ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدفون شدن هارد درایوی حاوی ۷۵ میلیون دلار بیت کوین زیر خروارها زباله

سال ۲۰۰۹ میلادی بود که Howells لپ تاپ قدیمی اش را برای استخراج بیت کوین روشن کرد و در آن زمان همانطور که احتمالا می دانید نیاز به سخت افزار خاصی برای این منظور نبود. او ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

سال ۲۰۰۹ میلادی بود که Howells لپ تاپ قدیمی اش را برای استخراج بیت کوین روشن کرد و در آن زمان همانطور که احتمالا می دانید نیاز به سخت افزار خاصی برای این منظور نبود. او در نهایت توانست ۷۵۰۰ سکه را استخراح کند و کمی بعد نیز لپ تاپ Dell M1710 i را از هم جدا کرد تا قطعاتش را از طریق eBay به فروش برساند.

او همه قطعاتی که می شد را از طریق این وبسایت به فروش رساند اما هارد درایو  دستگاه را درون یکی از کشوهای دراورش گذاشت. چهار سال از آن زمان گذشت و Howells در این مدت نه تنها سراغی از هارد درایوش نگرفت بلکه آن را به کل فراموش کرد تا اینکه درجریان یکی از همان خانه تکانی های همیشگی هارد درایو به اشتباه درون سطل زباله انداخته شد.

برآورد شده که سکه های وی بالغ بر ۷۵ میلیون دلار ارزش داشته باشند

در آن زمان کل اندوخته بیتکوین این مرد چند میلیونی ارزش داشت و حالا اما به لطف رشد بدون توقف ارزش این پول مجازی (که اخیرا به رقم ده هزار دلار رسیده است) برآورد شده که سکه های وی بالغ بر ۷۵ میلیون دلار ارزش داشته باشند.

شاید سوال تان این باشد که چرا او به سراغ محل دفن زباله ها نمی رود تا پولهایش را بیابد؟ علت این است که شورای شهری به خاطر خطرات و دشواری های این کار مجوز جستجو را به وی نمی دهد.

خودش در این باره می گوید:

من دست به کنکاش در محل دفن زباله ها نزده ام چون هنوز مجوز های لازم برای این کار را دریافت نکرده ام هرچند که بنیه مالی لازم برای این منظور را دارم و بارها و بارها درخواستم را برای این کار تسلیم شورای شهر کرده ام. قطعا حفاری در محل دفن زباله ها کار آسانی نیست و به دستگاه های خاصی برای این منظور نیاز است.

شورای شهر Newport هم در واکنش به این خبر گفته که این فرد چندین بار برای اخذ مجوز حفاری با آن تماس گرفته اما از آنجایی که این کار نیاز به صرف میلیون ها دلار دارد و البته خطراتی که می تواند با خود به همراه داشته باشد مجوزی به وی داده نشده. علاوه بر این، هیچ تضمینی هم وجود ندارد که به نتیجه برسد و هارد گم شده پیدا شود.

محدوده مورد نظر حاوی ۳۵۰ هزار تن زباله است که سالانه ۵۰ هزار تن دیگر به آن اضافه می گردد

گفته می شود محدوده مورد نظر حاوی ۳۵۰ هزار تن زباله است که سالانه ۵۰ هزار تن دیگر به این رقم اضافه می گردد. مقامات شهری مسئول گفته اند که به خاطر وجود گاز های مخرب در این منطقه احتمال وارد آمدن آسیب های جدی به هارد بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • fardan
    fardan | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    تیتر رو باید میزدید
    کسمخ ها نمیمیرند?

  • ashkan
    ashkan | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    خودکشی یهترین راهه??
    ۷۵ میلیووون دلار

    • Amin Ghaf
      Amin Ghaf | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      ایشالا خودشو زیر 350هزار تن زباله مدفون کنن ? ?
      من دارم اینجا میسوزم بعد خودش چه حالی داره ?

  • mahdi eshghi
    mahdi eshghi | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    بد بخت !

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    اینجاست که میگن باد اورده رو باد میبره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی