ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین CS چهار درب باواریایی ها؛ ب ام و از M3 CS در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرد

در تاریخچه ب ام و همواره رسم بر این بوده که تنها مدل های اسپرت کوپه با لقب CS عرضه شوند. از بیش از 50 سال پیش که مدل 3200CS در 1961 معرفی شد تا ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۰

در تاریخچه ب ام و همواره رسم بر این بوده که تنها مدل های اسپرت کوپه با لقب CS عرضه شوند. از بیش از 50 سال پیش که مدل 3200CS در 1961 معرفی شد تا پس از آن که نوادگانش مانند 2000CS، نسل اول سری شش، سری 8 رویایی که 850CSI لقب گرفت و در آخر، E46 M3 که با پسوند CSL همگی از وارثین خانواده CS بودند.

اکنون اما نوبت ایجاد تغییر و تحول در رسم و رسومات قدیمی است. ب ام و این بار به سراغ یک مدل سدان رفته تا آن را با پسوند CS آراسته و به صورت تولید محدود عرضه نماید؛ این سدان 4 درب خودرویی نیست جز M3.

همانطور که می توان پیش بینی کرد، اضافه شدن نام CS به M3 تغییرات قابل توجهی را در پی داشته است. در ابتدا با تغییرات خروجی پیشرانه شروع می کنیم. قدرت پیشرانه شش سیلندر خطی این سری با کد S55 از 425 اسب بخار در نسخه معمولی M3، که در صورت سفارش پکیج Competition با قیمت 4750 دلار به 444 اسب ارتقا می یابد، به 453 اسب بخار در دور موتور 6250 rpm افزایش یافته است.

میزان بیشینه گشتاور M3 CS در مقایسه با 552 نیوتن متر نسخه معمولی، به 602 نیوتن متر رسیده و حالا گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به صورت استاندارد، به عنوان تنها انتخاب با M3 CS عرضه می شود و گیربکس 6 سرعته دستی تنها برای نسخه معمولی M3 قابل انتخاب است.

استفاده از قطعات سبک وزن کربنی در بخش هایی مثل کاپوت، سقف، اسپلیترهای جلو و دیفیوزرهای عقب باعث کاهش وزن 50 کیلوگرمی M3 CS شده اند. مهندسین بخش M با دستکاری بخش های نرم افزاری، به بهبودهای زیادی در بخش های مختلف شاسی خودرو از قبیل سیستم تعلیق تطابق پذیر، فرمان با سیستم کمکی برقی، دیفرانسیل فعال M و سامانه کنترل ثبات خودرو دست یافته اند.

مهندسین ب ام و توجه ویژه ای به کابین M3 CS داشته اند. صندلی های اسپرت، سیستم صوتی هارمن کاردن و سیستم مسیریاب به صورت استاندارد در خودرو قرار داده شده اند. تریم کابین توسط جیر مصنوعی احاطه شده؛ در نقاطی از داشبورد که انتظار دیدن چوب، آلومینیوم یا فیبر کربن را دارید، فرمان، ترمز دستی و کنسول میانی همگی پوششی از این متریال به خود گرفته اند. نشان حکاکی شده CS در جای جای کابین به هر چه خاص شدن حس بودن در M3 CS کمک می کنند.

از این نسخه تنها 1200 دستگاه تولید خواهد شد و اولین سفارشات از ماه می 2018 تحویل داده خواهند شد. در مورد قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده اما قطعا نباید انتظار رقمی پایین را داشت.

ناگفته نماند اگر چه تصاویر و مشخصات M3 CS چند هفته پیش در اختیار رسانه ها قرار گرفت، اما نمایشگاه خودروی لس آنجلس نخستین نمایشگاه بین المللی است که این باواریایی قدرتمند در آن حضور پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی