ خارج شده و در نتیجه بازیکن حریف کار ساده تری را برای زدن گل یا ایجاد یک موقعیت برای تیم خود خواهد داشت.

بهتر است تا حد امکان و در صورت داشتن زمان کافی، به وسیله دکمه احاطه کردن، تا جایی که ممکن است برای زدن تکل نهایی صبر کرده و در نهایت بهترین انتخاب و واکنش را انجام دهید.

در این زمان بهتر است تا جای ممکن، حواستان به جایگیری بازیکنتان باشد تا بتوانید برای زدن بهترین تکل ممکن، زمان مناسبی را پیدا کنید. یکی از نکاتی که به صورت تدریجی و با انجام بازی های زیاد ممکن خواهد بود، به پیش بینی مسیر حرکت توپ توسط شما بر می گردد. اگر پیش بینی شما درست باشد، در بسیاری از مواقع زودتر از بازیکن حریف به مکان مورد نظر خود حرکت کرده و با زدن تکلی به موقع، توپ را تصاحب خواهید کرد.

در کل، سعی کنید تا جای ممکن، از زدن تکل های پیاپی خودداری کنید و توپ را تا جایی که می توانید، به روشی به غیر از این حالت دریافت کنید. دریافت توپ از بازیکن حریف در بیشتر زمان ها به جایگیری مناسب شما بستگی خواهد داشت.

یکی از نکاتی که در هنگام دنبال کردن بازیکن حریف به آن نیاز خواهید داشت، عدم استفاده پیاپی از دکمه سرعت توسط عنصر دفاعی شما است. این دکمه باعث شده تا شما از تسلط کافی برای پیش بینی مکان حرکت توپ برخوردار نبوده و همچنین در زدن تکل نیز دچار مشکل شده و دقت کافی را نداشته باشد.

نکاتی مانند تعویض به موقع بازیکنان دفاعی شما، جایگری مناسب، فضا سازی برای دفاع کردن با دادن پاس های به موقع و مهم تر از همه تمرین تاثیر زیادی روی عملکرد دفاعی تیم شما خواهد گذاشت.

در مقاله های بعدی به صورت مفصل به راهکارهایی که در پارگراف قبلی به آن اشاره کردیم، خواهیم پرداخت. تا آن زمان بهتر است تا بازی را از همین ابتدا با درجه سخت بالا شروع کرده و تمرین های خود بازی را نیز فراموش نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 401914125
    401914125 | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    من کامپیوتر فیفا 2017 را زوری بالا می اره
    واقعا گند زدن با این سیستم هاشون?

  • shiva
    shiva | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    شما دعا کنید به مراکش نبازیم همون اول اوت شیم پرتغال و اسپانیا پیش کش بازی سوریه و ایران رو دیدم واقعا از این ملی ناامید شدم

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    یه راه حل بدین چطوری توی جام جهانی گل کمتر دریافت کنیم این که جنبه فان داره اون واقعی میزنن صافمون میکنن نامردا ??

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    r1+X+[]
    آر یک و ضربدر بگیر
    رسیدی نزدیک یارو مربع بزن

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    عالی حتما استفاده می کنم البته همیشه ترکیب اصلی من چهار چهار دو یا سه پنج دو بود که خوب عمل میکرد حدود هفتاد درصد احتمال برد هست

مطالب پیشنهادی