ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ونزوئلا برای مقابله با تحریم های اقتصادی، پول مجازی «Petro» را توسعه می دهد

این روزها موضوع ارز مجازی یا پول رمزنگاری شده به یکی از مباحث اصلی دنیا تبدیل شده و حالا «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده این کشور برای مقابله با تحریم های اقتصادی آمریکا، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۷

این روزها موضوع ارز مجازی یا پول رمزنگاری شده به یکی از مباحث اصلی دنیا تبدیل شده و حالا «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده این کشور برای مقابله با تحریم های اقتصادی آمریکا، پول مجازی خود را با نام «Petro» توسعه خواهد داد.

این موضوع که پس از تصمیم چند کشور دیگر از جمله روسیه برای راه اندازی پول مجازی ملی مطرح شده، بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشته که البته رئیس جمهور ونزوئلا نیز به جز اعلام تصمیم خود، جزئیات بیشتری را در ارتباط با «پترو» مطرح نکرده است.

البته آقای مادورو اظهار داشته که معادن غنی ونزوئلا مانند طلا، الماس، نفت و گاز پشتوانه پول مجازی این کشور هستند و پترو می تواند راه گریز ونزوئلا از تحریم ها، و افزایش حجم مبادلات تجاری این کشور باشد.

سقوط ارزش پول ملی ونزوئلا و افزایش تورم از عوامل تصمیم مادورو بوده اند

جالب است بدانید که تصمیم اخیر پس از سقوط آزاد ارزش «بولیوار» واحد پول رسمی ونزوئلا، تشدید تورم در این کشور و افزایش تمایل بازار به استفاده از پول رمزپایه اتخاذ شده که باید به موارد مذکور افزایش چشمگیر تعداد استخراج کنندگان بیت کوین در ونزوئلا (به دلیل قیمت پایین برق) را هم اضافه کرد.

گفتنی است طرح جدید رئیس جمهور ونزوئلا با واکنش منفی برخی از اقتصاددانان و مخالفان دولت در این کشور مواجه شده که ادعا می کنند توسعه پول مجازی ملی نتیجه ای نداشته، و برای اصلاح ساختار اقتصادی ونزوئلا سیستم نظارتی این کشور باید به طور اساسی بازسازی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    برجام هم میتونیم ازش خارج شیم و به غنی سازی ادامه بدیم

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    آقای رئیس جمهور، دکتر روحانی :
    اگه میشه از ایشون الگو بگیرید، جواب میده تو کشور ما
    سایه ی جنگ رفع و تحریم ها هم بی تاثیر میشن

مطالب پیشنهادی