ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو ۲۰۱۸
تکنولوژی

به روز رسانی جدید macOS باگ دسترسی ادمین را مجدداً فعال می کند

هفته پیش در دیجیاتو خواندید که به دلیل کشف یک باگ عجیب در سیستم عامل مک او اس های سیرا (macOS High Sierra) هر فردی می توانست در صورت دسترسی فیزیکی به مک، بدون نیاز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۴

هفته پیش در دیجیاتو خواندید که به دلیل کشف یک باگ عجیب در سیستم عامل مک او اس های سیرا (macOS High Sierra) هر فردی می توانست در صورت دسترسی فیزیکی به مک، بدون نیاز به وارد کردن پسورد به عنوان ادمین وارد سیستم شود. اپل نیز به سرعت دست به کار شد و با انتشار یک پچ امنیتی مشکل را حل کرد. ولی برخی از کاربرانی که به روز رسانی 10.13.1 مک او اس را نصب کرده اند، خبر از بازگشت این مشکل داده اند.

آن دسته از کاربران مک او اس های سیرا که ابتدا پچ امنیتی یاد شده را نصب کرده و سپس از نسخه 10.13.0 به نسخه 10.13.1 به روز رسانی کرده اند مجدداً با باگ مذکور مواجه شده اند.

دو نفر از کاربرانی که دوباره با مشکل روبرو شده اند، تلاش کرده اند با نصب دوباره پچ امنیتی مشکل را حل کنند. البته باگ مذکور باز هم رفع نشد، تا اینکه در نهایت پس از ریبوت سیستم، بالاخره اشکال حل شد. عجیب تر اینکه هیچ پیامی مبنی بر نیاز به ریبوت برای اعمال پچ پس از نصب، به کاربر نمایش داده نمی شود.

با توجه به اینکه برخی از کاربران ممکن است برای ماه ها کامپیوتر خود را ریبوت نکنند،  این مشکل ممکن است همین الان در مک بسیاری از کاربران وجود داشته باشد.

اگر شما نیز  پس از به روز رسانی به آخرین نسخه مک او اس های سیرا با این مشکل روبرو شده اید احتمالاً می توانید با نصب مجدد پچ و ری استارت مشکل را حل کنید. البته انتظار می رود اپل به زودی این مشکل را با ارائه یک پچ جدید حل نماید.

زمانی که اپل پچ امنیتی را منتشر نمود، از کاربران عذرخواهی کرد و اعلام نمود از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری می کند. ولی با توجه به اینکه باز هم این مشکل پیش آمده، شاید این کمپانی دوباره مجبور به عذر خواهی از کاربران خود شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    برای من بدون ریبوت کردن سیستم حل شده

  • جگوار
    جگوار | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    هه...

  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    نیاز به دسترسی فیزیکی هم نبوده. هر کی تو شبکه بوده و این ورژن از مک رو نصب داشته میتونستی با دسترسی روت بهش ریموت وصل بشی!!! و اما اپل هم با ارائه این پچ هول هولکی یه سری ها رو تو شیر کردن فایل رو شبکه دچار مشکل کرده.

مطالب پیشنهادی