۶ بازیگر سرشناسی که از نپذیرفتن نقش هایی خاص پشیمان شده اند

۶ بازیگر سرشناسی که از نپذیرفتن نقش هایی خاص پشیمان شده اند

آیا می توانید فیلم های محبوبتان را با بازیگران کلیدی دیگری تصور کنید؟ اگر چه سخت است که بازیگر دیگری را جای بازیگر اصلی فیلم محبوبتان قرار دهید اما باید بدانید که بعضی از بهترین فیلم های ساخته شده در طول تاریخ سینما قرار بوده با بازیگر دیگری در نقش های کلیدی ساخته شوند و تنها امتناع خود بازیگر مانع این اتفاق شده است. برای مثال سخت است کسی غیر از ریچارد گی یر را در فیلم «زن زیبا» (Pretty Woman) متصور شد اما باید گفت که برخی از بازیگران مطرح سینما بازی در فیلم های بزرگ را نادیده گرفته اند. در این میان ۶ بازیگر مختلف و البته سرشناس یک نقش فراموش نشدنی را نپذیرفته اند که بعد از موفقیت خیره کننده آن فیلم مطمئناً از کار خود پشیمان شده اند و شاید هنوز هم دست از سرزنش خود برنداشته اند.

۱- گوینث پالترو- تایتانیک

برای فیلمی که در سال ۱۹۹۷ سلطان بلامنازع باکس آفیس بود، نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار شده و ۱۱ جایزه را با خود به خانه برد، هیچ شکی وجود ندارد که تمامی بازیگران و تیم تولید از عملکرد خیره کننده فیلمشان راضی بوده اند. قبل از این که کیت وینسلت جوان نفش دختر ثروتمند فیلم، رُز دویت بوکاتر، در فیلم «تایتانیک» (Titanic) را بر عهده بگیرد قرار بود یک بازیگر زیبای سرشناس تر این نقش را بر عهده داشته باشد.

بعدها مشخص شد که گوینث پالترو، اولین انتخاب جیمز کامرون برای ایفای نقش اول زن داستان فیلمش بوده است. پالترو بعدها در مصاحبه ای با هاوارد استرن تایید کرد که وی نمی تواند تصمیمات گذشته اش را تغییر دهد و هر بار برای چیزی بزرگ تر انتخاب هایش را تغییر داده است.

۲- مگ رایان- زن زیبا

سخت است که زن دیگری غیر از جولیا رابرتز را برای بازی در نقش یک فاحشه ی دوست داشتنی، ویوین، در فیلم کلاسیک رمانتیک/کمدی «زن زیبا» در سال ۱۹۹۰ تصور کنیم. اما در کمال ناباوری باید بدانید که این نقش ابتدا برای بازیگر دیگری در نظر گرفته شده بود و جولیا رابرترز انتخاب اول کارگردان فیلم نبود. جالب این که هم مگ رایان و هم میشله فایفر این نفش را نپذیرفتند زیرا از داستان فیلم خوششان نمی آمد. فیلم نامه اولیه حتی پایان بسیار تاریک تری داشت که البته بعدها کمی تغییر داده شد.

بازی رابرتز و گی یر در این فیلم چنان فوق العاده بود که نمی توان کسی را جایگزین این دو کرد. جولیا رابرتز که در آن زمان هنوز به یک بازیگر شناخته شده تبدیل نگشته بود برای بازی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شده و برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نیز نامزد شده بود که موفق به دریافت آن نگردید.

۳- هیو جکمن- جیمز باند

همه او را با نام وولورین می شناسند اما این بازیگر آسترالیایی می توانست با یک لهجه ی بریتانیایی نقش جاسوس بزرگ انگلیسی ها را بازی کند. بعد از این که قرارداد پیرس برازنان برای بازی در فرانچایز «جیمز باند» به پایان رسید، سازندگان این فیلم پشنهاد بازی در نقش جیمز باند را به هیو جکمن ارائه دادند و در کمال ناباوری، جکمن این پیشنهاد را نپذیرفت. وی در مورد این تصمیم خود گفته است:” من در شرف شروع فیلم برداری ایکس من ۲ بودم و وولورین به نقش مهم زندگی من تبدیل شده بود به نحوی که نمی خواستم به طور همزمان نقش دو شخصیت شناخته شده را بازی کنم”.

اما وی گفته که از نپذیرفتن این نقش پشیمان است. دانیل کریگ، بازیگر انگلیسی، بعد از رد شدن پیشنهاد توسط جکمن، وارد دنیای جیمز باند شده و توانست اولین حضور خود در این نقش را با تبدیل کردن آن به پرفروش ترین فیلم تاریخ مجموعه جیمز باند جشن بگیرد.

۴- مت دیمون- آواتار

تایتانیک تا سال ۲۰۰۹ که فیلم «آواتار» (Avatar) منتشر شد، پرفروش ترین فیلم تمام دوران شناخته می شد اما اکران فیلم «آواتار» نشان داد که جیمز کامرون بخوبی می داند چطور فیلم هایی رکوردشکن بسازد. مت دیمون اولین انتخاب جیمز کامرون برای بازی در نقش جیک سالی در این فیلم بلاک باستر بود.

دیمون در این باره در سال ۲۰۱۲ در مصاحبه ای چنین عنوان کرد:” در واقع من می خواستم با جیمز کامرون کار کنم و هنوز نیز می خواهم… او می دانست که خودش ستاره آن فیلم بوده و در هر صورت همه برای تماشای آن می رفتند. وقتی به من گفت: ببین من این نقش را به تو می دهم، اما اکر تو نه بگویی، این فیلم به تو نیاز نخواهد داشت. به یاد دارم با خودم فکر می کردم: آه خدای من، نه تنها باید به خاطر برنامه ریزی هایم نه بگویم بلکه او از یکی دیگر بازیگری خواهد ساخت که نقش های دیگری را نیز در آینده از من خواهد گرفت”. دقیقاً همین اتفاق افتاد و سم ورتینگتون استرالیایی نقش اول فیلم را پذیرفته و به ستاره تبدیل شد.

۵- لئوناردو دی کاپریو- روانی آمریکایی

بازیگران بسیار کمی وجود دارند که بتوانند ویژگی های یک قاتل جامعه ستیز روانی را به دقت و زیبایی به تصویر بکشند و البته کریستین بیل یکی از این بازیگران انگشت شمار است. اما چیزی نمانده بود که شخصیت اصلی فیلم «روانی آمریکایی» (American Psycho) با نام پاتریک بیتمن به او نرسد. با توجه به شهرت لئوناردو دی کاپریو بعد از فیلم موفقی مانند «تایتانیک» او بهترین انتخاب برای این نقش به نظر می رسد اما دی کاپریو بعد از مدتی از این فیلم کنار گذاشته شد.

بیل چنان از این موضوع که دی کاپریو در این نقش دوام نخواهد یافت اطمینان داشت که برای بیش از ۹ ماه بازی در هیچ فیلمی را نپذیرفت. بعد از درگیری و مجادله با الیور استون، کارگردان فیلم، دی کاپریو از پروژه کنار گذاشته شده و بیل به نقشی دست یافت که انتظار آن را می کشید و البته او را به شهرتی دست نیافتنی رساند.

۶- جان تراولتا- فارست گامپ

فیلم کلاسیک «فارست گامپ» (Forrest Gump) که بخاطر دیالوگ های ماندگار و خیره کننده و داستان تاثیر گذارش به یاد آورده می شود، قرار بود بدون حضور تام هنکس ساخته شود و این اتفاق نیز تقریباً افتاد. در ابتدا قرار بود جان تراولتا این نقش ماندگار را بازی کند اما وی به دلایلی نامعلوم بازی در این نقش را نپذیرفت. تراولتا از آن زمان بارها پشیمانی خود از قبول نکردن این نقش که دومین جایزه اسکار تام هنکس را برای وی به ارمغان آورد ابراز داشته است. تام هنکس تنها بازیگری در طول تاریخ سینما است که توانسته دو سال پیاپی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خانه ببرد.

منبع: shared
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • اکبر آذر ۱۰, ۱۳۹۶

    چه بازیگرایی چه نقشایی رو قبول نکردن الان بیشتر افسوس مت دیمون و هیو جکمنو می خورم که تو این نقشا قرار نگرفتن

  • حامی اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱

    امیلی بلانت هم از مشهور ترینا بوده که نقش بلک ویدو (black widow) رو بخاطر یه پروژه دیگه قبول نکرد