ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رقیبی دیگر برای شیرون؛ خودروی اسپرت جدید گروه آریا رونمایی شد

گروه آریا یک شرکت فعال آمریکایی در زمینه طراحی، مهندسی و حل مشکلات تولید در حوزه هوافضا، حمل و نقل و سرگرمی  است. این شرکت پس از انتشار تیزر تبلیغاتی کوتاه خود از خودرو FXE ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

گروه آریا یک شرکت فعال آمریکایی در زمینه طراحی، مهندسی و حل مشکلات تولید در حوزه هوافضا، حمل و نقل و سرگرمی  است. این شرکت پس از انتشار تیزر تبلیغاتی کوتاه خود از خودرو FXE اعلام کرد که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال این خودرو را معرفی خواهد کرد. این تیزر خبر از معرفی خودرویی کاملا منحصر به فرد می داد.

حالا با شروع این نمایشگاه گروه آریا به قول خود عمل کرده و این خودرو را معرفی کرد. البته لازم به ذکر است که مراحل توسعه هایپرکار هیبریدی FXE همچنان تا سال 2019 ادامه خواهد داشت.

این گروه مدعی است زمانی که این خودرو راهی جاده ها شود، موتور آن می تواند 1150 اسب بخار قدرت و 1784 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به نظر می رسد که هدف این کمپانی امریکایی به چالش کشیدن خودروسازان اروپایی مثل مک لارن، فراری و لامبورگینی باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که آریا قصد دارد دو مدل از این خودرو را ارائه دهد. مدل  FE که به صورت یک خودروی هایپرکار دیفرانسیل عقب است، از یک موتور تنفس طبیعی 6.2 لیتری 8 سیلندر استفاده می کند.

برای مشتریانی که به دنبال یک خودروی قدرتی تر هستند، مدل دوم FXE علاوه بر موتور قبلی به دو موتور هیبریدی و یک باتری 10 کیلووات ساعتی برای چرخ های جلو نیز مجهز خواهد بود. یک گیربکس 8 دنده نیز خروجی موتور احتراقی را به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد.

مدیران این کمپانی می گویند مدل قدرتی تر خودروی FXE می تواند شتاب 0 تا 96 کیلومتر در ساعت را تنها در 2.7 ثانیه طی کرده و به نهایت سرعت 337 کیلومتر در ساعت برسد.

طراحان این خودروی هیبریدی قصد دارند در مراحل طراحی و ساخت آن از اجزا و قطعات پیشرفته و خاص استفاده کنند تا بتوانند به این طریق بهره وری بیشتری از موتورهای هیبردی خودرو داشته باشند.

این کمپانی می خواهد شاسی مونوکوک FXE را که از جنس فیبرکربن است با استفاده از فرآیندهای مدرن که پتنت آن در حال انتظار برای ثبت شدن است، تولید کند. همچنین برای ساخت بدنه این اتومبیل اسپرت از یک نوع ماده اولیه سبک وزن استفاده می شود. قطعا استفاده از تیتانیوم چاپ شده سه بعدی به کاهش وزن این خودرو کمک شایانی خواهد کرد.

تیم کمپانی آریا تاکنون یک سال است که بر روی FXE کار کرده و دست کم به یک سال دیگر نیز احتیاج دارد تا بتواند این خودرو را راهی جاده ها کند. این شرکت می گوید که مایل است عموم مردم در جریان مراحل توسعه این خودرو باشند. در واقع آریا می خواهد تلاش و جدیت فوق العاده کمپانی خودروسازی کوچک خود را در راستای طراحی، ساخت و عرضه یک خودروی سوپراسپرت رقابتی به بازار به علاقه مندان صنعت خودروسازی نشان دهد.


جزئیات قیمت گذاری این خودرو در حاله ای از ابهام قرار دارد اما آنچه که مشخص است قصد این کمپانی برای رقابت با دیگر سوپر اسپرت های موجود است. این شرکت می خواهد که هر دستگاه از این خودرو را به صورت کاملا شخصی و مطابق با خواست هر مشتری بسازد. با این حساب قیمت نسخه های مختلف این خودرو متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • F R O S T bite
    F R O S T bite | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    ازین به بعد همه هزینه هام براتو میشه

  • pouya s
    pouya s | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    این کمپانی ایرانیه؟!

  • m_sh
    m_sh | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    طراحیش زیباس

مطالب پیشنهادی