ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشکلات تازه اوبر: استعفای کارکنان ارشد و اتهام سرقت اسرار تجاری رقبا

اوبر اخیراً سرقت اطلاعات 57 میلیون کاربر را اعلام کرده بود که شامل نام، شماره تلفن و ایمیل آنها می شد. در پی این اتفاق به تازگی سه مدیر ارشد بخش های بین الملل، عملیات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

اوبر اخیراً سرقت اطلاعات 57 میلیون کاربر را اعلام کرده بود که شامل نام، شماره تلفن و ایمیل آنها می شد. در پی این اتفاق به تازگی سه مدیر ارشد بخش های بین الملل، عملیات تجاری و حفاظت فیزیکی اوبر استعفا داده اند.

هفته پیش اوبر اخراج «جو سالیوان»، مدیر امنیتی اوبر را به علت دست داشتن در هک اخیر اعلام کرد. بر اساس اعلام سخنگوی اوبر، سه مدیری که اخیراً اخراج شده اند «پوجا آشوک» مدیر امور اداری سالیوان، «پریتوی رای» مهندس ارشد بخش امنیت و «جف جونز» کارمند بخش حفاظت فیزیکی بوده اند.

البته آشوک و جونز تا زمان انتقال سِمت شان به شخص جدید تا ماه دی الی بهمن همچنان در شرکت مشغول به کار خواهند بود.

دارا خسرو شاهی مدیر ایرانی الاصل اوبر به طور جدی موضوع هک شدن اوبر را پیگیری می کند و البته موضوع سرقت اسرار تجاری توسط اوبر را نیز نفی می کند.

همچنین کمپانی وِیمو که از شرکت های تابعه آلفابت است و به توسعه خودروهای خودران می پردازد، اخیراً مسائل جدیدی را در مورد اوبر مطرح کرده؛ براساس شهادت یکی از شهود در دادگاه مشخص شده در زمان مدیر سابق اوبر، تراویس کلانیک، این شرکت واحد ویژه ای در تیم امنیتی خود داشته که تلاش کرده اند کدهای برنامه نویسی و نیز اسرار تجاری را از سایر شرکت های رقیب از جمله وِیمو بدزدند.

البته در پی نفی هر گونه سرقت اسرار تجاری توسط وکیل ارشد اوبر، دارا خسروشاهی، مدیر عامل این شرکت نیز اعلام کرده که درحال حاضر هیچ مدرکی دال بر فعالیت اوبر برای این فعالیت ها (سرقت اسرار تجاری) در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    منتظر بودن خسروشاهی مدیر شه، بامبول در آرن ?

مطالب پیشنهادی