ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بسته Vision Kit گوگل هوش مصنوعی را به خانه بیاورید

اگر می خواهید اولین فردی در محله تان باشید که خانه خود را به هوش مصنوعی مجهز کرده، گوگل به کمکتان آمده و هرآنچه نیاز دارید را در بسته ای 45 دلاری فراهم ساخته که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اگر می خواهید اولین فردی در محله تان باشید که خانه خود را به هوش مصنوعی مجهز کرده، گوگل به کمکتان آمده و هرآنچه نیاز دارید را در بسته ای 45 دلاری فراهم ساخته که با کمی صبر و حوصله می توانید آن را سرهم کنید.

این مجموعه شامل یک کیت مقوایی عجیب و غریب است که گوگل دیروز آن را معرفی کرده. از قرار معلوم گوگل علاقه زیادی به گجت های مقوایی دارد و چند سال قبل هم اولین هدست واقعیت مجازی را به همین صورت عرضه کرد.

این بار، محصول دورگه مقوایی/الکترونیکی گوگل با بهره گیری از یک دوربین و هوش مصنوعی، می تواند موارد مفیدی را بیاموزد. مثلاً حیوانات خانگی شما، انواع گیاهان یا گونه های جانوری را از یکدیگر تشخیص دهد. همچنین زمان حضور خودروی شما در پارکینگ روبروی منزل را متوجه می شود.

در واقع این بسته هوشمند می تواند به دستیار امنیتی شما بدل شود، یعنی نظارت بر انواع جانداران داخل منزل از قبیل آدم، سگ یا گربه را میسر سازد. یادگیری ژرف (یادگیری بر اساس آموزه های قبلی) نقش مهمی در این دستگاه دارد و ترکیب آن با بینایی ماشین، می تواند قابلیت های بی شماری را در اختیار آن قرار دهد.

نام این دستگاه «کیت بینایی AIY گوگل» است و نه برای مصرف کنندگان نهایی، بلکه برای افرادی تهیه شده که علاقه زیادی به انجام دادن کارها با دست خودشان دارند و کمی هم از الکترونیک سر در می آورند. البته پس از سرهم کردن قطعات تازه کار اصلی آغاز می شود و باید با بورد پردازنده رزبری پای هم کار کنید تا سیستم را راه اندازی نمایید. به هر حال با پرداخت 45 یا 60 دلار (بسته به پکیج انتخابی) می توانید تا مدت ها خودتان را سرگرم کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی