ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روزنه امید تازه برای درمان میگرن پیدا شد

اخیرا جمعی از دانشمندان داروی جدیدی به نام Erenumab را مورد آزمایش قرار داده اند که وعده پیشگیری از حملات میگرنی را به بیماران مبتلا می دهد؛ میگرن همان سردردهای شدیدی است که به صورت مستمر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

اخیرا جمعی از دانشمندان داروی جدیدی به نام Erenumab را مورد آزمایش قرار داده اند که وعده پیشگیری از حملات میگرنی را به بیماران مبتلا می دهد؛ میگرن همان سردردهای شدیدی است که به صورت مستمر گریبان جمعیت میلیونی از بزرگسالان سراسر دنیا را می گیرند.

Erenumab نوعی آنتی بادی آزمایشگاهی است که با مسدود کردن یک مسیر عصبی در بدن به نام CGRP (از خانواده کلسی تونین ها) عمل می کند. براساس دیتای به دست آمده از فاز سوم آزمایش این آنتی بادی، مشخص شده که Erenumab روزهای حمله در هزار فرد مبتلا به میگرن را به سه الی چهار روز در ماه تقلیل داده و جالب آنکه در نیمی از این افراد دوره حمله ها نیز دست کم به نصف روز رسیده است.

همه ساله از هر هفت فرد بزرگسال در سراسر دنیا یک نفر به میگرن مبتلا می شود

میگرن نوعی سردرد به شدت رایج است که طبق پژوهش های اخیر، سالانه از هر هفت فرد بزرگسال یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. میگرن انواع و اقسام خود را دارد و مشکل سلامتی بزرگی در جوامع به شمار می رود چراکه هزینه های درمانی سرسام آوری را بر دولت ها تحمیل می کند.

در فاز سوم آزمایشی که به آن اشاره کردیم پزشکان به گروهی از بیماران erenumab و به گروه دیگری از افراد مبتلا به میگرن پلاسیبو یا داروی صوری دادند و آنها را با هم مقایسه نمودند. آنها دریافتند که در ماه های چهارم تا ششم، ۴۳ درصد از افرادی که تزریق های زیرپوستی ۷۰ میلی گرمی erenumab را انجام داده بودند، با کاهش ۵۰ درصدی تعداد روزهای سردردهای شدید خود روبرو بودند. علاوه بر این، بالغ بر یک چهارم افرادی که داروی صوری دریافت می کردند نیز شاهد بهبود سردردهایشان بودند.

پلاسیبو در مطالعات مربوط به درد از جمله میگرن اثرات مشابه ای را از خود به نمایش گذاشته است. نکته پایانی آنکه تایید یا رد erenumab توسط FDA به این بستگی خواهد داشت که آیا سازمان غذا و داروی آمریکا آن را به اندازه کافی سودمند و اثربخش تشخیص می دهد یا خیر و البته این مساله که دارو روی تعداد کافی از افراد مبتلا تست شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    من دچار میگرن شدید سمت چپ سرم هستم

  • نوید حسنی
    نوید حسنی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    پدر مارو که در آورده

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    خوبه

مطالب پیشنهادی