ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قوانین جدید گوگل مانع جمع آوری اطلاعات غیر ضروری توسط اپ ها می شود

گوگل برای محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران اندروید، تصمیم دارد که از جمع آوری اطلاعات غیرضروری توسط اپلیکیشن ها جلوگیری به عمل آورد. به عبارت دقیق تر اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی برای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

گوگل برای محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران اندروید، تصمیم دارد که از جمع آوری اطلاعات غیرضروری توسط اپلیکیشن ها جلوگیری به عمل آورد. به عبارت دقیق تر اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی برای نصب اطلاعات شخصی کاربر را می خواهند، از این پس باید به طور دقیق و شفاف توضیح بدهند که از این اطلاعات برای چه منظوری استفاده خواهند کرد.

تنها در این حالت است که کاربر می تواند دسترسی لازم به این اطلاعات را برای اپلیکیشن ها صادر کند. همچنین این قانون برای اپلیکیشن های خارج از پلی استور هم صدق می کند و در صورتی که رعایت نشود، کاربران پنجره پاپ آپی را مشاهده خواهند کرد که بابت جمع آوری اطلاعات توسط اپ بدون درخواست مجوز دسترسی به آنان هشدار می دهد.

گوگل به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ۶۰ روز فرصت داده که تغییرات لازم برای اجرای این قانون را در محصولات خود اعمال کنند، در غیر این صورت اپلیکیشن های آنان هنگام نصب با پیغام خطا ظاهر خواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید، گوگل چند روز پیش قانونی تصویب کرد که به موجب آن کلیه اپلیکیشن هایی که تبلیغات را به لاک اسکرین موبایل شما می آورند، تحریم و از پلی استور حذف شوند. هر چند هنوز اپلیکیشن های لاک اسکرین شخص ثالث مجوز نمایش تبلیغات را دارند.

با این قوانین جدید، گوگل امیدوار است که با کاستن از گردش اطلاعات شخصی در پلی استور بتواند مشکلاتی مثل سرقت هویت در اندروید را به حداقل میزان ممکن برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    گوگل داره یه تکون اساسی به خودش میده؛ اون از پروژه ی آپدیت های سریع اینم از امنیت بیشتر
    خوبه

مطالب پیشنهادی