ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دوربین تصویربرداری جدید جراحان در یک سوزن 1 میلیمتری جا می شود

همان طور که احتمالاً می دانید «روش های کم تهاجمی جراحی» از محبوبیت بالایی در میان پزشکان و بیماران برخوردارند چرا که آسیب کمتری به بافت ها زده، دوره ریکاوری کوتاه تری داشته و ریسک ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

همان طور که احتمالاً می دانید «روش های کم تهاجمی جراحی» از محبوبیت بالایی در میان پزشکان و بیماران برخوردارند چرا که آسیب کمتری به بافت ها زده، دوره ریکاوری کوتاه تری داشته و ریسک عفونت پایین تری دارند.

اما با تمام ویژگی های مثبت، این روش ها به دلیل محدودیت در کسب اطلاعات از بدن (به خاطر استفاده از ابزارهای تصویربرداری بیرونی) دید خوبی را در اختیار جراحان قرار نمی دهند و به همین دلیل کار را برای آنها دشوار می کنند.

حال محققان دانشگاه لندن برای حل مشکل مذکور، ابزار جدیدی را توسعه داده اند که با پیروی از اصول روش های کم تهاجمی و جراحی سبک، امکان تصویربرداری زنده از بافت های درونی بدن را برای جراحان فراهم می کند.

ابزار تصویربرداری شامل سوزنی با قطر 1 میلیمتر و دو کابل باریک از جنس فیبر نوری است

ابزار جدید شامل سوزنی با قطر 1 میلیمتر است که دو کابل باریک از جنس فیبر نوری در آن جای گرفته اند. یکی از این کابل ها وظیفه تولید پالس های فراصوت با تاباندن نور به مدت کوتاه را داشته و دومی با جذب نور بازتاب شده، بافت های داخلی بدن را با کیفیت بالایی به نمایش می گذارد. این روش به نسبت سایر متدها هزینه پایینی داشته و تصاویر حاصل از آن رزولوشن بالایی دارند.

گفتنی است دانشمندان فعلاً از سوزن فراصوت تنها در عمل جراحی قلب خوک استفاده کرده اند و امیدوارند به زودی، این روش را در سایر عمل های جراحی کم تهاجمی و خصوصاً برای انسان ها به کار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی