ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درخشش پیکاپ مرسدس در تست تصادف؛ X کلاس امتیاز کامل را از یورو انکپ دریافت کرد [تماشا کنید]

پیکاپ ها علی رغم اندازه بزرگ و کاربردهای زیادی که دارند، از لحاظ ایمنی وضعیت جالبی نداشته و معمولا امتیازهای ضعیف تری نسبت به محصولات حاضر در سایر کلاس ها کسب می کنند. دلایل عمده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

پیکاپ ها علی رغم اندازه بزرگ و کاربردهای زیادی که دارند، از لحاظ ایمنی وضعیت جالبی نداشته و معمولا امتیازهای ضعیف تری نسبت به محصولات حاضر در سایر کلاس ها کسب می کنند. دلایل عمده این مساله را می توان به وظیفه اصلی آنها یعنی حمل بار و کاهش هزینه های تمام شده برای خودروسازان نسبت داد.

البته نباید این مساله را فراموش کرد که ستاره های کسب شده در سگمنت های مشابه می توانند معیاری برای مقایسه ایمنی خودروها باشند و اینگونه نیست که مثلا در تصادف یک پیکاپ با سه ستاره ایمنی و اتومبیلی مثل اسمارت فورتو با پنج ستاره ایمنی، لزوما سرنشینان پیکاپ آسیب بیشتری می بینند؛ زیرا قوانین فیزیک به جای ستاره ها از اندازه و وزن خودروها تاثیر می پذیرند!

در تست هایی که توسط موسسه یورو انکپ برگزار شده، پیکاپ ها بطور میانگین سه ستاره کسب کرده اند و چنانچه مدلی موفق به دریافت چهار ستاره شود، جزو سردمداران این کلاس طبقه بندی می گردد.

در این بین هایلوکس یکی از مدل هایی است که به لطف تجهیزات زیاد آپشن Safety Pack توانسته امتیاز کامل را از آن کند. این در شرایطی است که در حالت استاندارد، هایلوکس فقط سه ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت نموده است.

این موسسه اخیرا گروهی دیگر از خودروها را مورد ارزیابی قرار داده که در بین آنها نام نخستین پیکاپ تولید انبوه مرسدس بنز یعنی X کلاس نیز دیده می شود. اگر چه این خودرو به دلیل استفاده از پلتفرم نیسان ناوارا و شباهت های ظاهری بسیاری زیاد در برخی قسمت ها، با انتقادهایی روبرو بوده اما نتایج تست تصادف نشان می دهد که ایمنی آن در وضعیت بهتری نسبت به همتای ژاپنی قرار دارد.

نتایج برخی از آخرین تست های برگزار شده توسط یورو انکپ در یک نگاه

با توجه به عملکرد فوق العاده خوب و فراتر از انتظار X کلاس در محافظت از سرنشینان بزرگسال و همچنین کسب امتیاز مناسب در بخش برخورد با عابر پیاده، یورو انکپ امتیاز کامل یا همان پنج ستاره را به این بارکش لوکس اشتوتگارتی اعطا کرده است.

بد نیست اشاره کنیم که نیسان ناوارا موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از این موسسه شده، آن هم در سال 2015 که یورو انکپ هنوز سخت گیری های کنونی را نداشت.

اختلاف معناداری سطح ایمنی این دو خودروی دوقلو را می توان با توجه به سیستم های ایمنی بیشتر مدل آلمانی توجیه کرد. از آنجایی که این سیستم ها امروزه نقشی حیاتی در جلوگیری از تصادفات یا کاهش شدت سوانح ایفا می کنند، استفاده از آنها روز بروز در حال گسترش است.

پیکاپ X کلاس بصورت استاندارد با تمامی تجهیزاتی که بصورت آپشن برای تویوتا هایلوکس قابل انتخاب هستند، راهی بازار می شود. برخی از این تجهیزات عبارتند از سامانه ترمز اضطراری و سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط که نیسان ناوارا فاقد این دو است.

به هر حال ستاره بیشتر X کلاس می تواند تا حدودی قیمت بالاتر آن نسبت به همزاد ژاپنی را توجیه کرده و نیاز به توضیحات بیشتر از سوی اشتوتگارتی ها را مرتفع کند! ویدیوی تست تصادف این پیکاپ آلمانی در زیر ضمیمه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noki a
    noki a | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    بنز در حد همون وانت تواید کردن هست

مطالب پیشنهادی