ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل می پد آیپد اپل شیائومی
تکنولوژی

دادگاه شیائومی را به نقض پتنت اپل در تولید تبلت هایش محکوم کرد

پس از گذشت بیش از سه سال بالاخره دادگاهی در اروپا کمپانی چینی شیائومی را به خاطر نقض پتنت نامگذاری آیپدهای اپل متهم کرد. شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۴ مدعی شده بود که شیائومی اجازه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

پس از گذشت بیش از سه سال بالاخره دادگاهی در اروپا کمپانی چینی شیائومی را به خاطر نقض پتنت نامگذاری آیپدهای اپل متهم کرد. شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۴ مدعی شده بود که شیائومی اجازه استفاده از نام Mi Pad را برای تبلت هایش ندارد.

اپل شکایت مشابهی را نیز کشور چین مطرح ساخته بود، اما کمپانی آمریکایی به دلیل دیوانسالاری شدید در دستگاه قضایی چین و حمایت دولت این کشور از کمپانی های وطنی تا کنون کاری از پیش نبرده است.

در بیانیه دادگاه اروپایی آمده است که تفاوت نمایه دو محصول (آیپد و می پد) تنها در یک حرف M است که نمی تواند تمایز قابل قبولی را برای استقلال دو برند ایجاد نماید. بنابراین اگر برند چینی قصد دارد به فروش تبلت هایش در این قاره ادامه دهد می بایست نام آنها را برای ایجاد تمایز کافی با تبلت های اپل تغییر دهد.

چند سالی هست که مسئله عرضه محصولات شیائومی در خارج از آسیا و به خصوص بازار آمریکای شمالی مطرح می شود، اما چنین دادگاه ها و حکمی به تنهای نشان می دهند که هنوز در آن سوی آب ها خطرات بسیاری این موبایل ساز بزرگ را تهدید می کند.

به طور حتم اگر چینی ها می خواهند که گستره بازارهای تحت نفوذ خود را افزایش دهند، می بایست که تغییراتی اساسی را در برخی محصولات خود ایجاد نمایند. تغییراتی که حالا به نظر می رسد حتی شامل نامگذاری گجت ها نیز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    فقط اسمش؟ کلش رو کپی کردن چینی ها

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    کیفیت بالای محصولات شیائومی بر همه مشخصه ..حالا یه پد اضافه کردند شده اسکی رفتن ..خوبه اپل خودش ایفون ایکس رو از روی می میکس شیائومی اسکی کرد
    شیائومی همون کیفیت اپل رو داره ولی بت قیمتی بسیار مناسبتر به عبارتی شیائومی پول مفت از مصرف کننده اش نمی گیره

  • m.Alidoost
    m.Alidoost | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    تو کمپین سامسونگ با جایزه ۳ تا نوت ۸ شرکت کنید: https://goo.gl/Z2MtbP

  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    شاید بتونن طراح و بدنه و پردازنده و.... رو بخرن و بذارن توی گوشی
    اما هویت نمیتونن برای خودشون بخرن
    محصولات چینی تماما دنباله رو و کپی ارزون قیمت محصولات اصیل هستند...دقیقا همون کاری که صنعت خودروسازی اونها داره با کپی طراحی های پورشه و بنز انجام میده

مطالب پیشنهادی