ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گفتگو با مدیر تیم Made For Google؛ خداحافظی با محصولات جانبی بی کیفیت

کمپانی های بزرگ در حوزه سخت افزار این روزها رقابت بسیار فشرده ای را برای کسب درآمد بیشتر و سهم بزرگتری از بازار تجربه می کنند و همه این موفقیت ها به دست نمی آید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

کمپانی های بزرگ در حوزه سخت افزار این روزها رقابت بسیار فشرده ای را برای کسب درآمد بیشتر و سهم بزرگتری از بازار تجربه می کنند و همه این موفقیت ها به دست نمی آید مگر به وسیله ارائه محصولات با کیفیت به صورت روتین.

گوگل با معرفی برند پیکسل قصد دارد تا سرعت بیشتری به رقابت با اپل و سامسونگ در فضای موبایل داده و جدی تر به تولید محصولات با کیفیت با برند مخصوص به خود بپردازد.

و طبیعتا هیچ موبایلی نیست که این روزها نیازمند به محصولی جانبی نباشد. یک کابل شارژ، یک هندزفری یا ایرباد خوب یا یک کیس برای حفاظت از دستگاه.

شرکت هایی نظیر اپل در تولید چنین محصولاتی نیز بسیار محافظه کارانه عمل می کنند و پیش از ارائه محصولی مرتبط با موبایل هایشان به بازار مطمئن می شوند که آن ابزار خاص از لحاظ کیفیت درجه یک است.

گوگل نیز با همین هدف حالا برنامه Made For Google یا «ساخته شده برای گوگل» را از اکتبر امسال راه اندازی کرده تا با همکاری ۲۵ شرکت معتبر بین المللی به تولید محصولات جانبی با تاییدیه مخصوص بپردازد.

در ادامه مصاحبه وبسایت اندروید آوتوریتی را با بلید اولسن، رهبر تیم «ساخته شده برای گوگل» می خوانید.


پرسش: دو سال پیش، تعداد زیادی از کابل های یو اس بی مدل C بی کیفیت عرضه شد که برای شارژ کردن دستگاه ها مناسب نبودند. اگرچه گوگل آن زمان Benson Leung را داشت که جلوی مشکلات را بگیرد ولی حضور وی راه حل دائمی نبود. آیا گوگل به این منظور برای تولید محصولات جانبی با کیفیت برنامه Made For Google را راه انداخته یا پیش از آن هم چنین برنامه ای در دستور کار بود؟ و اینکه با وجود MFG آیا Benson Leung هنوز سر کار است؟

پاسخ: ما تست کوچکی برای Made For Google در سال ۲۰۱۶ با تعداد اندکی از شرکا برای پیکسل داشتیم. ما متوجه نیاز واضحی برای داشتن اکوسیستم محصولات جانبی برای پیکسل و دیگر محصولات سخت افزاری گوگل شدیم. این برنامه به ما کمک کرد تا محصولات با کیفیتی ارائه کنیم و در زمان ارائه دیوایس های خودمان آن ها را داشته باشیم. این در نهایت به همکاری دو جانبه با شرکا برای تولید تجربه ای عالی برای کاربران باز می گردد. بنسون هنوز هم هست و متخصص USB-C شده. بنسون و بسیاری دیگر از مهندسان در گوگل مشغول ساخت و آزمایش محصولات Made For Google هستند.

پرسش: آیا گوگل هیچ یک از محصولات Made For Google را تضمین می کند؟

پاسخ: استفاده از برچسب Made For به معنای آن است که محصول مورد نظر توسط یکی از شرکای ما برای استفاده روی یک سری محصولات خاص گوگل طراحی شده و گواهی همخوانی با استانداردهای گوگل را کسب کرده. گوگل مسئول عملکرد این محصولات یا کارکردشان روی دیگر محصولات و موارد این چنینی نیست.

پرسش: اپل برنامه MFI را برای کابل های لایتنینگ راه اندازی کرد، آن ها می خواستند مطمئن باشند که همه کابل های تولیدی شرکت های شخص ثالث کیفیت مشخصی دارد، به خصوص آن زمان که تازه در سال ۲۰۱۲ این کابل ها معرفی شده بود. اما گوگل چنین موقعیتی ندارد که بخواهد نگران کیفیت چیزی باشد. بنابراین آیا تاییدیه یو اس بی تایپ سی برای همه تلفن ها اعتبار دارد؟ یا اینکه این تاییدیه فقط برای موبایل های پیکسل است؟

پاسخ: محصلات ساخته شده در برنامه Made For Google بهترین پیشنهاد برای کاربران ما هستند. بسیاری از محصولات کاملا مخصوص محصولات گوگل مثل پیکسل ۲ ساخته شده اند و برچسب Made For Google Pixel 2 را یدک می کشند. محصولاتی مثل کابل USB یا هدفون های بلوتوث شاید برای کار روی سخت افزار گوگل تاییدیه گرفته باشند اما می توان از آن ها روی محصولات متعددی مثل پیکسل و پیکسل بوک هم استفاده کرد. آن ها برچسب Made For Google دارند.

پرسش: همکاران شما در برنامه Made For Google تا چه حد باید در محصولاتشان تغییر ایجاد کنند؟ آیا می توانید مثالی از این تغییرات را برای ما بیاورید؟

پاسخ: این یک پروسه مبتنی با همکاری است. شرکای Made For Google از بهترین برندهای سازنده لوازم جانبی هستند. آن ها یک عالم نوآوری را در زمینه مهارت خود به ارمغان می آورند. کار ما در تیم Made For Google ارائه مشاوره و کمک به آن ها است تا مطمئن شویم محصولاتشان با محصولات ما همخوانی دارد. بعضی اوقات یعنی کوچک کردن یک دکمه روی کیس یا مطمئن شدن از اینکه محصول نویز الکتریکی ندارد.

پرسش: آیا دلیلی دارد که نام این پروژه Made For Google است و نه Made For Pixel؟ آیا این بدان معناست که برنامه ای برای تولید محصول برای کلیپس، پیکسل بوک و هوم نیز وجود دارد؟

پاسخ: بله، ساخته شده برای گوگل برای همه محصولات سخت افزاری ما است. ما در واقع آداپتورهای یو اس بی سی عالی ای برای پیکسل از سوی شرکت Moshi داریم و یک روکش بدنه بسیار با کیفیت از Bellroy. همچنین با Moshi یک سری محصولات فوق العاده برای اتصال به پیکسل بوک ساخته ایم. ما این اکوسیستم را برای همه محصولات گوگل نیاز داریم و Made For Google این امکان را با تجربه شرکای سخت افزاری برایمان به ارمغان آورده.

پرسش: آیا هدف Made For Google آن است که مصرف کنندگان بدانند این محصولی جانبی با موبایلی که دارند همخوانی دارد یا اینکه مطمئن شوند این محصولات دارای کیفیت بالا هستند؟

پاسخ: واقعا هر دو است. وقتی مشتری به محصولی همراه برای پیکسل ۲ یا پیکسل بوک نگاه می کند، ما می خواهیم آن ها احساس کنند که اگر این محصول برای گوگل طراحی شده بنابراین با دستگاه هایشان همخوانی دارد و از کیفیت بالایی بهره می برد. با در نظر گرفتن این موضوع، Made For Google فقط در مورد کالاهای با کیفیت نیست. بنا بر این است که بهترین های رده خود را به مشتری ارائه کند. همه شرکای ما سرویس مشتریان و گارانتی های عالی ای دارند که به اندازه ساختن یک محصول خوب مهم است. کالاهای Made For Google از سوی شرکت هایی است که به مشتریان خود اهمیت می دهند و زیرساخت لازم برای پشتیبانی از آن ها را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی