ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آلفارومئو جولیا و هوندا CR-V خودروهای سال موتورترند لقب گرفتند

هرساله مجله موتورترند آمریکا در قالب یک تست و بررسی بزرگ، بهترین خودروهای عرضه شده در یک سال میلادی گذشته را در کنار هم گردآوری می کند و پس از آن یک خودرو را به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۵

هرساله مجله موتورترند آمریکا در قالب یک تست و بررسی بزرگ، بهترین خودروهای عرضه شده در یک سال میلادی گذشته را در کنار هم گردآوری می کند و پس از آن یک خودرو را به عنوان خودروی سال در سه بخش سواری، شاسی بلند و تراک اعلام می کند. امسال نیز طبق روال هر سال موتورترند بهترین های سال 2018 میلادی را اعلام کرده است.

آلفارومئو جولیا که از آن به عنوان نسل جدیدی از محصولات این برند یاد می شود، با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی همچون تسلا مدل 3، پورشه پانامرا، کیا استینگر، کیا ریو، هوندا آکورد، لکسوس LC و هوندا سیویک به عنوان خودروی سال موتورترند انتخاب شده است. جولیا توانسته نشان دهد که می توان تجربه رانندگی روزمره لذت بخشی را تجربه کرد، بدون این که به مشکلات ترافیک و مسائلی از این دست فکر کرد. این تنها از دست مهندسان ایتالیایی بر می آید که چنین خودرویی را تولید کنند.

زمانی هنری فورد به عنوان فردی که خط تولید اولین خودروی تولید انبوه جهان را راه اندازی کرد، در مورد آلفارومئو گفته بود: "وقتی که برای اولین بار یک آلفارومئو را از نزدیک دیدم، کلاه از سر بر داشتم". آلفا در دهه 60 میلادی توانست پایه گذار خودروهایی باشد که سریع و با شخصیت مخصوص به خود بودند.

این خودروها که در اشکال مختلفی همچون سدان، کوپه و حتی واگن تولید می شدند، این موارد را در کنار قیمت نه چندان بالا داشتند و به خصوص در زمینه تجربه رانندگی گیرا بودند. گرچه آلفا نتوانست این راه را ادامه دهد و خودروسازی همچون بی ام و از آن چیزی که آلفا شروع کننده اش بود بهترین بهره را برد و امروزه سری 3 آن بدون رقیب برای سالیان سال در کلاس خود می تازد. جولیا را می توان محصولی نام گذاری کرد که به اصل و ریشه خود در دهه 60 باز می گردد و به نظر می رسد آلفا توانسته چیزی که خود به وجود آورده است را به صورت یک محصول مدرن عرضه کند.

امسال جولیا توانست در تست گروهی بسیار بزرگی، آئودی، مرسدس بنز ، بی ام و، جگوار و لکسوس را به عنوان رقبای اصلی خود شکست دهد. پس از آن نسخه قدرتمند تر آن یعنی کوادریفوگلیو توانست بی ام و M3، کادیلاک ATS-V و مرسدس بنز C63 S را شکست دهد.

در رقابت دیگری که موتورترند هر ساله برگزار می کند و بهترین خودروی راننده محور را که جولانگاه بهترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت سال است، جولیا به عنوان تنها خودروی سدان توانست در رتبه قابل قبول 6 ام قرار گیرد و جایگاه بسیار بهتری نسبت به رقبای قدرتمند خود کسب کند.

جولیا بهترین فرمان پذیری، بهترین شاسی در بین سدان های بازار را عرضه می کند. در واقع جولیا در روزگاری که همه به دنبال خرید SUV های کوتاه و بلند قامت، که به صورت قارچ گونه ای در حال رشد هستند، ناجی سدان های اسپرت خواهد بود.

در حال حاضر جولیا در دو نسخه بنزینی 4 سیلند توربو با حداکثر قدرت 280 اسب بخار و و نسخه v-6 2.9 لیتری با حداکثر قدرت 505 اسب بخار در بازار آمریکا به فروش می رسد. در بازارهای اروپایی شاهد عرضه مدل دیزلی نیز هستیم. قیمت پایه جولیا از 40 هزار دلا آغاز می شود و در مدل کوادریفوگلیو به 73 هزار دلار می رسد.

در نهایت داوران موترترند اعلام کرده اند که خودروی سال باید بتواند احساسات شما را نشان دهد و پس از رانندگی با آلفارومئو امکان ندارد که لبخند بر روی لبان شما دیده نشود. آلفا جولیا برای کسانی است که مسیر را به اندازه مقصد مهم می دانند.

در بخش بهترین شاسی بلند سال نیز هوندا CR-V توانست لقب بهترین SUV سال را از آن خود کند. در سگمنتی که هوندا CR-V حضور دارد. رقابت بسیار شدیدی بین خودروسازان را شاهد هستیم و می توان لقب پر ترافیک ترین سگمنت خودرویی را به آن داد. اما این هوندا بود که توانسته یک پکیج کامل و کارآمد را عرضه کند. آن هم میسر نبود مگر با توجه به جزئیات ریز و درشتی که تنها از پس چشم بادامی ها بر می آید. در سال 2015 میلادی نیز هوندا CR-V توانست این عنوان را از آن خود کند.

هوندا با دو نوع موتور 2.4 لیتری 184 اسب بخاری و موتور 1.5 لیتری توربوشارژ شده 190 اسب بخاری عرضه می شود. جعبه دنده هر دو مدل نیز از نوع CVT است. قیمت مدل تنفس طبیعی از زیر 25 هزار دلار آغاز می شود و مدل توربو در حدود 2750 دلار گران تر است.

هوندا CR-V نه تنها از نظر فضای داخلی، جز بهترین های کلاس خودش به شمار می رود، بلکه کیفیت ساخت بالا و تجهیزات زیادی را عرضه می کند.

ناگفته نماند این کراس اوور ژاپنی به تعداد اندک در ایران نیز حضور دارد، اما علی رغم تمام شایستگی ها به دلیل عملکرد ضعیف شرکت وارد کننده نتوانسته موفق ظاهر شده و قافیه را به رقبای کره ای واگذار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    یه جا میگید هوندا cr-v یه نوع suv هست اخر متن میگید کراس اوور. کدوم درسته بالاخره؟

مطالب پیشنهادی