ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اوضاع بد فارادی فیوچر و تلاش ادامه دار مدیرعامل برای موفقیت

شنیده های حاکی از آن است که امپراطوری رو به زوال جیا یوتینگ، با مشکلات مالی فراوانی رو به رو شده است. این مدیر عامل هوشمند کمپانی فارادی فیوچر که ادعا می کرد می تواند ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شنیده های حاکی از آن است که امپراطوری رو به زوال جیا یوتینگ، با مشکلات مالی فراوانی رو به رو شده است. این مدیر عامل هوشمند کمپانی فارادی فیوچر که ادعا می کرد می تواند محصولات تسلا را به چالش بکشد، می گوید برای راه اندازی و عرضه خودروهای برقی کمپانی خود در ایالات متحده دچار مشکل شده و به کمکی  500 میلیون دلاری احتیاج دارد.

بعضی از منابع می گویند در صورتی که این کمپانی تا حوالی ماه دسامبر خودروی سری A وارد بازار نکند، یک بدهی 400 میلیون دلاری به همراه نرخ بهره 12 درصد، این شرکت خودروسازی جوان را در بر خواهد گرفت.

شایعاتی شنیده می شود که با وجود اینکه این شرکت مبلغ 100 میلیون دلاری بلاعوض را دریافت کرده، اما همچنان قادر به تخصیص بودجه برای تولید خودروهای الکتریکی خود نیست.

مالک فارادی فیوچر که در زمینه طلا و جواهرات و همچنین صنعت سینما نیز فعال است، در سال جاری عمده تمرکز خود را بر روی این کمپانی قرار داده است. یوتینگ قصد دارد با ترکیب سرمایه مردم چین و تکنولوژی های پیشرفته آمریکایی کمپانی تسلا و ایلان ماسک را به چالش بکشد.

شنیده شده است که یکی از مشکلات شایع این کمپانی عدم توانایی در یافتن یک رگولاتور و منتقل کننده مناسب پول از داخل چین به خارج از این کشور است. فارادی فیوچر در این زمینه تنها به یک بیانیه بسنده کرده و می گوید در حال حاضر نمی توانیم هیچ نظر قطعی ای را بیان کنیم، اما آنچه که مشخص است تلاش ما برای جمع آوری سرمایه و هزینه آن در جای مناسب است.

در حدود دو سال پیش بود که این کمپانی وعده داد خودروی هزار اسب بخاری و 1 میلیارد دلاری بت موبیل خود را تا سال 2017 در نوادا تولید کرده و 4500 شغل را ایجاد خواهد کرد. چندی پیش روند راه اندازی این کارخانه به دلیل مواجه یوتینگ و کمپانی پشتیبان لی اکو با مشکلات مالی موقف شد.

در حال حاضر فارادی برای گذر از نسخه های اولیه و تولید خودروهای برقی نیاز به کمک مالی دارد. هرچند که شنیده شده این کمپانی در ماه می به دنبال بدست آوردن کمکی 1 میلیارد دلاری بوده اما حتی با نصف این هزینه یعنی با مبلغی 500 میلیون دلاری نیز می توان به راه افتادن چرخ کارخانه این کمپانی کمک فراوانی کرد.

ابعاد بدهی های مالی فارادی بسیار وسیع تر از موارد گفته شده است. علاوه بر عدم پرداخت اضافه کاری ها و مزایایی کارکنان این شرکت، رسانه های چینی نیز با بزرگ نمایی مدعی اند این کمپانی به دنبال کسب سرمایه برای پرداخت بدهی ها و رفع نیازهای خود است.

البته کمپانی خودروسازی هندی تاتا موتور که مالکیت جگوار را نیز به عهده داشته و سرمایه زیادی را در اختیار فارادی قرار داده است، این موضوع را به شدت تکذیب می کند.

مدیر مالی قبلی این کمپانی یعنی استفان کراس پیش از خروج از شرکت به دنبال ملاحظات قانونی مخصوص شرکت های ورشکسته بوده و تلاش می کرده که با جمع آوری دوباره سرمایه این کمپانی را مجددا سازمان دهی کند، اما در نهایت یوتینگ با رد پیشنهادات او، طرح عرضه خودروهای الکتریکی فارادی فیوچر را با شکست روبرو کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farzinati
    Farzinati | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    ویدیوهای تست این مدلو دیدم واقعا حرف نداشت واقعا دوست دارم شرکتش سرپا بشه و با اینکه به ایلان ماسک هم علاقه دارم میخوام یه رقابت جالب بینشون باشه

مطالب پیشنهادی